printlogo


کد خبر: 263548تاریخ: 1402/3/20 00:00
معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد
فراخوان بیست‌ویکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم در راستای ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور، جشنواره ملی رسانه‌های ایران (جشنواره مطبوعات) را برگزار می‌کند. با بروز تحولات گسترده و شکل‌گیری پدیده‌ها و فناوری‌های نو در عرصه ارتباطات اجتماعی در دهه گذشته و بسط و تعمیق دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای بویژه در بستر فضای مجازی و ظهور رسانه‌های خرد و انسان‌رسانه‌ها، اهمیت تعامل، هم‌افزایی و به‌روزرسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای دوچندان شده است. یکی از مهم‌ترین پیامدها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه، پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب است. چاره این چالش بزرگ، بازگشت مرجعیت به رسانه‌های حرفه‌ای با حفظ ملزومات رسانه‌های مدرن است که این مهم جز با همدلی و هم‌افزایی همه رسانه‌های کشور امکان‌پذیر نخواهد بود. در رقابت گسترده‌ای که میان انواع رسانه‌ها با کارکردهای متنوع در ایران امروز وجود دارد، رسانه‌ای که عمیق ببیند، ظریف روایت کند و در مرز واقعیت حرکت کند، می‌تواند اثرگذار و جریان‌ساز باشد. این نقطه عطفی است که رسانه‌های حرفه‌ای را از انبوه رسانه‌های خرد و بی‌نام و نشان متمایز می‌کند. از تمام روزنامه‌نگاران فرهیخته و اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فعالان رسانه‌های اجتماعی دعوت می‌شود آثار خود را که از تاریخ 1/1/1401 تا پایان مهلت فراخوان 7/4/1402 تولید و منتشر کرده‌اند، براساس قالب‌ها، بخش‌ها و موضوعات زیر به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه ارسال کنند. تمام رسانه‌های فعال و محتواهای رسانه‌ای منتشر شده در بسترهای مختلف اعم از چاپی، برخط و رسانه‌های اجتماعی در چارچوب مقررات کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. آثاری که در بازه زمانی 1/1/1401 لغایت 7/4/1402 در رسانه‌های فوق‌الذکر منتشر شده‌اند می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
 

Page Generated in 0/0064 sec