printlogo


کد خبر: 263682تاریخ: 1402/3/23 00:00
دور دنیا

ترامپ:
اتهامات جدید من برای منحرف کردن پرونده پسر بایدن است
دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا و رئیس‌جمهور سابق این کشور، اظهار کرد اتهامات جدید علیه او برای منحرف کردن پرونده پسر جو بایدن «هانتر بایدن» است. ترامپ در جریان مصاحبه‌ای با شبکه ‌ای‌بی‌سی افزود: این اتهامات به دلایل سیاسی علیه من مطرح شده اما من تصور می‌کنم این اتهامات برای سرپوش گذاشتن بر جنایات بی‌شماری است که از سوی جمهوری‌خواهان در کنگره علیه هانتر بایدن مطرح شده است. وی تصریح کرد: آنچه اتفاق می‌افتد و پول زیادی که به سمت جو بایدن و خانواده‌اش سرازیر می‌شود، باورنکردنی است. آنها به هر طریق می‌خواهند پرونده هانتر بایدن را منحرف کنند. جمهوری‌خواهان کنگره تحقیقات طولانی‌مدتی را  روی خانواده بایدن و طرح‌های تجاری آنها آغاز کرده‌اند و نگرانی‌ها درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن اولویتی برای اکثریت مجلس نمایندگان است. این در حالی است که هفته گذشته کمیته بازبینی مجلس نمایندگان آمریکا به بررسی اسنادی شامل اطلاعاتی تایید نشده علیه جو بایدن برای دست داشتن در پرونده فساد با یک دولت خارجی در زمان تصدی معاونت رئیس‌جمهور، پرداخت. دادستانی ایالت «دلاور» تحقیقات خود را درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن انجام داده است. این دادستانی درباره متهم کردن پسر رئیس‌جمهور به اتهام تخلفات مالیاتی و نقض قوانین خرید سلاح تصمیم‌گیری خواهد کرد. زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود ماجرای لپ‌تاپ پسر بایدن جنجالی شد اما رسانه‌ها که عموماً حامی بایدن بودند طرح آن را برخلاف تبلیغات انتخاباتی او می‌دیدند و بر همین اساس به سرعت علیه آن موضع گرفتند. 
***
در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه ۲۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک می‌شود
افسر ذخیره ارتش اسرائیل گفت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان در صورت وقوع جنگ به سپر انسانی تبدیل خواهند شد و آنها جرات نزدیک شدن به نیروهای حزب‌الله را ندارند. به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، جک نیریا، افسر سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و مسؤول پرونده لبنان گفت در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه حداقل ۲۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک خواهد شد. وی تاکید کرد اسرائیل در آن زمان که برای آن مناسب است، به حزب‌الله پاسخ خواهد داد. نیریا اظهار کرد: «اظهارات حزب‌الله جدی‌تر شده است و اگر به واقعیت‌های میدانی نگاه کنیم، می‌بینیم مثلاً برنامه‌ای برای مقاومت علیه اسرائیل وجود دارد و می‌دانیم حزب‌الله برنامه‌ای برای کنترل بر بخشی از الجلیل الأعلی از سمت کریات شمونا تا نهاریا دارد.  طبق برنامه آنها که در سال ۲۰۱۱ شنیدیم، 5 تیپ از یگان نخبگان الرضوان وارد 3 محور می‌شوند. این تیپ‌ها طی حمله احتمالی حزب‌الله وارد عمل می‌شوند». وی ادعا کرد: حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی جنگی است که با پرتاب هزاران موشک به سمت اسرائیل آغاز می‌شود.  نیروهای رضوان وارد ایست بازرسی می‌شوند و سعی می‌کنند آن را از 4 نقطه منهدم کنند تا خطوط اسرائیل را شکسته و کرمیل را در داخل و کریات شمونا در شرق و نهاریا را تصرف کنند.  این برنامه‌ریزی وجود دارد و اسرائیل خودش را برای این برنامه‌ریزی خاص آماده می‌کند.  حزب‌الله یک برنامه بلندمدت دارد. 
***
تصویب بزرگ‌ترین بودجه تاریخ عراق
مجلس نمایندگان عراق با پشت سر گذاشتن اختلافات عمیق، بامداد دیروز بودجه ۳ ساله این کشور را تصویب کرد.  به گزارش ایسنا، جلسه یکشنبه شب که تا ساعت چهار و نیم صبح دوشنبه (۱۲ ژوئن) ادامه یافت شاهد اختلافات و نزاع‌های جدی بر سر برخی مواد قانون بودجه بود و در نهایت برخی مواد حذف یا تعدیل شد. بررسی و تصویب بودجه در صحن علنی مجلس عراق در 4 جلسه پیاپی انجام شد که علت آن اختلافات بویژه بر سر مواد مربوط به اقلیم کردستان و درآمدهای نفتی آن و حقوق کارکنان اقلیم و انتقال بودجه برخی وزارتخانه‌ها به استانداری‌ها بود. از جمله موادی که در جلسه رأی‌گیری به این قانون اضافه شد، اختصاص ۱۵۰ میلیارد دینار برای اجرای پروژه‌های مشترک با مصر بود. حجم بودجه کنونی ۱۹۷ تریلیون و ۸۲۸ میلیارد دینار (حدود 152.2 میلیارد دلار) با کسری بودجه ۶۳ هزار میلیارد دیناری (48.3 میلیارد دلار) است. جزئیات بودجه‌های سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هنوز منتشر نشده است. 
***
حزب‌الله: اشتباه کنید وارد الجلیل می‌شویم
سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به رزمایش اخیر یگان ویژه رضوان در سالروز پیروزی مقاومت بر این موضوع تأکید کرد که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله بارها گفته بود «در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی اسرائیل موشک‌های ما به تل‌آویو می‌رسد و یگان رضوان وارد الجلیل می‌شود». پیام واضح و شفاف رزمایش این بود؛ «درباره هر چه تا به حال سخن گفتیم، چه یگان رضوان و ورود به الجلیل باشد چه رویارویی بزرگ و سرنوشت‌ساز، فرقی نمی‌کند؛ ما همواره آماده‌ایم». این پیام، پیامی جدی و بالفعل است، نه حرف و سخن خالی. وی ادامه داد: به آنها دیواری را نشان دادیم که با دست‌شان ساخته‌اند و تنها پشت آن می‌جنگند، به آنها گفتیم این دیوار نابود خواهد شد و بی‌شک، به این دره و تپه‌ها خواهیم رسید. اینها مناطق و سرزمین‌های فلسطینی است که باید به فلسطینی‌ها بازگردانده شود. جدیت این پیام برای همه آشکار شد. 

Page Generated in 0/0061 sec