printlogo


کد خبر: 263597تاریخ: 1402/3/21 00:00
نخستین پیروزی تیم‌ ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها مقابل چین
دشت اول

تیم ملی والیبال ایران بعد از متحمل شدن 2 باخت در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، در دیدار مقابل چین به پیروزی رسید تا به بازی‌های آینده امیدوارتر باشد.
در ادامه هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها که از روز سه‌شنبه به میزبانی کانادا و ژاپن آغاز شده است، دیروز 2 تیم ایران و چین به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند. این نخستین برد تیم ایران در این رقابت‌ها بود. بهروز عطایی در سومین دیدار تیمش را با ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر چین به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس سفید و سرمه‌ای برای لیبروها برابر شاگردان «وو شنگ» در تیم چین به میدان رفتند.
* ست اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود چین
بازی در ست اول پایاپای پیش رفت و شاگردان عطایی که چاره‌ای جز برد نداشتند در این ست توانستند با دفاع معنوی‌نژاد از چینی‌ها 2 امتیاز پیش بیفتند اما چینی‌ها بلافاصله با سرویس خوب امتیاز را به تساوی رساندند. در ادامه، بازی همچنان پایاپای پیش رفت تا پوریا حسین‌خانزاده هم دفاع شد و ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ از چین عقب افتاد تا عطایی تقاضای وقت استراحت کند. آبشار فوق‌العاده اسماعیل‌نژاد و سرویس خراب کردن چینی‌ها شاگردان عطایی را در این ست پیش انداخت و در نهایت سرمربی تیم چین مجبور شد در امتیاز ۱۹ تایم اوت بگیرد. در ادامه بلندقامتان ایران پیشتاز میدان بودند و توانستند اختلاف امتیاز را زیاد کنند اما با اشتباه بازیکنان ایران، چینی‌ها برنده این ست شدند و به این ترتیب شاگردان عطایی با نتیجه 25 بر 23 بازی را واگذار کردند.
* ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران
در ست دوم شاگردان عطایی پیشتاز میدان بودند و برتری خود را به چشم بادامی‌ها دیکته کردند. هماهنگی بازیکنان و دفاع خوب اسماعیل‌نژاد و تیزهوشی موسوی ایران را به امتیاز ۱۳ رساند اما حریف درخواست بازبینی داشت که این درخواست نتیجه‌ای نداشت. در ادامه همچنان شاگردان عطایی تیم برتر زمین بودند و توانستند امتیاز را به ۱۷ بر ۱۱ برسانند تا هر دو تیم به وقت استراحت بروند. با توجه به اختلاف امتیاز زیاد، ملی‌پوشان ایران به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست را از آن خود کردند.
* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران
در ست سوم هم شاگردان عطایی با پیشتازی شروع کردند و با اختلاف زیاد از حریف خود پیشی گرفتند اما در ادامه اشتباه دریافت در زمین ایران باعث شد چینی‌ها ا ختلاف امتیاز را کم کنند و نتیجه ۲۰ بر ۱۷ پیش رفت. در این امتیاز ایران برای بازبینی صحنه درخواست داد که داور این درخواست را رد کرد. صحبت‌های موسوی هم در نظر داور تغییری ایجاد نکرد. در نهایت ایران که از ابتدای بازی هم به لحاظ فنی و روحی یک سر و گردن از چینی‌ها بالاتر بود، این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان رساند.
* ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
ست چهارم بازی با امتیازگیری چینی‌ها شروع شد و چشم‌بادامی‌ها ۳ امتیاز را در شرایطی که ایران هیچ امتیازی به دست نیاورده بود، کسب کردند اما در ادامه عملکرد خوب شریفی و اسماعیل‌نژاد نتیجه را به نفع ایران برگرداند. درخشش اسماعیل‌نژاد با آبشارهای فوق‌العاده ایران را پیشتاز میدان کرد تا در نهایت شاگردان عطایی این ست را هم با اختلاف امتیاز بالا و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود خود به پایان برسانند.
* اسلوونی آخرین حریف ایران در هفته نخست
تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. بلندقامتان ایران در دومین دیدار خود مقابل لهستان به میدان رفتند و در حالی که 2 ست از لهستانی‌ها جلو بودند اما در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ دومین شکست در لیگ ملت‌ها را تجربه کردند. چینی‌ها اما در نخستین دیدار خود مقابل بلغارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده بودند و در دومین دیدار خود مقابل صربستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورده بودند. بازی بعد ایران مقابل اسلوونی است که ساعت 7:10 امروز برگزار می‌شود.
* اسلحه امین اسماعیل‌نژاد در زمین والیبال
شماره ۱۰ جدید تیم‌ ملی والیبال، امین اسماعیل‌نژاد یک چهره مهارنشدنی از خود مقابل چین ارائه داد. در این بازی، امین اسماعیل‌نژاد یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان حریف بود و حضورش با فرم ایده‌آل در زمین، ۲۶ امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. ایران شروع خوبی در لیگ ملت‌ها نداشت و در 3 ست متوالی از ژاپن شکست خورد اما در همان بازی هم امین کیفیت مناسبی از خود نشان داد و ۱۱ امتیاز مقابل سامورایی‌ها گرفت. کیفیت و عملکرد این بازیکن در بازی دوم مقابل لهستان بیشتر هم شد و پشت خط زن 2 متر و 3 سانتیمتری ایران مقابل ستاره‌های تیم اول رنکینگ جهانی ۱۷ امتیاز کسب کرد و نمایش قدرتمندی در حمله ایران داشت اما آن بازی هم در نهایت به سود لهستانی‌ها تمام شد. شماره 10 ایران مقابل چین اما آماده‌ترین فرم خود را نشان داد. امین ستاره‌ای بود که اکثر توپ‌ها به او ختم می‌شد و با حداقل خطا، توپ‌هایش در زمین اژدهای زرد می‌خوابید. اسماعیل‌نژاد در سومین بازی ۲۶ امتیاز گرفت و نمایش فوق‌العاده‌ای در حمله و سرویس داشت. او چندین بار سرویس‌هایش را مستقیم تبدیل به امتیاز کرد و باقی سرویس‌های او نیز دریافت چین را به دردسر می‌انداخت. اوج نمایش قدرت او در ست سوم و برای کسب امتیاز هشتم بود. او در ارتفاع بیش از 3 متری با سرعت ۱۱۶ کیلومتر بر ساعت روی پاس کریمی به توپ ضربه زد و پس از برخورد به سر ژانگ، این توپ با ارتفاعی زیاد در سکوهای تماشاگران فرود آمد! ضربه‌ای که چینی‌ها را هاج و واج کرده بود. جالب اینکه این ستاره ۲۶ ساله تنها از قدرت خود استفاده نمی‌کند، بلکه او بارها هوش و ذکاوت خود را نیز به رخ کشیده و چندین امتیاز را با زدن ضربات بسیار آرام به دست دفاع یا جای خالی به دست آورده است؛ ترکیبی که از او یک بازیکن هشیار و قدرتمند ساخته که انگار در زمین با همین اسلحه به مصاف حریفان می‌رود. وی در این 3 بازی ۵۴ امتیاز برای ایران گرفته که ۴۳ امتیاز در حمله بوده است. امین 3 امتیاز روی دفاع کسب کرده و 8 امتیاز مستقیم سرویس نیز به اسمش ثبت شده است. او ستاره‌ای است که می‌تواند هر تیمی را به دردسر بیندازد و مقابل چین مهار‌نشدنی
و با حداقل خطا نشان داد.

Page Generated in 0/0054 sec