printlogo


کد خبر: 263685تاریخ: 1402/3/23 00:00
گمانه‌زنی رسانه‌های معروف پرتغالی و ایتالیایی درباره آینده مهدی طارمی و رونمایی از پیشنهاد جدید
در حوالی میلان

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو از لیست فروش تابستانی این باشگاه خارج شده و خودش هم آماده است رویای انتقال به لیگ برتر انگلیس را به تعویق بیندازد. مهدی طارمی سومین فصل حضورش در تیم پورتو را
پشت‌سر گذاشت و حالا فقط یک فصل دیگر به پایان کارش در این تیم باقی مانده است. از ماه‌ها قبل گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت بهترین گلزن لیگ فوتبال پرتغال آغاز شد اما نه باشگاه پورتو و نه طارمی به صورت شفاف در این باره موضع‌گیری نکردند. طارمی بارها بر علاقه‌اش به انتقال به لیگ برتر انگلیس اشاره کرده و حتی در روزهای اخیر بحث انتقالش به تیم ولوورهمپتون هم مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد مهاجم ایران که تا ماه دیگر ۳۱ ساله می‌شود، آماده است رویای انتقال به لیگ انگلیس را به تعویق بیندازد. این خبری است که روزنامه رکورد پرتغال آن را اعلام کرده است. طبق اطلاعات خبرنگار این روزنامه، طارمی از لیست فروش پورتو خارج شده و تنها یک «پیشنهاد عربی» می‌تواند پورتو را به فروش بهترین گلزن فصل قبل لیگ پرتغال ترغیب کند. در گزارش روزنامه رکورد آمده است: «سرجیو کونسیسائو و پورتو قصد دارند مهدی طارمی را در ترکیب فصل 24-2023 حفظ کنند. همچنین طبق اطلاعات گردآوری شده توسط رکورد، به‌ رغم نیاز به کسب سود سرمایه قابل توجه از فروش بازیکنان تا تاریخ سی‌ام، گلزن ایرانی در لیست فروش نیست و تنها در صورتی که اژدها پیشنهادی واقعاً غیرقابل رد کردن داشته باشد، این بازیکن را می‌فروشد. طارمی با ورود به آخرین فصل قراردادش با باشگاه پورتو و کمی بیش از یک ماه تا جشن تولد ۳۱ سالگی خود، نشان داده می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. بهترین گلزن تیم در ۳ فصل کامل که در پورتو حضور داشته، همیشه در حال بهبود امتیازات و آمار خود بوده است. اگرچه پیش‌بینی  قوانین بازار همیشه دشوار است اما تنها یک «پیشنهاد عربی» می‌تواند پورتو را وادار کند این ملی‌پوش ایرانی را تابستان امسال بفروشد. چه این پیشنهاد بیاید و چه نیاید، حقیقت این است که مدیران پرتو همچنان متعهد به تمدید قرارداد طارمی هستند و حتی به خاطر عملکرد ورزشی بالایی که داشته به او پاداش می‌دهند. این توافق برای تمدید قرارداد به طور انحصاری به این مهاجم گلزن بستگی دارد که با بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی محافظت می‌شود و توسط ترانسفرمارکت ۲۰ میلیون ارزش‌گذاری شده است. طارمی هرگز رویای حضور در لیگ برتر انگلیس را کتمان نکرده و حتی توسط برخی صفحات توئیتری که به بازار نقل و انتقالات اختصاص داده شده بود، در مسیر ولوورهمپتون قرار گرفت. با این حال، طبق گزارش رکورد و برخلاف آنچه در تابستان گذشته رخ داد، این بازیکن ایرانی با آگاهی از اهمیتی که در کار تیمی پورتو دارد و با توجه به نقشی که باشگاه پورتو به او داده، آماده است تحقق رویای انگلیسی را به تعویق بیندازد. طارمی علاوه بر این، به میلان، فنرباغچه و اخیراً الهلال نیز منتسب شده است؛ فرضیه‌ای که به نظر نمی‌رسد مورد توجه قرار گیرد».
* میلان بین طارمی و تورام تصمیم می‌گیرد!
از سوی دیگر روزنامه گاتزتا دلواسپورت مدعی شد طارمی یکی از 3 گزینه اصلی میلان برای جانشینی زلاتان است. پس از خداحافظی زلاتان ابراهیموویچ از فوتبال، حالا میلان باید یک جانشین مناسب برای این مهاجم کهنه‌کار سوئدی به خدمت بگیرد. روزنامه گاتزتا دلواسپورت در شماره دیروز خود به گزینه‌های مدنظر روسونری پرداخت که نام مهدی طارمی نیز در میان آنها دیده می‌شود. میلان در حال حاضر تنها اولیویه ژیرو و دیوید اوریگی را در خط حمله دارد و این تیم قطعا نیازمند جذب یک مهاجم جدید است. البته با پایان قرارداد قرضی لورنتزو کولومبو با لچه، او به سن‌سیرو باز خواهد گشت اما شیاطین برای رقابت با تیم‌های دیگر ایتالیا، به بازیکنان تهاجمی بیشتری نیاز دارند. روزنامه گاتزتا دلواسپورت در شماره دیروز خود نوشت میلان برای تقویت خط حمله خود به مارکوس تورام چشم دارد؛ مهاجم مونشن گلادباخ که مورد توجه پاریس نیز قرار گرفته است و میلان باید ابتدا منتظر بماند تا تکلیف وی با پاریسی‌ها مشخص شود. البته روسونری 2 گزینه دیگر نیز مدنظر دارد. جانلوکا اسکاماکا که فصل چندان موفقی را در وستهم سپری نکرد، گزینه‌ای برای انتقال قرضی به شمار می‌رود و پس از او، سران میلان، بازیکن دیگری را مد نظر قرار داده‌اند که مهدی طارمی دیگر گزینه مورد نظر است. گاتزتا نوشته است تورام این هفته تصمیم خود را خواهد گرفت. او باید از بین پول پاری‌سن‌ژرمن و میلان، یکی از انتخاب کند. سپس اسکاماکا حضور دارد که رم و اینتر نیز به جذب او علاقه‌مند هستند و در نهایت مهدی طارمی که قراردادش در سال 2024 به پایان می‌رسد اما پورتو نمی‌خواهد او را بفروشد. ممکن است نام‌های دیگری وارد بازی شوند. گزارش روزنامه ایتالیایی در شرایطی به پایان رسید که از پرتغال خبر می‌رسد پورتو برای تنظیم کردن حساب‌های خود، به فروشی در حد 50 میلیون یورو نیازمند است. این می‌تواند به محرکی برای فروش مهدی طارمی تبدیل شود تا بخشی از مبلغ مورد نیاز اژدها جهت رعایت فیرپلی مالی تأمین شود.

Page Generated in 0/0048 sec