printlogo


کد خبر: 263696تاریخ: 1402/3/23 00:00
اخبار

اخذ مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی
وزیر آموزش‌وپرورش ایجاد مثلث مدرسه، مسجد و خانواده، پیگیری ایجاد پردیس تربیت مربی پرورشی، تقویت هویت دینی و ملی، هدایت تحصیلی اصولی و تقویت تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی را از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های این معاونت در دوره جدید تحول تعلیم و تربیت برشمرد. رضامراد صحرایی در نشست همفکری با مدیران و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: باید دانش‌آموزان در مسیر فعالیت‌های پرورشی قرار بگیرند و خودشان حق انتخاب بین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را داشته باشند، لذا باید در خدمات و کارهای فرهنگی تنوع ایجاد کنیم به‌طوری‌که دانش‌آموزان براساس علاقه خود یک فعالیت یا کار فرهنگی را انتخاب کنند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این تحول در فرصت کوتاهی که داشتیم مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را اخذ کردیم.
***
راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروی بانوان در تهران
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خدمات جدید این مرکز در راستای رویکرد جدید مدیریت شهری مبتنی بر نوآوری و ارتقای کیفیت فضاهای مخصوص بانوان، آموزش شهروندی، ارتقای کیفی خدمات و تعامل با مشتریان برنامه‌ریزی شده است. شادی مالکی گفت: از آنجایی که در برخی از مراکز معاینه فنی شهر تهران نظیر مرکز نیایش سهم مراجعه بانوان حدود ۵۰ درصد است، بنا بر نیازسنجی انجام شده به منظور تسهیل در ارائه خدمات شایسته به این جامعه هدف یک خط معاینه فنی ویژه بانوان با خدمات مشخص و متناسب با ایشان اختصاص یافته است. در این خط معاینه فنی یکی از کارکنان فنی آمادگی دارد تا به عنوان همیار در تمام مراحل انجام آزمون‌های معاینه فنی خودرو تا اخذ گواهی معاینه فنی ضمن همراهی، نسبت به ارائه خدمات مشاوره فنی وضعیت خودرو در صورت تمایل مراجعان اقدام کند. وی ضمن اشاره به اینکه در فاز نخست این طرح برای خط ویژه بانوان راه‌اندازی شده و در فاز بعدی به صورت عمومی برای سایر مراجعان و البته به صورت اختیاری ارائه خواهد شد، تاکید کرد: این خدمات جدید برای بانوان در این فاز حسب نیازسنجی انجام شده است. 
وی اظهار کرد: در خط معاینه فنی ویژه بانوان با عنایت به حضور همیار ملاحظاتی متناسب با بانوان در انتقال و توضیح مسائل فنی خودرو انجام خواهد شد. 
***
کاهش ۱۵ درصدی ورود مواد مخدر به ایران
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان طی 4-3 سال گذشته، ۱۰ برابر شده و این موضوع بسیار مهم‌تر از بقیه مجازات‌هاست، گفت: به عبارتی در حوزه مقابله این اقدامات منجر به این شده است که ورود مواد مخدر به ایران حدود ۱۵ درصد کاهش یابد. 
سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و خبرهایی مبنی بر کاهش تولید تریاک در افغانستان، توضیح داد: روند افزایشی تولید مواد مخدر در افغانستان از حدود ۲۰ سال پیش، بعد از اشغال افغانستان توسط ناتو و آمریکایی‌ها شروع شده و تقریبا به افزایش ۵۰ برابری رسیده، یعنی از حدود ۲۰۰ تن در سال ۲۰۰۰ میلادی به بالغ بر ۹۰۰۰ تن رسیده است. 
وی گفت: در دوره‌ای که طالبان آنجا حاکمیت را در دست گرفتند ما شاهد افزایش تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی مانند گذشته هستیم. یک تصمیمات موقتی گرفته شد و دستوراتی در برخی مناطق خاص دادند و تولید مواد مخدر سنتی کاهش پیدا کرده است اما در افغانستان بر اساس آمار رسمی سازمان ملل، افزایش تولید مواد مخدر هم سنتی و هم صنعتی را شاهد هستیم. 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ممکن است در استانی این اتفاق افتاده باشد و تولید کاهش پیدا کرده باشد اما سرجمع آمار رسمی سازمان ملل، مشاهدات ما و اطلاعات ما این است که افزایش تولید مواد مخدر را در افغانستان داریم.

Page Generated in 0/0054 sec