printlogo


کد خبر: 263683تاریخ: 1402/3/23 00:00
اخبار

آخرین اخبار از تلاش‌های باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید
در صورتی که باشگاه استقلال با سرمربی پیشین رئال‌مادرید به توافق نرسد، گزینه خارجی دیگری برای مذاکره به ایران خواهد آمد. باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود علاوه بر حضور خوان رامون لوپس کارو سرمربی اسپانیایی مدنظر سرمربیگری تیم فوتبال استقلال در ایران به‌صورت همزمان گفت‌وگوهای خود را با سایر سرمربیان داخلی و خارجی مدنظر ادامه می‌دهد. در همین راستا، لوپس در صورتی که مشکل ویزایش حل شود، بزودی وارد تهران خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه کریستین پانوچی گزینه ایتالیایی استقلال نیز که مذاکرات با او متوقف شده بود، بار دیگر با استقلال وارد مذاکره شده است. در صورتی که به هر دلیل با لوپس قراردادی امضا نشود، پانوچی به تهران می‌آید تا با مدیران باشگاه استقلال وارد مذاکره شود. در کنار لوپس و پانوچی، یک گزینه دیگر نیز روی میز باشگاه قرار دارد. در بین گزینه‌های داخلی هم جواد نکونام اصلی‌ترین گزینه است ولی خبرهایی رسیده که شاید او نتواند هدایت آبی‌پوشان را برعهده بگیرد.
***
قلعه‌نویی: طارمی نگاهی فنی داشته است
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد تیمش برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا باید با حریفانی قدرتمند روبه‌رو شود. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل افغانستان با تشکر از میهمان‌نوازی مردم قرقیزستان و مسؤولان کشور میزبان مسابقات کافا اظهار داشت: برای نخستین بار است که مسابقات کافا در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود. این مسابقات به نوعی می‌تواند در راه آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا باشد. خوشحالم تیم عمان و دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات حضور دارند و امیدوارم هر چه زودتر او را ببینم. قلعه‌نویی با اشاره به صحبت‌های مهدی طارمی درباره کیفیت مسابقات کافا خاطرنشان کرد: طارمی نگاه فنی داشته و این نگاه فنی طبیعی است. درخواست کادر فنی هم این است که تیم‌ ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد. البته تکرار می‌کنم که به مسابقات کافا و رقبا احترام می‌گذاریم و امیدوارم در سال‌های آینده این تورنمنت با تیم‌های باکیفیت‌تری برگزار شود. همه جای دنیا چنین مسابقاتی برگزار می‌شود و کافا هم می‌تواند این کار را انجام دهد. اولویت همیشگی ما 2 موضوع است، یک احترام به رقبا و دوم لذت بردن هواداران از بازی‌های تیم ملی. وی در پاسخ به این سوال که «برای سازگاری شرایط آب و هوایی و ارتفاع قرقیزستان چه برنامه‌ای دارید؟»، گفت: بیشکک از لحاظ ارتفاعی پایین‌تر از تهران است ولی از نظر آب و هوایی ۲ شهر شرایطی نزدیک به هم دارند اما در مجموع این موضوع نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد.
***
وضعیت نامزدهای ریاست کشتی
در حالی که تقریبا یک ماه دیگر دوره ۴ ساله علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی به پایان می‌رسد بیش از نیمی از نامزدهای این فدراسیون در کمیته تطبیق وزارت ورزش تأیید صلاحیت مدیریتی نگرفتند. به گزارش مهر، دوره ۴ ساله ریاست علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ۲۶ تیرماه به پایان می‌رسد. او در دوره گذشته ۲ روز مانده به انتخابات تأیید صلاحیت شد و در انتخابات دو مرحله‌ای این فدراسیون سکان هدایت فدراسیون را برعهده گرفت. در فاصله ۲ ماه مانده به انتخابات فدراسیون کشتی، در اردیبهشت‎‌ماه سال جاری با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون انجام شد و علیرضا دبیر به‌عنوان نخستین نامزد در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرد. پس از آن افراد دیگری همچون عباس جدیدی قهرمان پیشین کشتی جهان و المپیک، حمید بنی تمیم نایب‌رئیس و سرپرست سابق کشتی، جمشید خیرآبادی سرمربی سابق تیم‌ ملی کشتی فرنگی و رئیس هیات کشتی کردستان، حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی، عبدالله عزیزی رئیس هیات کشتی تهران و... در انتخابات ثبت‌نام کردند. با اعلام فدراسیون کشتی ۱۵ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند که طبق پیگیری‌ها نیمی از این نفرات در کمیته تطبیق وزارت ورزش و جوانان تأیید صلاحیت مدیریتی نشدند. این افراد چند روز فرصت دارند اعتراض خود را به کمیته تجدید نظر اعلام کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد. البته به نظر می‌رسد با توجه به شرایط تعداد نامزدهای باقیمانده برای ریاست فدراسیون به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. با این حال برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی بلگراد و گزینشی المپیک از موضوعات مهم برای اهالی کشتی است.
***
برگزاری نخستین دیدار دوستانه والیبال زنان ایران و تایلند
تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین دیدار تدارکاتی و دوستانه خود در 5 ست به مصاف تیم جوانان تایلند رفت. به گزارش فدراسیون والیبال، تیم‌ ملی زنان ایران که در اردوی تدارکاتی تایلند به سر می‌برد، از ساعت ۱۳ دیروز (دوشنبه، ۲۲ خرداد) به وقت ایران به مصاف تیم زیر ۲۱ سال تایلند رفت. تیم ایران در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید اما در ست‌های دوم تا چهارم با نتایج ۲۱ بر ۲۵، ۱۶ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ مغلوب حریف تدارکاتی خود شد. با توافق سرمربیان ۲ تیم، این مسابقه یک ست دیگر ادامه یافت که ملی‌پوشان ایران در ست پنجم نیز ۱۵ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کردند.

Page Generated in 0/0049 sec