printlogo


کد خبر: 263549تاریخ: 1402/3/20 00:00
اخبار

تقدیر رئیس پلیس آگاهی فراجا از مسابقه «سرنخ»
رئیس پلیس آگاهی فراجا با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به مدیر شبکه نسیم، از تولید و پخش مسابقه تلویزیونی «سرنخ» تقدیر کرد. در برنامه «سرنخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آریا طاهری، سعی بر آن است برخی پرونده‌های واقعی پلیس آگاهی تبدیل به چالشی برای شرکت‌کنندگان به عنوان دستیار کارگاه شود و در هر قسمت ۲ دستیار به کمک کارآگاه آمده و پس از دریافت پرونده با بازجویی منطقی متهمان بر اساس دلیل اتهام و سرنخ‌های موجود، باید به پاسخ منطقی و درست دست یابند. در نامه سرتیپ محمد قنبری خطاب به سیدمحمدرضا خوشرو آمده است: «بی‌شک هنر یکی از نعمات الهی است که در وجود بشر ودیعه گذاشته شده و می‌تواند انسان را به متعالی‌ترین درجات انسانیت نایل آورد. تولید مسابقه سرنخ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی برادر ارجمند جناب آقای آریا طاهری که با نگاهی نو و خلاقانه به رخداد‌های بعد از وقوع جرم می‌پردازد، سرآغاز فصلی جدید از تولیدات تلویزیونی بوده و موجب مسرت است که پلیس در همکاری با شبکه نسیم برای تولید یک اثر فاخر و تاثیرگذار بسیار موفق عمل کرده است. امید است تولید و پخش این برنامه تلویزیونی پرمخاطب ادامه یافته و شاهد تولید آثار تلویزیونی مشترک باشیم تا ضمن حمایت از استعدادهای جوان، بتوان از هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره جست». فصل اول مسابقه تلویزیونی «سرنخ» از نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن رفته و پخش آن هنوز ادامه دارد.
***
هم‌قسم شدن هیأت‌ها برای ترویج عفاف و حجاب در بستر محرم
اولین نشست دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیات‌ها و تشکل‌های دینی کشور در سال 1402 به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران به مدت 2 روز در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی و حجت‌الاسلام زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شورای هماهنگی شبکه‌های هیات‌ها و تشکل‌های دینی کشور می‌تواند اتحاد مورد تأکید مقام معظم رهبری را عملیاتی کند.
* تبیین نقش هیات‌ها در ترویج عفاف و حجاب
دیگر میهمان این مراسم علیرضا افشار، نماینده وزارت کشور در موضوع عفاف و حجاب بود که درباره نقش هیات‌ها در ترویج حجاب و مقابله با بدحجابی توضیحاتی را ارائه کرد. دبیران شورای شبکه‌های هیات‌ها و تشکل‌های دینی نیز نکات و برنامه‌های خود در این باره را تشریح کردند. در بخش دیگر این نشست با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی درباره بحث محتوایی محرم 1402 و ترویج عفاف و حجاب در بستر محرم بحث و تبادل نظر شد.
***
حسین کاشیان درگذشت
حسین کاشیان، هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری بود، ۱۷ خردادماه درگذشت. این هنرمند پیشکسوت نقاش و خوشنویس که از ابتدای اردیبهشت به دلیل سکته مغزی و تبعات آن در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود، چهارشنبه گذشته ۱۷ خردادماه دار فانی را وداع گفت.
کاشیان در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ به عنوان رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول کار شد و پس از آن به عنوان کارشناس آثار هنری در اداره کل هنرهای تجسمی به فعالیت پرداخت. وی همچنین یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستی راه یافت.
***
رویداد مد و رسانه برگزار می‌شود
دبیر اجرایی نخستین رویداد مد و رسانه گفت: این رویداد که ۱۸ تیر در موزه ایران‌شناسی برگزار می‌شود، پیش‌نشستی است که به دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر ختم می‌شود. مهسا فرزان، دبیر اجرایی نخستین رویداد مد و رسانه، در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به تجربه 12 ساله‌ای که در حوزه مد و لباس دارم، بشدت ضعف رسانه در مد را احساس کردیم و سرانجام تصمیم به برگزاری رویداد مد و رسانه گرفتیم تا بتوانیم به نوعی استاندارد‌سازی در حوزه رسانه مد و لباس انجام دهیم و مد اسلامی را به‌درستی در کشور و سپس در جهان معرفی کنیم. به این معنا که یک نوع استانداردسازی برای معرفی محصولات اسلامی داشته باشیم. وی افزود: ما پیش‌نشستی را روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۰ تا ۱۲ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد که در آن نشست جزئیات کامل مطرح می‌شود و در نهایت علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به نشانی‌های اعلام شده روی پوسترها مراجعه کنند. دبیر اجرایی نخستین رویداد مد و رسانه گفت: این رویداد ۱۸ تیر در موزه ایران‌شناسی با فضاسازی و دکوری خاصی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند به واسطه ایده‌های‌شان در بحث معرفی محصول در قالب رسانه به رقابت بپردازند.

Page Generated in 0/0133 sec