printlogo


کد خبر: 263555تاریخ: 1402/3/20 00:00
اخبار

طارمی بالاتر از مسی
مهاجم ایرانی پورتو با ثبت 22 گل در لیگ پریمیرا پرتغال، بیست‌وهفتمین گلزن برتر اروپا لقب گرفت. با پایان لیگ‌های اروپایی در کشورهای مختلف این قاره، یکی از فشرده‌ترین فصل‌های فوتبال در سال‌های گذشته به واسطه برگزاری جام‌جهانی در میانه فصل به اتمام رسید و در این بین، عملکرد برترین گلزنان در لیگ‌های مختلف اروپایی هم نکات جالبی در بر داشت. شاید برای فوتبال‌دوستان ایرانی، مهم‌ترین دستاورد فردی لژیونرها در این فصل از رقابت‌ها، کسب عنوان آقای گلی مهدی طارمی در لیگ پریمیرا پرتغال بود؛ جایی که فوق ستاره ایرانی پورتو با 22 گل، برترین گلزن این مسابقات لقب گرفت تا بالاتر از ژوائو ماریو و گونسالو رامس، آقای گل فوتبال پرتغال لقب بگیرد. طارمی در شرایطی با این تعداد گل آقای گل فوتبال پرتغال شد که در صدر جدول برترین گلزنان فوتبال اروپا، ارلینگ هالند، غول نروژی منچسترسیتی، در یکی از شگفت‌انگیزترین فصول ممکن، با 36 گل برنده جایزه کفش طلای فوتبال اروپا شد. جایی که این ستاره با عبور از رکوردهای تاریخی لیگ جزیره، بالاتر از هر بازیکن دیگری در یک لیگ اروپایی گلزنی کرد تا جایی که 30 گل‌زده بازیکنی چون هری کین هم قدر کافی را نبیند. در این فهرست بعد از هالند و کین، کیلیان امباپه و لاکازت در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند و اوسیمن، جاناتان دیوید از لیل، لواندوفسکی، اینر والنسیا، فلوریان بالوگون و لائوتارو مارتینز جایگاه پنجم تا دهم را به دست آوردند. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو هم در شرایطی در کنار مائورو ایکاردی یک پله پایین‌تر از رشفورد در رده 26 قرار گرفته که لئو مسی، فوق ستاره دنیای فوتبال در کنار نیکولاس فولکروگ و انکونکو مشترکا در رده 28 قرار دارند. آنتوان گریزمان، بوکایو ساکا، الکسیس سانچز، سرژ گنبری، کولو موآنی و اولیویه ژیرو، دیگر ستارگان مشهور فوتبال اروپا هستند که در این فهرست جایگاهی پایین‌تر از مهدی طارمی دارند. گفتنی است در جدول کفش طلای ESM (رسانه‌های ورزشی اروپا)، 5 لیگ معتبر اروپایی ضریب 2 دارند و لیگ‌هایی نظیر ترکیه، پرتغال و هلند ضریب 1.5. با این حساب طارمی با ثبت 22 گل، امتیاز 33 را دریافت کرده و به طور مثال مسی با به ثمر رساندن 16 گل در لیگ یک فرانسه، امتیاز 32 را دریافت کرده است.
***
تنها بازیکنی که فرگوسن از نداشتنش افسوس خورد
سر الکس فرگوسن بازیکنی را نام برد که آرزو داشت او را به خدمت بگیرد اما نتوانست. به گزارش اسپورت‌بایبل، سر الکس فرگوسن در طول ۲۷ سال حضورش در یونایتد هدایت برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال جهان را
بر عهده داشت. اریک کانتونا، کریستیانو رونالدو، وین رونی، رایان گیگز و پل اسکولز تنها برخی از نام‌هایی هستند که زیر نظر فرگوسن در اولدترافورد بازی کرده‌اند. اما همیشه یک نفر هست که باید باشد ولی نیست! درباره فرگوسن، آن فرد، پل گاسکوئین بازیکن سابق تیم ‌ملی انگلیس بود. هنگامی که گری نویل از فرگوسن خواست به پرسش‌های مخاطبان SPORTbible پاسخ دهد، فرگوسن هیچ شکی درباره نام ‌بردن از ستاره سابق نیوکاسل، لاتزیو، تاتنهام و رنجرز به عنوان بازیکنی که آرزو داشت او را به خدمت بگیرد، نداشت. فرگوسن پس از مشاهده درخشش فردی گاسکوئین در بازی نیوکاسل مقابل یونایتد، سعی کرد او را به خدمت بگیرد ولی گاسکوئین از قبل با تاتنهام توافق کرده بود. فرگوسن افزود: ما او را نگرفتیم و فکر می‌کنم با نگاهی به گذشته او اشتباه بزرگی را مرتکب شد. ما بازیکنانی در یونایتد داشتیم که از او مراقبت می‌کردند و او می‌توانست بهتر از این شود ولی آن پسر جوان به لندن رفت و بلعیده شد. فکر می‌کنم این اشتباه بزرگی از سوی او بود. او بازیکن شگفت‌انگیزی بود. من عاشق قدرتش بودم. او خط هافبک من را در دیدار یونایتد و نیوکاسل نابود کرد. بعد از بازی به مارتین ادواردز [رئیس سابق منچستریونایتد] در راه خانه گفتم: «با این پسر قرارداد ببند. دوشنبه با او تماس بگیر! اما او قبلا با تاتنهام توافق کرده بود که واقعا مایه تاسف بود».
***
زلزله در بایرن
توماس توخل فهرست خروجی‌های بایرن را اعلام کرده است که نام 7 بازیکن در آن دیده می‌شود. به گزارش بیلد، توماس توخل در حال برنامه‌ریزی برای فروش 7 ستاره بایرن‌مونیخ در تابستان پیش رو است. توخل که ماه مارس به بایرن پیوست، این باشگاه را به یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا در آخرین روز فصل هدایت کرد. این مربی ۴۹ ساله می‌خواهد یک تغییر اساسی در تابستان در بایرن‌مونیخ ایجاد کند و در این راستا 7 ستاره تیمش را کنار خواهد گذاشت. نام‌های بزرگی از جمله سادیو مانه که تابستان گذشته با این باشگاه قرارداد امضا کرد، در این فهرست وجود دارند. سادیو مانه لیورپول را ترک کرد و با انتقالی به ارزش ۳۵ میلیون پوند به بایرن رفت اما در نخستین فصل خود در آلمان تنها ۱۲ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند و نتوانست فرم خود در لیگ برتر را تکرار کند. بایرن در حال حاضر آماده‌ شنیدن پیشنهادها برای این بازیکن ۳۱ ساله است. نیوکاسل مشتاق است او را به لیگ برتر بازگرداند. لروی سانه و سرژ گنبری نیز در این فهرست حضور دارند و توخل به دنبال تقویت خط حمله خود در آستانه فصل جدید است. الکساندر نوبل، بونا سار و مارسلو سابیتزر که ژانویه به صورت قرضی به منچستریونایتد پیوست نیز در فهرست فروش بایرن هستند و در نهایت بنژامن پاوار، مدافع فرانسوی این تیم، فهرست 7 ‌نفره خروجی باواریایی‌ها را تکمیل می‌کنند؛ فهرست بازیکنانی که توخل آنها را نمی‌خواهد.

Page Generated in 0/0062 sec