printlogo


کد خبر: 263517تاریخ: 1402/3/18 00:00
اخبار

رئیس پارک ملی توران شاهرود:
تلخاب با ۴ توله خود تصویر‌برداری شد
رؤیت ۵ یوز ایرانی در توران شاهرود
رئیس پارک ملی توران شاهرود از تصویر‌برداری ۵ قلاده یوز در توران خبر داد و گفت: تلخاب یوزپلنگ ماده با ۴ توله خود در زیست کره توران شاهرود دیده شده است. احمد رادمان در گفت‌وگو با مهر از رؤیت ۵ قلاده یوز همزمان و در کنار یک آبشخور در توران شاهرود خبر داد و گفت: هویت این یوز ماده تلخاب است. وی با بیان اینکه تلخاب همراه با ۴ توله خود دیده شده است، افزود: پس از مدت‌ها ۵ قلاده یوز در یک قاب تصویر نشستند که نشان می‌دهد توران همچنان بهترین زیستگاه زادآور یوز ایرانی است. رئیس پارک ملی توران بیان کرد: تلخاب رکورد ۳ بار زایمان در طبیعت را دارد. رادمان این تصویر‌برداری و زادآوری را بسیار بااهمیت توصیف کرد. گفتنی است تصاویر این 5 یوز توسط دوربین تله‌ای ثبت شده است.
***
تغییر ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودروهای تهران
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش مراکز معاینه فنی فعال در روزهای جمعه خبر داد. شادی مالکی در توضیح تغییر ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات، افزود: در پی مصوبه دولت مبنی بر آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح، این ستاد جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، نسبت به تطبیق شروع ساعت کاری مراکز با این مصوبه از ۱۶ خرداد جاری اقدام کرده است؛ البته مراکز بیهقی، شهید آبشناسان و شقایق همچون گذشته در تمام ایام هفته به صورت شبانه‌روزی و سایر مراکز معاینه فنی و واحدهای سیار معاینه فنی در روزهای شنبه تا پنجشنبه شنبه از ساعت ۶ الی ۱۸ فعال هستند. وی درباره فعالیت برخی مراکز معاینه فنی شهر تهران در روزهای جمعه نیز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان در ایام هفته به علت مشغله کاری فرصت مراجعه به مراکز را ندارند، لذا جهت رفاه حال این افراد برخی مراکز در ایام تعطیل نیز فعال هستند. در روزهای جمعه مراکز معاینه فنی شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، نیایش، خاوران و امام رضا(ع) از ساعت ۷ الی ۱۴ آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.
***
معافیت ۲۹ هزار مددجو از هزینه‌های انشعاب آب و برق و گاز
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۹ هزار مددجو برای دریافت انشعابات رایگان به شرکت‌های آب، برق و گاز معرفی شدند. حسین خدرویسی با اعلام این خبر افزود: بر اساس قانون، مددجویان کمیته امداد از هزینه دریافت خدمات انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برای یک بار معاف هستند. وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته ۲۹ هزار و ۲۵۸ مددجو در سراسر کشور برای استفاده از این خدمات به شرکت‌های مورد نظر معرفی و از این معافیت برخوردار شدند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۲۸ مددجو برای دریافت انشعاب رایگان به شرکت آب و فاضلاب معرفی شدند. همچنین ۷۱۵۰ مددجو نیز با معرفی به شرکت برق، از انشعاب رایگان برق بهره‌مند شدند. بر اساس اعلام روابط عمومی کمیته امداد، خدرویسی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۲۸۰ مددجو نیز برای دریافت انشعاب رایگان به شرکت گاز معرفی شدند و خدمات انشعاب گاز دریافت کردند.
***
کشف بیش از ۴۰ میلیون داروی غیرمجاز و کمیاب
رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف بیش از 40 میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهای فروشندگان آنلاین دارو خبر داد.  سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت:‌ طرح برخورد با فروشندگان دارو در فضای مجازی در روزهای اخیر در دستور کار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و در همین راستا نیز ماموران با انجام رصدهای اطلاعاتی از ارتباطات چرخه توزیع غیرمجاز دارو توسط مجرمان باخبر شدند. وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات ماموران مشخص شد تیم‌های متعددی در قالب یک شبکه مسؤولیت توزیع گسترده داروها در سراسر کشور را داردند، گفت:‌ این شبکه‌ها مورد شناسایی قرار گرفت. آنها داروهای کم‌یاب و غیرمجاز را با قیمت‌های نجومی در بازارهای سیاه مجازی به فروش می‌رساندند و در مواقعی هم حتی دارو را به دست خریدار نمی‌رساندند. وی  ادامه داد:‌ کارشناسان پلیس فتا با اقدامات شبانه‌روزی، پس از تشریفات قضایی و شناسایی محل اختفای متهمان، موفق به دستگیری 2 مجرم اصلی شدند. همچنین انبار غیرمجاز متعلق به این افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از 22 میلیون عدد از داروهای کمیاب و نایاب که مورد نیاز روند درمانی بیماران بود کشف و ضبط شد. معظمی‌گودرزی با بیان اینکه چندین عملیات دیگر نیز برای شناسایی و دستگیری افراد سودجو  و فروشندگان غیرمجاز دارو انجام شد، گفـت: در مجموع طی عملیات‌های متعدد پلیس فتای تهران بزرگ در هفته گذشته 4 نفر در قالب 2 تیم مجزا دستگیر و بیش از 42 میلیون عدد داروی غیرمجاز از آنها کشف و ضبط شد. 
***
بورسیه تحصیلی همراه اول برای نخبگان رشته‌های برق و کامپیوتر
همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. بورسیه تحصیلی همراه اول ویژه «مقطع کارشناسی ارشد» در رشته‌ مهندسی برق با گرایش‌های «مخابرات سیستم» و «شبکه‌های مخابراتی» و رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش‌های «هوش مصنوعی» و «نرم‌افزار» در دانشگاه تهران است که با هدف حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد اعطا می‌شود. از جمله مزایای این طرح می‌توان به دریافت حقوق تا سقف ۲۰ میلیون تومان در ماه متناسب با زمان فعالیت در همراه اول، تخصیص هزینه خرید لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند از ۲۵ میلیون تومان تا ۷۵ میلیون تومان متناسب با رتبه کنکور کارشناسی ارشد اشاره کرد. امکان استخدام در همراه اول برای رتبه‌های زیر ۱۰ نیز بر اساس این طرح فراهم است.

Page Generated in 0/0060 sec