printlogo


کد خبر: 263570تاریخ: 1402/3/20 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: 
موشک «فتاح» امنیت منطقه را ارتقا داد
خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های این نماز، با اشاره به رونمایی سپاه از موشک هایپرسونیک فتاح، گفت: یک تشکر جانانه باید بکنیم، اتفاق بسیار شیرینی که افتاد باعث چشم‌روشنی شد و از طرفی هم توفانی از هراس به جان شیاطین افتاد با جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی موشک ابرفراصوت فتاح. خدای متعال را شکر و از دانشمندان عزیز و از جوانان مجاهد و رشید نیروی هوافضای سپاه و پرافتخار پاسداران انقلاب اسلامی که بحمدالله چنین چشم‌روشنی‌ای را به امامت امام دادند و دل‌های مؤمنان را شاد کردند، تشکر می‌کنیم. حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: رونمایی از موشک فتاح جبهه مقاومت را خوشحال کرد و آمریکایی‌ها و رژیم پلید صهیونیستی را به هراس انداخت و امنیت منطقه را ارتقا داد. وی گفت: بحمدالله این هفته گذشته ملت  رشید و صبور و شکور ما یک روز دیگر را هم آفریدند، در تاریخ انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد و در مرقد امام راحل عظیم‌الشأن که هم تشکر بود از آن روح زنده زمانه ما و هم تجدید عهد بود با امام حاضر عالیقدرمان که در اقصی نقاط میهن اسلامی و در جای‌جای جهان برگزار شد. خداوند از همه شما به لطف و کرمش بپذیرد و یک تشکر و تقدیر ویژه هم داریم از رهبر حکیم عالیقدر انقلاب که اکنون ۳۳ سال است در هر ۱۴ خرداد از کنار مضجع آن بزرگمرد تاریخ و در جمع عاشقان امام و در کنار شهدای عزیزمان، امام خمینی کبیر را روایت می‌کند.
***
سرلشکر باقری در گفت‌وگو با وزیر دفاع ترکیه:
وجود مرزهای مشترک استمرار همکاری‌های بیشتر را ضرورت می‌بخشد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی ضمن تبریک به ارتشبد «یاشار گولر» به عنوان وزیر جدید دفاع ملی ترکیه، بر ضرورت استمرار همکاری‌های مشترک نیروهای مسلح 2 کشور تأکید کرد. سرلشکر محمد باقری با تأکید بر اینکه ایران و ترکیه به عنوان 2 همسایه خوب و راهبردی دارای مرزهای مشترک صلح و دوستی هستند، افزود: وجود مرزهای مشترک بین 2 کشور استمرار همکاری‌های مشترک را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد. تأکید بر انجام دیدارهای دوجانبه در سطوح مختلف و همچنین انتقال تجارب و دانش در مراکز آموزشی و اجرای رزمایش‌های متقابل از دیگر محورهای رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در این گفت‌وگوی تلفنی بود. ارتشبد «یاشار گولر» نیز در این تماس تلفنی ضمن تأکید بر افزایش و توسعه سطح روابط نظامی بین دو کشور، گفت: کشور ترکیه شاهد کمک‌های برادرانه و دوستانه ایران در حادثه تلخ زلزله اخیر کشورش بود که همواره مردم ترکیه این کمک و همیاری را مورد ستایش قرار می‌دهند. بر اساس این گزارش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پایان از ارتشبد «یاشار گولر» وزیر دفاع جدید ترکیه برای سفر به تهران دعوت کرد.
***
یک فروند جنگنده «سوخو ۲۴» و یک فروند هواپیمای «سی ۱۳۰» بازآماد شدند
با حضور امیر خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، یک فروند هواپیمای ترابری سنگین «سی130» و یک فروند هواپیمای جنگنده بمب‌افکن راهبردی سوخو ۲۴ بازآماد شده، پس از انجام پرواز و تست نهایی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش ملحق شدند. هواپیمای سی۱۳۰ با ۴۰ هزار نفر ساعت و هواپیمای سوخو ۲۴ با ۱۰۸ هزار نفر ساعت، با تلاش کارشناسان و نخبگان جوان و زبده فنی پایگاه هوایی شهید دوران، بازآماد (اورهال) و به ناوگان هوایی ارتش ملحق شدند. امیر واحدی در حاشیه این مراسم ضمن بازدید از بخش‌های مختلف  پایگاه شهید دوران، توان رزمی و عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.
***
استعفا برای داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم از دیروز آغاز شد
استعفا برای داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم از روز گذشته آغاز شد. مهلت استعفا از مسؤولیت‌های اجرایی برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات باید ۶ ماه پیش از آغاز ثبت‌نام از داوطلبان، از سمت خود استعفا کنند. بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پست‌ها و مشاغلی که در قانون ذکر شده و پست‌های هم‌تراز با آنها از داوطلبی نمایندگی مجلس محرومند مگر اینکه حداقل 6 ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
***
مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده ابلاغ شد
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. گفتنی است هیات وزیران در جلسه ۲۰ اردیبهشت‌ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند «ص» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و بند «ت» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، با واردات اتوبوس‌های کارکرده موافقت کرد. بر اساس این مصوبه و به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می‌شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از ۵ سال و تایید تامین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صمت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

Page Generated in 0/0066 sec