printlogo


کد خبر: 263701تاریخ: 1402/3/23 00:00
اخبار

تجهیز شناورهای «ندسا» به موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر
فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی رادیویی ضمن اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در زمان طاغوت بیشترین برد موشک ما ۴۰ کیلومتر بود اما امروز کمترین برد موشک‌های ما ۴۰ کیلومتر است؛ به‌علاوه با هر موشک، یک مستشار هم به کشور ما وارد می‌شد و آنها برای خودشان اینجا آقایی می‌کردند و حق توحش هم می‌گرفتند. سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: در حال حاضر شناورها و موشک‌ها را خودمان می‌سازیم، تمام کسانی که این تجهیزات و قدرت نظامی ما را دیدند متفق‌القول ‌گفتند ما فکر نمی‌کردیم این همه کار صورت گرفته باشد و اینکه به اینجا رسیده باشیم. همه پیشرفت‌های ایران در حالی رخ داد که ما در شرایط سخت تحریم‌ها بودیم و این باعث می‌شود این حس در افراد به وجود بیاید که ما می‌توانیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ما به لطف خدا به جایی رسیده‌ایم که در بحث تسلیحات نظامی قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم به طوری که جزو چند کشور اول منطقه هستیم. وی به شناور شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: شناور شهید سلیمانی یک شناور منحصربه‌فرد است که به دست متخصصان ایرانی ایده‌پردازی، طراحی و ساخته شده است. این کار بزرگ به دست افرادی که درس‌خوانده دانشگاه‌های ایران بودند به نتیجه رسید. سردار تنگسیری عنوان کرد: برای نخستین‌بار است که موشک‌های عمودپرواز و موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر روی کشتی‌های ما نصب شده است. دشمن می‌داند ما چه می‌کنیم برای همین است تلاش دارد به اهداف‌مان نرسیم؛ برای همین برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.
***
معاون وزیر کشور: 
روابط ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
معاون وزیر کشور ظهر دیروز  با معاون وزارت داخله و رئیس هیات وزارت کشور تاجیکستان دیدار کرد. سیدمجید میراحمدی در حاشیه دیدار با عبدالرحمن علم شازاده اظهار کرد: ایران و تاجیکستان دارای تفاهمنامه‌های همکاری‌های امنیتی هستند و از یک سال و نیم قبل و از زمان استقرار دولت سیزدهم، این تفاهمنامه را اجرایی و عملیاتی کردیم. در سفر یک‌سال قبل من به تاجیکستان، صورتجلسه‌ای را تنظیم کردیم و به این تفاهمنامه جنبه عملیاتی دادیم و در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات نسبت به فعالیت‌های تروریستی از اتباع تاجیکستان که در افغانستان یا سوریه به داعش پیوسته‌اند، تبادل نظر و هماهنگی کردیم. میراحمدی افزود: از سویی برخی طلاب دینی تاجیکی غیرقانونی وارد ایران شده‌اند و تقاضای تاجیکستان بازگرداندن آنها به کشورشان بود چون غیرقانونی در برخی مدارس تحصیل می‌کنند. در این زمینه هماهنگی انجام شد تا همه اتباع آنها قانونی در ایران حضور داشته باشند. در موضوع تبادل زندانیان و مبارزه با مواد مخدر هم توافقات خوبی حاصل شد. برخی زندانیان ایران به دلیل جرائم مواد مخدر یا سایر جرایم مالی  با همراهی تاجیکستان به ایران تحویل داده شده‌اند. وی ادامه داد: تبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان به بیش از 5 برابر نسبت به 2 سال گذشته افزایش یافته است. تاکید رئیس‌جمهور که روابط صمیمی با همتای تاجیکی خود دارد این است که این روابط هرچه بیشتر توسعه یابد. بنابراین روابط و تبادلات باید افزایش یابد و اقدامات خوبی هم در این زمینه شروع شده است. میراحمدی در پایان با اعلام آمادگی ایران برای آموزش نیروهای پلیس تاجیکستان، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط 2 کشور هستیم و این همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها تاثیرات خود را داشته و خواهد داشت. در ادامه،  عبدالرحمن علم شازاده، معاون وزارت داخله تاجیکستان نیز گفت: ما در جلسات خود با طرف ایرانی برای مقابله با اقدامات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و  قاچاق سلاح هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم. در این راستا جلسات خوبی برگزار و توافقات خوبی حاصل شد. همچنین با وزیر کشور، معاون وزیر کشور و مقامات امنیتی ایران دیدار داشتیم.
***
آغوش باز ایران برای همکاری‌های هسته‌ای با سایر کشورها
معاون برنامه‌ریزی هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر کشورهای دنیا می‌خواهند در رابطه با ساخت رآکتورهای هسته‌ای، رآکتورهای قدرت، تولید رادیوایزوتوپ‌ها، تولید رادیوداروها و سامانه‌ها پرتودهی با ما همکاری داشته باشند با آغوش باز استقبال می‌کنیم. محمد قنادی‌مراغه در گفت‌وگو با برنامه «ایران امروز» درباره دیدار جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسؤولان صنعت هسته‌ای کشور در ۲۱ خرداد با رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران اتفاق مبارکی برای ما محسوب می‌شود. در این نمایشگاه دستاوردهایی که در یک‌سال گذشته به دست آمده به نمایش گذاشته شد و رهبر معظم انقلاب از آن بازدید کردند. ایشان از مشاهده این دستاوردها رضایت کامل داشتند و افراد حاضر در آنجا و تلاشگران این عرصه را مورد حمایت و تشویق قرار دادند. قنادی درباره خدمات سازمان انرژی اتمی ایران به مردم عزیز کشورمان توضیح داد: به جز تولید انرژی و برق، از انرژی هسته‌ای استفاده‌های فراوانی می‌شود. انرژی هسته‌ای دارای ۳ کاربرد بسیار ارزشمند در پزشکی هسته‌ای، کشاورزی و صنعت است. 
وی گفت: بنده به عنوان معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام می‌کنم اگر کشورهای دنیا می‌خواهند در رابطه با ساخت رآکتورهای هسته‌ای، رآکتورهای قدرت، تولید رادیوایزوتوپ‌ها، تولید رادیوداروها و سامانه‌ها یرتودهی با ما همکاری داشته باشند با آغوش باز استقبال می‌کنیم و آنها را می‌پذیریم و حاضریم با سایر کشورها وارد تفاهم‌نامه و توافقنامه شویم و قرارداد ببندیم. ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تحت نظارت آژانس هر آنچه می‌توانیم برای سایر کشورها انجام خواهیم داد.

Page Generated in 0/0043 sec