printlogo


کد خبر: 263532تاریخ: 1402/3/18 00:00
اخبار

تأکید رئیسی بر اقناع افکار عمومی درباره ثمرات تغییر ساعت کار
رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در تحلیل «مسأله انقلاب اسلامی و ضرورت‌های امروز کشور»، «ایمان و امید» را 2 مؤلفه مهم در قدرت‌آفرینی دانست و گفت: وظیفه ارکان حاکمیت از جمله دولت این است که با تصمیمات و اقدامات به‌موقع و سنجیده در اداره امور بویژه در زمینه گشودن گره زندگی مردم، به جامعه امید دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی همچنین با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع افکارعمومی درباره اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و مؤثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست. حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت اجرای توافقنامه‌های جمهوری اسلامی با دیگر کشورها، لزوم فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک به ‌منظور پیگیری و به ثمر رسیدن این توافقات را مورد تأکید قرار داد.
رئیس‌جمهور همچنین با تبریک هفته محیط‌زیست و قدردانی از زحمات و تلاش‌های محیط‌بانان کشور، جایگاه محیط‌زیست در قانون را با اهمیت توصیف و بر ضرورت اتخاذ تصمیمات لازم برای سازگاری ملاحظات محیط‌ زیستی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور تأکید کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی قهرمانی و افتخارآفرینی ورزشکاران بویژه بانوان ورزشکار در ماه‌های اخیر که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت‌های جهانی به اهتزاز درآوردند تبریک گفت و از وزیر ورزش خواست ضمن قدردانی از ورزشکاران مدال‌آور، زمینه و امکانات لازم برای تداوم هرچه‌ بیشتر افتخارآفرینی‌های آنها در میادین ورزشی را فراهم کند.
***
آیت‌الله جنتی:
تأکید رهبری بر ایمان و امید، بر اساس شناخت فرصت‌ها و تهدیدهاست
دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز گذشته این شورا از حضور باشکوه و مومنانه مردم در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام ‌خمینی (ره) تشکر کرد و بیان داشت: حضور آگاهانه مردم تجدید عهد با امام راحل و اعلام ایستادگی در راه روشنی است که ایشان پیش روی امت اسلام گذاشتند. وی در این رابطه افزود: این حضور همچنین نشان می‌دهد اقدامات دشمنان برای تحریف و تخریب شخصیت امام خمینی (ره) شکست خورده است و این وعده خداوند است که مدافع اهل ایمان بوده و از مومنین دفاع می‌کند.
آیت‌الله احمد جنتی درباره سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز گفت: تاکید ایشان بر تقویت «ایمان» و «امید»، چاره‌اندیشی یک رهبر الهی برای جامعه اسلامی و برخاسته از شناخت کامل ایشان از فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو است.
***
سخنگوی دولت:
لایحه حمایت از اتباع حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌ها تصویب شد
سخنگوی دولت صبح دیروز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز – دیروز - در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور، مصوبات مختلفی تصویب شد. برخی از مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت‌نامه‌هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت‌نامه‌ها به وزارتخانه‌های مختلف داده شد. 
علی بهادری‌جهرمی ادامه داد: یکی از مصوبات بسیار خوب دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. سال‌ها بود قانونگذار دولت را مکلف کرده بود این لایحه را تقدیم مجلس کند اما در ادوار مختلف این لایحه معطل مانده بود اما دولت این لایحه را تصویب کرد. بر اساس این لایحه، تمامی اختیارات لازم برای توسعه مکران به خود سازمانی که در آنجا مستقر می‌شود، اعطا می‌گردد. پیشنهاد شده است همه امکانات، اموال و دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی منطقه مکران به سازمانی که آنجا  مستقر می‌شود، داده شود البته استثناهای محدودی مثل حوزه دفاعی یا خارجه وجود دارد. این لایحه می‌تواند تحول شگرفی در نظام حکمرانی ما باشد.
جهرمی همچنین افزود: دولت لایحه‌ای به پیشنهاد معاونت حقوقی تصویب کرد تا از اتباع حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه آنها  انجام می‌شود حمایت شود. بر این اساس شرکت‌ها، نخبگان و فعالان اقتصادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند، حمایت حقوقی و دیپلماتیک می‌شوند.
***
پدافند غیرعامل کشور آرایش جدیدی به خود گرفته است
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل کشور در شرایط خوبی قرار گرفته است تا بتواند در مقابل جنگ ترکیبی تمام‌عیار که علیه کشور ما در دستور کار قرار دارد با استفاده از ظرفیت‌ها مقابله کند. سردار محمدعلی قمی تصریح کرد: در ساختار پدافند غیرعامل چون تهدیدها نوین و نو شده‌اند لذا ساختار جدید تشکیل شده است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت دشمن‌شناسی که از ویژگی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود، تاکید کرد: یکی از خصوصیات سردار سلیمانی این بود که دشمن را خوب می‌شناخت و چون محیط، شرایط و اهداف دشمن را خوب می‌شناخت، به‌موقع و بهنگام نیز ورود می‌کرد و نمی‌گذاشت دشمن به اهداف خود برسد. قمی پدافند غیرعامل را فرآیندی شامل رصد و پایش تهدیدهای دشمن خواند و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پدافند غیرعامل یعنی اقداماتی انجام دهیم و تلاش کنیم اگر دشمن ضربه‌ای وارد کرد، یا به ما آسیبی نرسد یا اگر می‌رسد، آسیب کم باشد.

Page Generated in 0/0063 sec