printlogo


کد خبر: 263527تاریخ: 1402/3/18 00:00
اخبار

گران‌فروشی کار دست ایرلاین‌ها داد
مجوز پرواز ۵ ایرلاین باطل شد
سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال نامه‌های جداگانه به مدیران عامل ۵ ایرلاین دیگر، مجوز پرواز این شرکت‌ها در برخی مسیرهای داخلی را به دلیل گرانفروشی از ۲۱ خرداد باطل کرد.
هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به هواپیمایی آتا، فلای پرشیا، کیش‌ایر، کارون و سپهران، مجوز پروازی این شرکت‌ها را در برخی مسیرهای داخلی از 21 خرداد تا اطلاع ثانوی باطل کرد. بر این اساس مجوز پروازهای هواپیمایی آتا در مسیر تهران - مشهد، فلای پرشیا در مسیر تهران - شیراز، هواپیمایی کیش‌ایر در مسیر تهران - اهواز، کارون در مسیر تهران - شیراز و سپهران در مسیر تهران - مشهد به دلیل گرانفروشی باطل خواهد شد. همچنین صبح دیروز روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال مجوز پرواز هواپیمایی زاگرس در مسیر تهران - اهواز به دلیل گرانفروشی خبر داد.  به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، پیرو اخطار قبلی در اردیبهشت جاری و بررسی مجدد سیستم‌های نمایش، توزیع و فروش بلیت هوایی، بلیت شرکت هواپیمایی زاگرس همچنان بالاتر از نرخ تعیین شده در نرخنامه ابلاغی این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی به‌ فروش می‌رسید. بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری به استناد قوانین و مقررات موضوعه این سازمان و به منظور حفظ مصالح عمومی، همه مجوز‌های پروازی مسیر تهران- اهواز آن شرکت را از روز یکشنبه‌ 21/3/1402 تا اطلاع ثانوی باطل کرد. طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، به علت گرانفروشی در مسیرهای داخلی به 3 شرکت خدمات مسافرت هوایی شامل آراء جهان‌ نوین‌گستر اطلس، دلتابان و آبنوس‌گشت نیز اخطار داد. اردیبهشت امسال بود که سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ جدید مصوب پروازهای داخلی را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد.
***
منابع غربی خبر از خرید هواپیماهای جدید توسط ایران می‌دهند
منابع غربی با تایید توانایی ایران در خرید و دستیابی به هواپیماهای جدید با وجود تحریم‌ها، از ورود ۲ فروند ایرباس A۳۴۰ متعلق به نیروی هوافضای فرانسه به ناوگان هوایی ایران طی روزهای اخیر خبر دادند. مقامات رسمی ایران نیز از اضافه شدن ده‌ها فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور طی ماه‌های اخیر با وجود تحریم‌ها خبر می‌دهند.
در همین زمینه محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خریداری شده و تاکنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز اوایل ماه جاری با بیان اینکه توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد. یک پایگاه خبری هلندی که اخبار مربوط به صنعت هوانوردی را منتشر می‌کند، خبری را منتشر کرده است که ورود هواپیماهای جدید به ایران را تایید می‌کند. این پایگاه البته طی گزارشی تایید نشده نوشته است ۲ فروند ایرباس A۳۴۰ که زمانی متعلق به نیروی هوافضای فرانسه بوده توسط یک ایرلاین ایرانی خریداری شده‌ است. بر اساس این گزارش، این ۲ هواپیما ۲۳ مه ‌سال جاری در ایران به زمین نشسته‌اند.
این هواپیماها دسامبر ۲۰۲۰ از خدمت در نیروی هوافضای فرانسه کنار گذاشته شدند و از مارس ۲۰۲۱ تا بهار ۲۰۲۲ در شهر شاتورو فرانسه نگهداری می‌شدند. این پایگاه هلندی در پایان مدعی شده است هواپیماهای مورد اشاره تحت اختیار یک ایرلاین ایرانی قرار گرفته‌اند. به گفته تحلیلگران، اینکه ایران می‌تواند هواپیماهای متعلق به یک نیروی نظامی در قلب اروپا را خریداری کند و در اختیار بگیرد، حاکی از رنگ باختن تحریم‌ها و توانایی بالای ایران در دور زدن تحریم‌ها و مقابله با سیاست‌های محدودیت‌زای آمریکا و سایر دولت‌های غربی است.
***
رشد ۳۰ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است. سیدسعید راد افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن گندم توسط وزارت جهادکشاورزی خریداری و با اعتبارات تخصیص یافته ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده‌ است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران آخرین وضعیت خرید گندم تحویل شده به سیلوها را ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن برآورد کرد و گفت: تا امروز نزدیک 3.5 میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است که این میزان نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. راد با تاکید بر پرداخت بقیه مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است و امیدواریم با تاکید رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های سرپرست وزارت جهادکشاورزی مبلغ باقیمانده هرچه زودتر به حساب گندمکاران واریز شود.

Page Generated in 0/0065 sec