printlogo


کد خبر: 263479تاریخ: 1402/3/17 00:00
اخبار

قدردانی فرمانده کل سپاه از رهبر انقلاب
در پی بیانات مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و الطاف ایشان نسبت به بسیجیان و گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از الطاف رهبر حکیم انقلاب اسلامی قدردانی و تشکر کرد.
متن کامل پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ محضر مبارک رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی
با اهدای سلام و تحیات الهی و با تقدیم احترام، به استحضار می‌رساند، سخنان حکیمانه و سرشار از معرفت عمیق حضرتعالی نسبت به شخصیت پایان‌ناپذیر حضرت امام راحل عظیم‌الشأن و ترسیم کرانه‌ها و دامنه‌های بی‌انتهای این عظمت الهی که برای نخستین‌بار ناشناخته‌هایی از روح بلند امام (ره) را به جهان معرفی کرد، موجب تجلی جدید و ظهور نوینی از امام راحل و جریان دادن افکار بلند و آرمان‌های متعالی آن امام بزرگوار  در کالبد جامعه بود.
علاوه بر حیات دادن به 2 عنصر ایمان و امید در جامعه که حضرتعالی در امتداد امام عزیز، خود تجسم زیبای این 2 مفهوم حیات‌بخش هستید، در فرازهای برجسته آخر بیانات گهربارتان درباره نقش محوری بسیج در میانه آخرین نبرد کامل در اغتشاشات سال گذشته، در قلوب بسیجیان قیامتی به پا کردید. تاثیر فرمایشات حضرتعالی درباره بسیج اقشار، بسیج دانشجویی، گروه‌های جهادی، امدادگران کمک‌های مومنانه، هسته‌های (پایگاه‌های) مقاومت و جهادگران تبیین در همان چند عبارت فشرده به اندازه تمامی تلاش‌های ما طی سال‌های گذشته و قطعاً بیش از آن در شکفتن انگیزه‌ها و طراوت‌بخشی به روحیه بسیجیان موثر خواهد بود.
آقا جان! به بسیج جان تازه‌ای بخشیدید، یک تجدید حیات دل‌انگیز و واقعی. حضرتعالی شور و هیجان مهارناپذیر مردم مشتاق در آن محفل آسمانی را به هنگام توصیف و قدردانی از بسیج به رای‌العین دیدید، قطعا بخشی از آن جمعیت عظیم بسیجی‌ها بودند. اصحاب مطمئن شما، آنها سراسر شعله عشق شدند، حرارت یافتند، نیرو گرفتند، برای یک نبرد بزرگ و یک اعجاز جدید و یک جهاد عظیم آماده شدند. ما هم در پرتو هدایت‌های‌تان این راه نورانی را با همه وجودمان طی خواهیم کرد. از خداوند متعال مسئلت داریم که ولایت حضرتعالی را به ظهور و ولایت عظمای حضرت حجت علیه‌السلام متصل گرداند. به نیابت از همه بسیجیان، از این همه نگاه بلند و احساس زیبا و اعتماد عمیق به فرزندان بسیجی خود صمیمانه تشکر می‌کنم. همواره سالم و سربلند و پیروز باشید.
***
احمد وحیدی:
وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات مجلس است
وزیر کشور درباره تاریخ استعفا برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس قانون موجود و همانگونه که در بیانیه وزارت کشور آورده شد، تا ۱۹ خرداد باید استعفا صورت گیرد. به گفته وی، وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات مجلس است و اگر این قانون جدید به نتیجه برسد باید مطابق با آن عمل شود.
احمد وحیدی درباره مصوبه فعلی مجلس درباره انتخابات تناسبی در تهران و شمارش آرا طبق لیست‌ها و قابلیت اجرایی شدن آن افزود: اگر این موضوع تبدیل به قانون شود و مورد تایید شورای نگهبان واقف شود، وزارت کشور آن را اجرایی خواهد کرد. 
بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، آخرین مهلت قبول استعفا برای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (داوطلبان نمایندگی مجلس) تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ است و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده، جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت‌نام قرار نخواهد گرفت. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.
***
سخنگوی دولت:
تورم بی‌سابقه دهه 90، نتیجه سازش بود
سخنگوی دولت عصر روز گذشته در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: طبق قانون اساسی، اداره امور کشور با آرای عمومی است. از مقدمه قانون اساسی تا دیگر اصول آن، اصلی‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی مردم است، چون مبنای نگاه انقلاب اسلامی است که در آن مردم اصلی‌ترین، موثرترین و قوی‌ترین عامل در پیشبرد امور و ارتقا و پیشرفت امور کشور هستند. 
علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه ما نگاه و باور به مردم را گاهی کنار گذاشتیم و ادبیات دیگری مطرح کردیم، اظهار کرد: گاهی گفتیم کلید حل مشکلات سازش است و گام برداشتن در مسیری متفاوت، اما دیدیم دهه اخیر که به عنوان یک دهه از دست رفته شناخته می‌شود، نتیجه‌اش در داخل که قرار بود رشد اقتصادی باشد به تورم بی‌سابقه در سده گذشته رسید. 
وی افزود: جنگ ۴۴ ساله‌ دشمن علیه ما قرار بود ایمان مردم را کور کند و نشان دهد مسیر انقلاب ما ناکارآمد است؛ نتیجه این منازعه چه شد؟ آیا ایران منزوی شد؟ نه، نتیجه شد آزادی دیپلمات ایرانی در اروپا بعد از 5 سال، نتیجه شد حضور ایران در پیمان‌های اقتصادی و نتیجه شد ارتباط با عربستان و کشورهای همسایه و جهان. بهادری‌جهرمی در ادامه تاکید کرد: نتیجه آنچه دشمن سال گذشته در کشورمان پیگیری کرد، به راهپیمایی باعظمت ۲۲ بهمن رسید و نشان داد که ایستادگی در برابر تهاجم طرف مقابل همچنان از سوی مردم وجود دارد. نتیجه کاری که دشمن سال گذشته انجام داد تا امنیت کشور را به مخاطره بیندازد، امروز به رونمایی از موشک هایپرسونیک رسیده است.

Page Generated in 0/0103 sec