printlogo


کد خبر: 263602تاریخ: 1402/3/21 00:00
اخبار

امکان درآمدزایی مدارس با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ استفاده از انرژی را باید به دانش‌آموزان منتقل کنیم. محمدمهدی کاظمی در مراسم انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه بین سازمان نوسازی مدارس کشور، جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) که با عنوان «همکاری مشترک در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در مدارس کشور» برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در مدارس کشور غیر از بحث افزایش بهره‌وری زیست‌محیطی و توجه به محیط زیست، از جهت تولید انرژی نیز مهم است. وی با اشاره به اهمیت تولید انرژی‌های پاک، ادامه داد: فرهنگ استفاده و تولید انرژی‌های پاک را باید به دانش‌آموزان منتقل کنیم. افزایش بهره‌وری و توجه به محیط‌زیست و انرژی‌های تجدید‌پذیر یکی از مسائل مهمی است که طی سال‌های اخیر از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، بویژه افزایش بهره‌وری و فرهنگ بهره‌وری و افزایش آن باید در مدرسه به دانش‌آموزان منتقل شود.
***
زاکانی: ۴۳ درصد تهرانی‌ها اجاره‌نشینند
شهردار تهران گفت: امروز با حداقل دستمزد، اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است. علیرضا زاکانی در نشست خبری که با موضوع بررسی کمیسیون ماده ۵ برگزار شد، گفت: موضوع امروز مربوط به شهرسازی است که در آن موضوع مسکن را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهیم. موضوع مسکن جنبه رفاه و پایه‌ای برای خانواده‌ها و مردم دارد. سال ۹۹ اجاره‌نشینی در کشور از ۱۲ درصد گذشته به ۳۸ درصد رسید و این رقم در تهران ۴۸ درصد بود که پس از آن نیز کرج با ۴۱ درصد قرار داشت. اجاره‌بها نیز به صورت سرسام‌آوری بالا رفته و امروز با حداقل دستمزد، اجاره یک مسکن مناسب تبدیل به آرزو و خرید آن به فراتر از آرزو تبدیل شده است. در این میان بدترین وضعیت مربوط به زمان آقای روحانی بوده است. وی افزود: در دولت آقای احمدی‌نژاد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی عرضه شد و قیمت 4.7 برابر شد. این در حالی بود که تورم سالانه نیز ۲۵ درصد بود و در دولت تدبیر و امید هم با تورم سالانه ۳۳ درصد قیمت مسکن 8.7 برابر شد و بدترین وضعیت در ادوار دولت‌ها را شاهد بودیم، به شکلی که ۶۹۰ درصد رشد قیمت داشتیم. در انتهای این دوره قیمت مسکن به متری ۳۰ میلیون تومان رسید. در دولت اخیر نیز ۷۰ درصد رشد قیمت داریم که علت آن ادامه مسیر گذشته و استمرار رکود در این حوزه است. شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۴۳ درصد تهرانی‌ها اجاره‌نشین هستند، افزود: در سال‌های اخیر اجاره‌ بها بسیار افزایش یافته و مهاجرت معکوس نیز به تبع آن افزایش داشته است. به شکلی که طبق آمار در سال ۱۴۰۰ در شهرستان کرج بیشترین مهاجرت از تهران بوده. لذا ما شکست این سیاست را در پیش گرفتیم و از طریق قرارگاه جهادی مسکن سالی ۱۸۰ هزار مسکن را می‌سازیم تا جبران گذشته را کنیم.
***
تجدید میثاق رئیس و کارکنان سازمان محیط‌زیست با آرمان‌های امام(ره)
رئیس و کارکنان و محیط‌بانان سازمان محیط‌زیست با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. آیین تجدید میثاق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کارمندان، کارکنان و محیط‌بانان این سازمان با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و تجلیل از محیط‌بانان نمونه کشوری در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. حاضران در این آیین ضمن نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام راحل(ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند. علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته محیط‌زیست که با ایام رحلت حضرت امام تقارن داشته در حرم امام حضور یافتیم و هر ساله در این روزها با آرمان‌های امام راحل تجدید عهد می‌کنیم. وی افزود: امام خمینی(ره) برگردن ما و بشریت حق دارد، چراکه بشر در ظلمت و بندگی زندگی می‌کرد که امام با روح مسیحایی که در قالب جمهوری اسلامی ایران دمید، حریت و آزادگی را به ما آموخت. سلاجقه خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری منویات‌شان بر اساس قرآن است و همیشه تاکید زیادی روی عمران و آبادانی در کنار توجه به طبیعت داشته‌اند.
***
محله‌های ایران پا به توپ می‌شوند
مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در محله‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست بنیاد ۱۵ خرداد از برگزاری دومین دوره مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: این مسابقات در ۳ سطح محلی، استانی و کشوری و در ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. یاسر اشراقی ادامه داد: این مسابقات سال گذشته با حضور تیم‌های ۱۱۰ محله برگزار شد اما پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۴۰ محله هدف قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح ملی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در این مسابقات شرکت کنند.  اشراقی خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این دوره مسابقات به شکل گسترده در سطح رسانه‌ای، میدانی و از طریق فضای مجازی آغاز شده است و علاقه‌مندان تا ۲۵ خرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت www.3jam.ir برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کنند. مدیر روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر برگزاری این مسابقات در سطح کشوری اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در سطح محلی و استانی برگزار شد اما امسال و در دومین دوره، به همت قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با قوت بیشتر به شکل کشوری برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec