printlogo


کد خبر: 263469تاریخ: 1402/3/17 00:00
اخبار

ورود ۱۰۰۰ اتوبوس به تهران تا پایان سال
معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران درباره اهداف و چشم‌انداز حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. جلال بهرامی دیروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته قیمت اتوبوس در همین موقع 3 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود اما حالا با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت به 7 میلیارد تومان رسیده است، گفت: یک سال برای واردات اتوبوس تلاش کردیم اما کسب مجوزها به درازا کشید و محیط‌زیست با این موضوع با وسواس رفتار کرد و عملا اتوبوسی که برای واردات تعریف کردند، سخت بود. وی با بیان اینکه قول وزارت کشور برای خرید اتوبوس محقق نشد و این در حالی است که شهرداری قدرالسهم خود را درباره ۷۰۰ اتوبوس پرداخت کرده بود که تنها ۱۷۵ اتوبوس تحویل گرفتیم، گفت: تولید‌کنندگان ظرفیت زیادی برای تولید نداشتند و حتی برخی شرکت‌ها خط تولیدی نداشتند که ما سعی کردیم این خطوط تولید را فعال کنیم. وی با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه شهر تهران باید تا سال ۱۴۰۴، ۱۰ هزار اتوبوس خریداری کنیم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ و نیمه اول ۱۴۰۳ باید ۴۰۰۰ اتوبوس وارد کنیم و تلاش‌مان برای خرید اتوبوس با مدل‌های برقی و میدل‌باس ادامه دارد اما دقت داشته باشید که تامین ۱۰ هزار اتوبوس حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که اگر پول هم داشته باشیم ظرفیت تولید کم است.
***
توزیع مکمل‌های غذایی ویژه زنان باردار در مناطق محروم
 بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام مکمل‌های غذایی ویژه را در میان مادران و زنان باردار مناطق محروم توزیع می‌کند. حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: بر اساس طرح مشترک بنیاد ۱۵ خرداد و گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مکمل‌های تغذیه‌ای ویژه میان زنان و مادران باردار در استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور توزیع می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ۲۰ ریزمغذی مورد نیاز زنان باردار در این مکمل‌های غذایی پیش‌بینی و لحاظ شده است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که در جلسه‌ای با استاندار اردبیل سخن می‌گفت، ادامه داد: اجرای آزمایشی این طرح از استان خراسان جنوبی آغاز و در استان اردبیل دنبال خواهد شد. وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های سه‌گانه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی تاکید کرد: یکی از کارویژه‌های ویژه بنیاد در حوزه جوانی جمعیت راه‌اندازی مراکز مثبت ۵ در مراکز استان‌ها است که در مرکز استان اردبیل نیز با حمایت مدیریت استان و معرفی محل مناسب در مرکز استان افتتاح خواهد شد. علیان‌زادگان از ساخت خوابگاه‌‌های دانشجویی متاهلان در استان‌های محروم کشور خبر داد و گفت: با ساخت ۲۰۰ باب خوابگاه ۶۵ متری ویژه متاهلان در دانشگاه محقق اردبیلی شهرستان اردبیل فرآیند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان در فضاهای آموزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار پیگیری می‌شود. 
***
فوت ۴ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» و شناسایی ۴۶ بیمار جدید
روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز اعلام کرد: 4 بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید. بر این اساس از روز دوشنبه ۱۵ خرداد تا 16خرداد، ۴۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۲۴ نفر از آنها بستری شدند. این در حالی است که تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۲۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۶۴۹ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۹ دوز رسید. بر اساس این گزارش، تاکنون 7 میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۲۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۸۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد، همچنین ۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۸۳ شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند.
***
جذب ۲۱۰ سرباز مهندس در سازمان نوسازی مدارس
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور از بین مهندسان نخبه مشمول، ۲۱۰ سرباز امریه جذب می‌کند. صفرعلی یازرلو اظهار داشت: براساس مجوز صادر‌شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح درباره واگذاری خدمات کارکنان وظیفه به دولت جمهوری اسلامی ایران، درخواست‌ها و اقداماتی برای جذب سرباز امریه در ادارات کل انجام شد و برای سال پیش‌رو، موافقت ۲۱۰ مشمول با رشته‌های مهندسی مورد نیاز سازمان نوسازی مدارس کشور دریافت شده است. وی با اشاره به تلاش سازمان نوسازی مدارس کشور برای استفاده از ظرفیت سربازی مهندسان نخبه کشور در جهاد مدرسه‌سازی افزود: بر این مبنا سهمیه مشمولان وظیفه برای رشته‌های مهندسی عمران، معماری، مهندسی برق، مکانیک، نقشه‌برداری و فناوری اطلاعات به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها تخصیص یافت. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور درباره شرایط عمومی جذب سرباز امریه اظهار داشت: اولویت جذب شامل متقاضیانی می‌شود که از شرایطی چون تاهل، تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار داشتن، حافظان قرآن کریم، بستگان درجه یک خانواده شهدا، جانبازان یا آزادگان و ایثارگران، افراد ممتاز علمی، فرهنگی و هنری، هیات علمی، امدادگر برخوردار یا معاف از رزم شده باشند. وی با تاکید بر فرصت‌آفرینی سازمان نوسازی مدارس کشور برای بروز استعدادهای جوانان با ایمان ایرانی در این طرح، یادآور شد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به پورتال ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0050 sec