printlogo


کد خبر: 263561تاریخ: 1402/3/20 00:00
اخبار

تجهیز ۵۶ نقطه تهران به نیروگاه خورشیدی
مدیرکل محیط‌ زیست شهرداری تهران گفت: ۵۵ نقطه در تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شده بود و با افتتاح نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ ،۵۶ نقطه در پایتخت مجهز به نیروگاه خورشیدی شده است. 
حلیاسادات حسینی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ اظهار کرد: بهره‌برداری از این نیروگاه شهرداری تهران را به ظرفیت ۱۱۶۴ مگاوات تولید برق می‌رساند. وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ شهرداری‌ها ملزم به تامین ۲۰ درصدی برق مصرفی خود از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر هستند، تصریح کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم و می‌طلبد با توان بیشتری در بحث انرژی‌های خورشیدی ورود کنیم. نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ با هدف بهینه‌سازی مصرف منابع و انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر در راستای کاهش هزینه‌ها و حفاظت از محیط زیست، روی سقف سوله ورزشی محوطه شهرداری منطقه۱۱ افتتاح شد. این نیروگاه۴۴ پنل ۴۵۵ واتی دارد و روزانه ۲۰کیلووات معادل ظرفیت ماهانه۲۶۰۰ کیلووات ساعت در تولید انرژی پاک دارد.
***
اعلام «شهریه» مدارس غیردولتی در اواخر خرداد
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جاری اواخر خرداد مشخص می‌شود، گفت: عدد شهریه برای سال تحصیلی ۳ـ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است و تا زمان اعلام آن، مدارس می‌توانند با شهریه سال جاری به صورت علی‌الحساب ثبت‌نام‌ها را انجام دهند. 
احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری نیز توضیح داد: شهریه ثابت سال ۱۴۰۱ از 2.5 میلیون تومان تا ۳۷ میلیون تومان بود البته برخی مدارس به علاوه این شهریه ثابت، ۳۸ درصد نیز شهریه اضافه‌ بابت فوق‌برنامه و مکمل دریافت می‌کردند. 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه تعیین سقف و کف شهریه فرمول خاصی دارد و ما حدود 6 ماه روی این فرمول‌ها کار کرده‌ایم، افزود: بنابراین افزایش درصدی برای شهریه مدارس غیرانتفاعی نخواهیم داشت بلکه میزان شهریه مدارس غیردولتی به عملکرد مدرسه نسبت به سال گذشته، امکانات و تجهیزات مدرسه بستگی دارد. 
***
بیماران مبتلا به «پی‌کی‌یو»: 
نه دارو داریم نه غذا!
مدیرعامل انجمن فنیل‌کتونوری ایران با بیان اینکه غذای بیماران پی‌کی‌یو مانند داروی آنهاست، گفت: از 54 ماده غذایی مورد نیاز این کودکان تنها 7 قلم آن به دست ما می‌رسد و مابقی آن نیز به صورت چمدانی از کشورهای دیگر وارد می‌شود. 
علیرضا معصومی در تعریف بیماری پی‌کی‌یو می‌گوید: فنیل‌کتونوری یا همان پی‌کی‌یو، یک بیماری ارثی است که گاه باعث اختلال رشد و تکامل و بروز ضایعات پوستی در بدن کودکان می‌شود و مهم‌ترین تأثیر این بیماری، ضرورت استفاده از رژیم خاص غذایی دارای محدودیت شدید استفاده از پروتئین در رژیم غذایی آنهاست. وی خواستار توجه سازمان غذا و دارو به کودکان مبتلا به پی‌کی‌یو شد و اظهار کرد: غذای مورد نیاز این بیماران، باید به دور از بوروکراسی‌های اداری در سازمان غذا و دارو در شمار داروها قرار گیرد تا سازمان‌های بیمه‌گر بتوانند در پرداخت هزینه‌های غذای این کودکان که دارو است کمک کنند. معصومی اعتقاد دارد، بیماران پی‌کی‌یو یک بیماری خاص است و باید از سوی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج حمایت شوند. 

Page Generated in 0/0065 sec