printlogo


کد خبر: 263462تاریخ: 1402/3/17 00:00
اخبار

ماجرای عجیب دروازه‌بان اینتر
دروازه‌بان تیم اینترمیلان داستان عجیب و غریبی را در این باشگاه تجربه کرده است. الکس کورداز، دروازه‌بان ۴۰ ساله تیم اینتر برای دومین بار پس از ۱۹ سال، درون دروازه این تیم قرار گرفت. کورداز سال ۲۰۰۴ نخستین بازی خود را برای اینتر در جام حذفی ایتالیا مقابل یوونتوس انجام و پس از آن ۹ بار تیم خود را تغییر داد. این دروازه‌بان ایتالیایی سال ۲۰۲۱ به عنوان دروازه‌بان سوم، به اینتر بازگشت و شنبه گذشته در آخرین بازی نراتزوری در سری ‌آ، مقابل تورینو به میدان رفت.حساب کاربری اینتر در اینستاگرام نیز با اشاره به فاصله ۱۹ ساله میان بازی اول و دوم کورداز برای این تیم نوشت: بعد از این همه وقت؟!
***
اینفانتینو: پرسپولیسی‌ها سختکوش و از خود گذشته بودند
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی قهرمانی‌های پرسپولیس را تبریک گفت. جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی قهرمانی‌های باشگاه پرسپولیس را تبریک گفت. در قسمتی از نامه اینفانتینو که خطاب به رئیس فدراسیون به رشته تحریر درآمده نوشته شده است: باعث افتخار من است که قهرمانی پرسپولیس در فصل 202۳-202۲ لیگ برتر ایران، همچنین قهرمانی در جام حذفی را به باشگاه پرسپولیس تبریک بگویم. این عناوین بدون سختکوشی، اشتیاق و ازخودگذشتگی تمام تیم در باشگاه میسر نبود و همه مجموعه به آن افتخار می‌کند. لطفا پیام تبریک من را به تمام افرادی که در این موفقیت مشارکت داشتند برسانید. از این فرصت استفاده می‌کنم تا از طرف جامعه فوتبال مراتب تشکر خود را به فدراسیون فوتبال ایران به جهت توسعه و شکوفایی فوتبال در ایران و منطقه اعلام کنم.
***
فرصت ۴۸ ساعته استقلال به ساپینتو
سرپرست مدیرعاملی استقلال اعلام کرد ساپینتو ۴۸ ساعت برای پاسخ دادن به پیشنهاد سرمربیگری این تیم فرصت دارد. به گزارش ایسنا، سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال اعلام کرد روز گذشته جلسه‌ای را با مدیر برنامه ساپینتو برگزار کرده است. مدیر برنامه ساپینتو به باشگاه اعلام کرده تا ۴۸ ساعت آینده این مربی درباره حضور در این باشگاه برای فصل آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد. کریمی اعلام کرد در صورتی که ساپینتو تا ۲ روز آینده تصمیم‌گیری نکند سرمربی استقلال روز پنجشنبه با کارگروهی که مشخص شده معرفی خواهد شد. استقلال و ساپینتو برای ادامه همکاری برای دومین سال نیازمند توافق دوباره هستند. کریمی چندی قبل اعلام کرده بود ساپینتو خواهان مبلغی از استقلال شده که می‌تواند تکرار ماجرای استراماچونی در این تیم باشد. کریمی بعد از شکست در داربی و از دست دادن جام حذفی درباره تمدید قرارداد ساپینتو گفته بود: هفته پیش با وکیل ساپینتو جلسه‌ای در رابطه با تمدید قرارداد گذاشتیم. در قرارداد ساپینتو ‌بندی وجود دارد که برای فصل جدید باید ۷۲۰ هزار یورو به او پرداخت کنیم. مبلغ قرارداد را بالاتر برده بودند و مبالغی خواستند که من به خاطر منافع باشگاه قبول نکردم. آماده تمدید بودیم ولی مبالغ را بالا برده‌اند. وقتی به ایران آمدند قراردادی به ارزش ۶۲۰ هزار یورو با یوروی ۳۰ هزار تومانی بستند اما الان با یوروی ۶۰ هزار تومانی مبلغ را بالا برده‌اند که من اگر قبول می‌کردم یک استراماچونی دیگر برای باشگاه ایجاد می‌شد.
***
برکناری آرش میراسماعیلی از ریاست فدراسیون جودو
رئیس فدراسیون جودو از سمت خود برکنار شد. با حکم وزیر ورزش و جوانان نصرالله پریچهره جانشین آرش میراسماعیلی و سرپرست فدراسیون جودو شد. مراسم معارفه سرپرست جدید فدراسیون جودو  چهارشنبه برگزار می‌شود. مدیرکلی ورزش و جوانان استان تهران از جمله سوابق پریچهره در ورزش کشور است. آرش میراسماعیلی برای دومین مرتبه متوالی در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته به عنوان رئیس فدراسیون جودو انتخاب شده بود.
***
رکورد بین‌المللی کامپوند ایران بعد از ۹ سال شکسته شد
محمدصالح پالیزبان، کماندار ملی‌پوش ایران، در مرحله سوم کاپ آسیا رکورد بین‌المللی کامپوند ایران را بعد از ٩ سال شکست. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی با کمان مرحله سوم کاپ آسیایی سنگاپور روز سه‌شنبه، ۱۶ خردادماه برگزار شد و در پایان مرحله مقدماتی کامپوند مردان، محمدصالح پالیزبان بعد از ۹ سال رکورد ایران را شکست. وی با ثبت رکورد ۷۱۴ در رده نخست مرحله مقدماتی ایستاد. پیش از این، رکورد کامپوند ایران در میادین بین‌المللی در اختیار اسماعیل عبادی بود که در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ موفق شده بود امتیاز ۷۱۰ را به نام خود ثبت کند. به این ترتیب پالیزبان بعد از ۹ سال؛ ۴ امتیاز رکورد ایران را شکست. میلاد رشیدی در مقدماتی کامپوند با امتیاز ۷۰۵ در رده هفتم ایستاد، محمدعلی کریمی با امتیاز ۶۹۲ در رده سی‌ویکم قرار گرفت و آرمین پاکزاد با امتیاز ۶۹۲ در رده سی‌وچهارم قرار گرفت. در مرحله مقدماتی ریکرو بانوان نیز مهتا عبداللهی با امتیاز ۶۲۳ در رده سی‌ودوم قرار گرفت، یسنا پورماهانی با امتیاز ۶۲۰ در رده سی‌وچهارم قرار گرفت و مبینا فلاح با امتیاز ۵۸۲ در جایگاه چهل‌وهشتم ایستاد.

Page Generated in 0/0053 sec