printlogo


کد خبر: 263464تاریخ: 1402/3/17 00:00
وزارت ورزش با وجود اصرار سازمان خصوصی‌سازی به مجمع 2 باشگاه سرخابی تنفس داد
تعویق تغییرات

از روز دوشنبه یعنی 24 ساعت قبل از برگزاری مجمع 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، بعضی رسانه‌ها در گمانه‌زنی‌های خود از حضور برخی افراد در هیات مدیره 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر دادند. با این وجود شامگاه دوشنبه، وزارت ورزش و جوانان صریحا اعلام کرد بدون نظر کارشناسی و بررسی صلاحیت افراد، این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی 2 باشگاه، مخالف تغییرات در روز سه‌شنبه است. اگر چه دیروز  به صورت نمادین و کوتاه مجمع 2 باشگاه برای دقایقی برگزار شد اما مطابق انتظار آنچه وزارت ورزش در نظر داشت، بود و با اعلام رسمی قرار است ابتدا صلاحیت افراد بررسی شود تا به گفته سازمان خصوصی‌سازی، یکشنبه هفته آینده مجمع 2 باشگاه تشکیل شود. در حالی که از مدت‌ها پیش اعلام شده بود مجمع 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس 16 خرداد برگزار می‌شود و اعضای جدید هیات مدیره 2 باشگاه مشخص می‌شوند اما این اتفاق رخ نداد تا مجمع استقلال و پرسپولیس خیلی سریع و بدون حضور وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره 2 تیم  به کار خود پایان دهد. در همین ارتباط حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: «با وجود مخالفت‌های تکراری برای برگزاری مجمع 2 باشگاه، این اتفاق امروز رخ می‌دهد». موضوعی که با واکنش مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان مواجه شد و وی چنین پاسخ داد: «ورزش جایی برای خط و نشان کشیدن نیست». انتخاب گزینه‌های اصلح برای هیات مدیره سرخابی‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد اما پافشاری‌های تکراری مانع شد. هر چند صبح دیروز مجمع باشگاه استقلال برگزار شد اما خروجی خاصی نداشت و قرار است تغییرات هم در استقلال و هم در پرسپولیس روز یکشنبه 21 خرداد رقم بخورد. این موضوع با نظر وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد و در واقع وزارت ورزش راند اول را از سازمان خصوصی‌سازی برد، بویژه اینکه در جلسه  دیروز نه خبری از وزیر بود و نه از اعضای هیات مدیره آبی‌پوشان.
مسؤولان وزارت ورزش اعتقاد دارند افرادی که برای حضور در هیات مدیره 2 باشگاه معرفی شده‌اند نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتری دارند و از این رو چند روز بیشتر وقت گرفتند تا بررسی‌های بیشتری شود. ادامه مصاحبه‌ها و جلسات با اعضای معرفی شده موضوعی است که وزارت ورزش با استناد به آن خواهان فرصت بیشتری شده و این در شرایطی است که سازمان خصوصی‌سازی که ابتدا 30 اردیبهشت را برای برگزاری مجمع در نظر گرفته بود، امیدوار بود در جلسه دیروز تکلیف به صورت قطعی مشخص شود؛ اتفاقی که رخ نداد تا فعلا وزارت ورزش دست بالاتر را داشته باشد. ساکنان ساختمان سئول می‌گویند آنها هستند که باید پاسخگوی عملکرد سرخابی‌ها باشند و در مواقع بحران و ناکامی کسی سراغ سازمان خصوصی‌سازی نمی‌رود، از این رو انتخاب اعضای جدید را به تأخیر انداختند.
* ۲۸ نفر نامزد بودند
در شرایطی که قرار بود هیات مدیره باشگاه استقلال تغییر کند و شرایط ۲۸ نامزد برای حضور در این باشگاه بررسی شده بود اما این موضوع به هفته آینده موکول شد. مجموع عمومی فوق‌العاده باشگاه استقلال در حالی صبح دیروز برگزار شد که قرار بود هیأت مدیره آبی‌پوشان تغییر کند و نفرات جدید معرفی شوند اما تنها ۲۳ دقیقه از شروع مجمع گذشته بود که این جلسه خاتمه یافت. وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره استقلال در این جلسه غایب بودند تا تصمیم برای تغییرات از سوی سازمان خصوصی‌سازی را تحت تاثیر قرار دهند. طبق اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان قرار شد یکشنبه هفته آینده مجمع باشگاه استقلال بار دیگر تشکیل جلسه دهد تا درباره اعضای هیات‌مدیره تصمیم‌گیری شود.
* چرا مجمع استقلال شروع نشده، پایان یافت؟
جلسه مجمع باشگاه استقلال با حضور 2 سهامدار این باشگاه برگزار شد.
صبح  دیروز مجمع فوق‌العاده باشگاه استقلال با حضور نماینده‌های وزارت ورزش، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری برگزار شد. در حالی‌که پیش از این اعلام شده بود جلسه  برای تغییر و تحولات هیات مدیره باشگاه استقلال برگزار می‌شود اما غیبت مدیران این باشگاه سوال‌برانگیز بود و می‌توان گفت این اتفاق نشانه اعتراض به اصرار حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای برگزاری هر چه زودتر مجمع باشگاه استقلال و مشخص شدن ترکیب هیات مدیره این باشگاه است.
بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد لیست ارائه‌شده توسط قربان‌زاده برای معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال حاوی افرادی است که مطرح نیستند. به همین خاطر وزارت ورزش پیش از این به وزارت اقتصاد اعلام کرده بود باید بررسی بیشتری روی این افراد شود و مجمع به تعویق بیفتد اما قربان‌زاده با این مساله مخالفت و اعلام کرد این جلسه باید حتما در تاریخ اعلام‌شده  (16 خرداد) برگزار شود و همین مساله مورد اعتراض وزارت ورزش و باشگاه استقلال قرار گرفت. با این حال جلسه دیروز در حالی برگزار شد که 2 نفر به عنوان سهامداران استقلال در جلسه حضور داشتند تا به صحبت درباره مشکلات این باشگاه بپردازند. ضمن اینکه در این جلسه نماینده وزارت دادگستری به قربان‌زاده اعلام کرد افراد معرفی‌شده برای حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال افراد مطرحی نیستند و بررسی رزومه آنها نیاز به زمان دارد که همین موضوع باعث شد این مجمع به روز یکشنبه 21 خرداد موکول شود که این موضوع با موافقت فلاح، نماینده وزارت ورزش و جوانان هم همراه شد و در نهایت در مجمع بر اساس قانون، تنفس اعلام شد. در لیست اعلام شده توسط قربان‌زاده برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، هیات مدیره 2 باشگاه 5 نفره خواهد بود. بر اساس توافق شکل گرفته میان وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، اقتصاد و دادگستری، انتخاب 2 عضو از 5 عضو هیات مدیره با وزارت ورزش و انتخاب 3 عضو با وزارت اقتصاد است.

Page Generated in 0/0061 sec