printlogo


کد خبر: 263700تاریخ: 1402/3/23 00:00
اخبار

ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۲۲
بر پایه آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در سال گذشته میلادی توانست همچنان به عنوان دهمین کشور فولادساز جهان به ثبت برسد. در این میان ایمیدرو و شرکت‌های تابع در رتبه بیستم شرکت‌های برتر فولادسازی ایستادند. انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود از رشد ۱۰۰ برابری تولید جهانی فولاد در ۷۲ سال گذشته خبر داد. این گزارش حاکی است تولید جهانی فولاد از ۱۸۹ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافته است. ایمیدرو و شرکت‌های تابع و زیرمجموعه (شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و شرکت ملی فولاد ایران) با تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۲۲ میلادی توانستند بر سکوی بیستم شرکت‌های فولادساز برتر جهان بایستند. این در حالی است که ایران با تولید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در سال گذشته میلادی توانست همچنان دهمین کشور فولادساز جهان به ثبت برسد. همچنین مجموع تولید آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام شده است که از این میزان هند با تولید ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول در صدر قرار دارد. این در حالی است که طی مدت یادشده، ایران با تولید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی توانست به رتبه دوم تولید این محصول در جهان دست یابد، همچنین تولید آهن خام ایران طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، مصرف این محصول ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و صادرات آن نیز ۱۰۰ هزار تن گزارش شده است. گفتنی است میزان واردات آهن خام ایران در سال گذشته میلادی صفر بوده است. مجموع تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۲ میلادی یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و مصرف این محصول در جهان یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ثبت رسیده است.
***
سوابق سکاندار معرفی‌شده وزارت جهاد کشاورزی
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. 
سیدابراهیم رئیسی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، محمدعلی نیکبخت را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. گزینه دولت برای وزارت جهاد کشاورزی دارای تجربه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بوده و در معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان و به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است. 
سال ۱۴۰۱ سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در حکمی نیکبخت را به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب کرد که هم اکنون نیز مدیریت این سازمان را بر عهده دارد.
***
بیش از ۲۸۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرا شد
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۲۸۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در روستاهای سراسر کشور خبر داد. به نقل از وزارت راه و شهرسازی مجید جودی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و مسؤولیت بنیاد در این باره گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۵ هزار و ۱۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.
 معاون بنیاد مسکن ادامه داد: از اعتبار سال ۱۴۰۱ تمامی ۲۰۰ هزار واحدی که سال گذشته مسؤولیت بنیاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها با ۱۱۰ هزار و ۱۸۹ واحد عقد قرارداد کردند. مابقی نیز در حال روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش روستایی است.
گفتنی است تعهد بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی دولت سیزدهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که نیمی از آنها در شهرها و نیمی در روستاها اجرا خواهد شد. بر اساس آمار ارائه‌شده توسط بنیاد مسکن علاوه بر ۲۸۵ هزار واحد نهضت ملی در روستاها، هم‌اکنون ۱۳۶ هزار واحد در شهرهای تحت مسؤولیت بنیاد مسکن اجرایی شده است.
***
اطلاعیه آب و فاضلاب درباره قطع آب در برخی مناطق تهران
شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره قطعی آب در پایتخت و بروز مشکلات آبی در روزهای اخیر اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود. 
به دنبال این حادثه، بلافاصله گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد. با تلاش شبانه‌روزی و بسیج امکانات، هم‌اکنون مسیری از میان توده‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است. افزون بر این اقدامات در این مدت بخش قابل توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌های دیگر آبرسانی تامین شد تا از گسترش محدوده‌های افت فشار جلوگیری شود. اینطور که پیداست مشکل رفع شده است.
گفتنی است در جریان رفع انسداد مسیر انتقال آب از آنجا که تغییر ناگهانی رفتار مصرف، تعادل شبکه توزیع آب را تحت تاثیر قرار می‌داد، تمهیداتی برای توزیع مدیریت‌شده آب اندیشیده شد، لذا با پوزش از شهروندان عزیز، ابعاد رفع این رخداد متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0094 sec