printlogo


کد خبر: 263583تاریخ: 1402/3/21 00:00
اخبار

هفت‌ خان اسفندیار تمدید شد
اجرای نمایش موزیکال «هفت‌‌خان اسفندیار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی تا نهم تیر تمدید شد. نمایش موزیکال «هفت‌خان اسفندیار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی که از اول خرداد ساعت 19:30 در تالار وحدت میزبان مخاطبان بود از امروز ساعت 18 روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش موزیکال با توجه به استقبال مخاطبان تا روز جمعه نهم تیر 1402 تمدید شد. امین زندگانی، بانیپال شومون، فریبا کوثری، امیررضا دلاوری، امیرکاوه آهنین‌جان، اصغر پیران، محسن حسینی، رضا راد، ندا سیاس، مونا صوفی، نیکا افکاری، سایه پارسایی بازیگران نمایش موزیکال «هفت‌خان اسفندیار» را تشکیل می‌دهند، همچنین بامداد افشار (سازنده موسیقی الکترونیک و‌ طراح صدا) این پروژه است.
«هفت‌خان اسفندیار» یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که حکایت سفر پرماجرای اسفندیار رویین‌تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند. نمایش موزیکال «هفت‌خان اسفندیار» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج از دوشنبه چهارم اردیبهشت سال جاری با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی  در تالار وحدت روی صحنه رفت. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای جدید این نمایش موزیکال را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.
***
کنسرت ارکستر ملی ایران تمدید شد
اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری آرش امینی تمدید شد. برگزاری این کنسرت که پیش از این در نخستین شب تابستان بود، برای دومین شب در تاریخ دوم تیر تمدید شد. بر همین اساس کنسرت ارکستر ملی ایران در روزهای پنجشنبه یکم تیر و جمعه دوم تیر ساعت 21:30 با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت ضمن اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی همچون مرتضی حنانه، جواد معروفی، حسن کسایی و بهزاد عبدی، نخستین اجرای «کنسرتو برای ویلن و ارکستر» آخرین ساخته استاد فرهاد فخرالدینی روی صحنه خواهد رفت. اجرای سوئیت‌هایی برای تکنواز قانون، تکنواز قیچک، نی و ارکستر از دیگر بخش‌های این برنامه است. در این کنسرت مازیار ظهیر‌الدینی کنسرت مایستر، امین غفاری تکنواز ویولن، شیما شاه‌محمدی تکنواز قیچک، مژگان محمد حسینی تکنواز قانون و پوریا شیوافرد به عنوان تکنواز نی ارکستر ملی ایران را همراهی خواهند کرد.
ارکستر ملی ایران یکم و دوم تیرماه با رهبری آرش امینی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران‌کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.
***
20 هزار مخاطب تئاتر به نوفل‌لوشاتو رفتند
عمارت نوفل‌لوشاتو از ابتدای امسال تاکنون میزبان ۲۰ هزار مخاطب بوده است. این تماشاخانه از ابتدای امسال تاکنون میزبان 10 نمایش بوده است که هم‌اکنون 4 نمایش «ساپو»، «برف شادی»، «غلط» و «نیست» روی صحنه هستند. براساس آمار نمایش «چند مرد و چند زن» به کارگردانی حنیف مظفری از سوم فروردین تا سوم اردیبهشت با 21 اجرا و نمایش «حضور آدم‌ها ممنوع» به کارگردانی حنیف مظفری از سوم فروردین تا هشتم اردیبهشت با 30 اجرا، میزبان 7 هزار تماشاگر بوده‌اند.
در ادامه 2 نمایش «ژرژ مخوف» به کارگردانی مهران مکاری از 26 فروردین تا نهم اردیبهشت ماه با 15 اجرا و نمایش «مرگ در زمستان» به کارگردانی حامد شیخی نیز از 11 تا 28 اردیبهشت با 17 اجرا، 3 هزار و 500 تماشاگر داشته‌اند، همچنین نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی سیما تیرانداز از 10 اردیبهشت تا 12 خرداد‌ماه با 30 اجرا  از 4 هزار و 500 تماشاگر میزبانی کرده است.
نمایش «چخفته» به کارگردانی اشکان پیر دل زنده نیز از نهم اردیبهشت تا پنجم خرداد با 24 اجرا، میزبان 4 هزار تماشاگر بوده‌ است. هم‌اکنون نمایش‌های «ساپو»، «برف شادی»، «غلط» و «نیست» نیز روی صحنه هستند که بر اساس آمار تا تاریخ 19 خرداد، نمایش «برف شادی» با میزبانی از 1500 تماشاگر پیشتاز آثاری است که این روزها در عمارت نوفل‌لو‌شاتو روی صحنه هستند.
***
رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر
مسؤول سازمان بسیج رسانه گفت: جشنواره ابوذر به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره رسانه‌ای کشور توانسته است بخشی از مشکلات کشور را حل کند و در جهاد تبیین نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و جمعی دیگر از مقامات عالی‌رتبه لشکری رونمایی شد.
مرتضی کارآموزیان، مسؤول سازمان بسیج رسانه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نسبت به اهمیت آن تأکید دارند بحث امیدآفرینی است، بر این مبنا جشنواره نهم ابوذر با رویکرد امیدآفرینی در سراسر کشور برگزار می‌شود. نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قصد دارد با ایجاد فضای رقابتی روحیه نشاط را به جامعه رسانه‌ای کشور تزریق کند که بی‌شک این روحیه نشاط به مخاطبان این رسانه‌ها نیز منتقل خواهد شد. مسؤول سازمان بسیج رسانه بیان کرد: نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب‌های گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0049 sec