printlogo


کد خبر: 263595تاریخ: 1402/3/21 00:00
اخبار

کمیته فنی استقلال برای انتخاب سرمربی مشخص شد
اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال از سوی سرپرست باشگاه انتخاب شدند. به گزارش رسانه باشگاه استقلال، با حکم سیدحجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، اعضای کمیته فنی این باشگاه منصوب شدند. پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، محمد مومنی، رضا حسن‌زاده، مهدی پاشازاده، سهراب بختیاری‌زاده و مجید نامجومطلق از پیشکسوتان استقلال اعضای این کمیته هستند. کمیته فنی باشگاه استقلال در حالی انتخاب شد که به نظر می‌رسد قرار است مسؤولیت انتخاب سرمربی فصل آینده آبی‌پوشان پس از جدایی ریکاردو ساپینتو روی دوش آنها باشد.
***
ناهید کیانی نقره‌ای شد
در پایان رقابت‌های روز نخست تکواندوی گرندپری رم در ایتالیا، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان، در دیدار فینال برابر جید جونز دارنده ۲ مدال طلای المپیک و یک طلای جهان از بریتانیا به میدان رفت و در پایان ۲ بر صفر و با نتایج ۸ بر ۶ و ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید. جید جونز به دلیل تبحر در زدن ضربات به سر و گرفتن امتیاز از سوی فدراسیون جهانی تکواندو لقب «شکارچی سر» را دارد. ناهید کیانی که پیش از این مسابقات با درخشش در رقابت‌های قهرمانی جهان صاحب مدال طلای تاریخی برای تکواندوی بانوان ایران شده بود، پیش از این در نخستین مبارزه خود برابر فاناپا هارنسوجین دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ از تایلند ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۲ بر ۵ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد. کیانی در دومین مبارزه مقابل ندا لعرج نفر چهارم رنکینگ المپیکی از مراکش نیز ۲ بر یک صاحب برتری شد. وی سپس در یک‌چهارم نهایی مقابل چیالینگ لو، دارنده مدال‌ نقره المپیک توکیو و ۲ مدال نقره جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از چین تایپه ۲ بر صفر و با نتایج مشابه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل کیم از کره‌جنوبی در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. کیانی پس از آنکه در راند نخست ۴ بر صفر شکست خورد، در ۲ راند بعد با نتایج ۳ - ۳ و ۱۰ بر ۱۰ به برتری رسید. پیش از این متین رضایی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان، ۳ نماینده تیم‌ ملی تکواندوی مردان ایران در روز نخست این مسابقات بودند که با شکست مقابل رقبای‌شان حذف شدند.
***
مدافع ملی‌پوش در استقلال ماندگار شد
مدافع تیم استقلال برای حضور دوباره در این تیم به توافق رسید. به گزارش ایسنا، سیدابوالفضل جلالی، مدافع تیم استقلال در این تیم ماندگار شد. جلالی که پس از پایان دیدار فینال جام حذفی و شکست استقلال در این بازی قرارداد خود را یک‌طرفه با این تیم فسخ کرده بود پس از مذاکره دوباره با مسؤولان این باشگاه برای فصل آینده هم با استقلال به توافق رسید.
***
گاف بزرگ در دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا
ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران به دلیل تاخیر در استارت رقابت خود به مقام شانزدهم مسابقات قهرمانی آسیا رسید. به گزارش تسنیم، در چهارمین روز مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در تایلند، رقابت تایم تریل انفرادی مردان برگزار شد که طی آن، حسین عسگری چند دقیقه دیرتر در خط شروع مسابقه قرار گرفت و در نهایت هم شانزدهم شد. در جلسه هماهنگی این مسابقه که یکی از مسؤولان تیم‌های ملی در آن حضور داشته، اعلام شده بود رقابت تایم تریل مردان زودتر از موعد اعلام‌شده آغاز می‌شود. ظاهراً به این موضوع توجه نشده و همین مساله باعث شده عسگری رقابتش را با تاخیر آغاز کند. مدت زمان تاخیر عسکری به تایم رقابتش اضافه و باعث شده تا او در نهایت به رتبه‌ای بهتر از شانزدهمی دست پیدا نکند.
***
یزدانی به قرقیزستان رفت
دارنده ۲ مدال طلای جهان که اخیرا به عنوان مدیر فنی کشتی ترکمنستان انتخاب شده، به همراه تیم نوجوانان این کشور عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شد. به گزارش ایسنا، رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلای جهان چندی پیش به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان انتخاب شد تا با استفاده از مربیان ایرانی، تحول اساسی در کشتی این کشور ایجاد کند. یزدانی در ابتدای کار، هادی حبیبی، محمود اسماعیل‌پور و اصغر بذری را به ترتیب به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ترکمنستان انتخاب کرد و مهدی علیاری ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران نیز به عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی ترکمنستان انتخاب شد. با توجه به برگزاری رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رضا یزدانی نیز به همراه این تیم عازم قرقیزستان شد. یزدانی هدایت تیم‌ملی نوجوانان ترکمنستان را در این مسابقات بر‌عهده خواهد داشت و به دلیل نهایی نشدن قرارداد اصغر بذری، وی هنوز کار خود را به عنوان سرمربی تیم نوجوانان آغاز نکرده است. ۲ مربی کشتی آزاد ترکمنستان نیز در کنار یزدانی وظیفه مربیگری تیم نوجوانان این کشور را بر عهده دارند.

Page Generated in 0/0051 sec