printlogo


کد خبر: 263703تاریخ: 1402/3/23 00:00
انزجار عمومی از فتنه‌انگیزی و آدم‌کشی اوباش در ماجرای شهادت سرگرد قنبری
جنایت علیه زندگی

گروه سیاسی: ماه‌ها از پایان آشوب‌هایی که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، می‌گذرد و گروه‌های اپوزیسیون که رویای براندازی جمهوری اسلامی و به تاراج بردن سرزمین ایران را در سر داشتند، به پستو خزیده‌اند اما به نظر می‌رسد جریان ضدایرانی دوباره در پی ایجاد آشوب و ناامنی در کشور هستند.
جریان ضدایرانی که در میانه اغتشاشات سال گذشته همه تلاش خود را برای پیشبرد پروژه براندازی به کار گرفت و با شکست مواجه شد، اکنون بار دیگر به تکاپو افتاده تا شانس خود را برای مطرح شدن با هزینه جان و امنیت مردم ایران بیازماید.
تلاش گروه‌ها و رسانه‌های ضدایرانی برای قهرمان‌سازی از تروریست جنایت‌کاری که پس از زیر گرفتن تعمدی سروان قنبری و به شهادت رساندن این نیروی حافظ امنیت، با تیراندازی ماموران حاضر در صحنه مجروح و سپس در بیمارستان هلاک شد، بخشی از سناریوی ضدانقلاب برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور است. روز یکشنبه در پی فراخوان رسانه‌های ضدایرانی و خانواده کیان پیرفلک در ایذه، یک نیروی پلیس در راستای تامین امنیت منطقه به شهادت رسید.
ماجرا از این قرار بود که رسانه‌های ضدایرانی با توجه به برگزاری مراسم سالروز تولد مرحوم کیان پیرفلک در روستای پرچستان ایذه، با صدور فراخوان‌هایی خواستار حضور معاندان در این مراسم شدند. از همین رو روز یکشنبه نیروهای پلیس برای جلوگیری از ایجاد آشوب و اغتشاش و تامین امنیت در منطقه حاضر شدند. با این حال پویا مولایی، پسرعموی ماه‌منیر مولایی، مادر فتنه‌گر کیان پیرفلک با حمله به نیروهای حافظ امنیت، یکی از نیروهای پلیس را به شهادت رساند.
سرهنگ حجت‌الله سفیدپوست، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان درباره جزئیات این حادثه تروریستی اظهار کرد: همزمان با فراخوان معاندان برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم کیان پیر‌فلک، نیروهای انتظامی شهرستان ایذه با اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی در شهرستان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دادند. وی در ادامه گفت: در یکی از ایستگاه‌های تامین امنیت عمومی یک نفر دارای هویت معلوم با خودروی سواری «تیبا» به صورت عمدی حمله کرد و در این اقدام وحشیانه یکی از کارکنان فراجا به نام سروان «محمد قنبری» بر اثر برخورد تعمدی به شهادت رسید. این مقام ارشد انتظامی استان خوزستان در پایان گفت: با اقدام به موقع کارکنان مستقر در صحنه، فرد مهاجم بر اثر اصابت تیر مجروح و پس از انتقال به بیمارستان مرد.
در حالی که تصاویر خودروی فرد مهاجم و پیکر غرق در خون شهید مدافع امنیت منتشر شد و دیگر جای هیچ شبهه‌ای برای تعمدی بودن اقدام تروریستی پسرعموی مادر کیان پیرفلک باقی نمانده بود، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری ضدایرانی در راستای مظلوم‌سازی از پسرعموی تروریست مادر فتنه‌گر کیان، به تطهیر اقدام تروریستی او پرداختند. رسانه‌های ضدایرانی از جمله بی‌بی‌سی، سعودی اینترنشنال، منوتو و صدای آمریکا بدون اشاره به اقدام جنایتکارانه پویا مولایی‌راد، صرفا اعلام کردند این تروریست به دست نیروهای پلیس کشته شده است. رسانه‌های ضدایرانی زمانی که نتوانستند منکر شهادت شهید قنبری شوند، با بلاهت تمام اعلام کردند سروان محمد قنبری بر اثر برخورد با خودروی فرد تروریست به شهادت رسیده است. گویی پویا مولایی مقصر نبوده و این شهید قنبری بوده که به صورت تعمدی خود را در مسیر خودروی فرد تروریست انداخته و با خودروی او برخورد کرده است.
* دستپاچگی ضدانقلاب در روایت با قلب واقعیت
بنا بر گزارش تسنیم، با روشن شدن برخی زوایا، رسانه‌های جلودار ضدانقلاب در روایت، مقداری از واقعیت را اعلام کردند اما در ادامه باز هم چنددستگی در روایت حادثه سناریوی آنها را دچار خدشه کرد. در حالی که رسانه‌های ضدانقلاب آرام آرام در حال روایت حمله پویا مولایی با خودرو به ماموران پلیس بودند ولو با استناد به رسانه‌های داخلی، روایت اکانتی که مدعی بود خواهر پویا مولایی است پنبه روایت‌های قبلی و حتی «اقدام قهرمانانه»(!) منافقین را که در حال خوشحالی بودند، زد. شلیک به فرد تسلیم‌شده کلیدواژه اصلی این اکانت در روایت این ماجرا بود و مدعی شد: پویا مولایی در حال رفتن به خانه‌باغ در روستای پدری بوده که بین راه ماموران را می‌بیند که راه را بسته‌اند و چون سرعتش بالا بوده است و ماموران روی پیچ جاده بودند، متوجه آنها نشده و نتوانسته است ترمز بگیرد، به یکی از ماموران برخورد کرد و بعد از اینکه چند متر جلوتر متوقف شد، با پیاده شدن از خودرو خودش را تسلیم کرد اما امنیتی‌هایی که در یک خودروی ال‌90 بودند او را به گلوله بستند. هیچ آثاری از گلوله روی خودرو نیست. این روایت که گویی از سوی یک شاهد عینی مطرح شده حاوی چند نکته است: اول اینکه بر‌خلاف روایت‌های پیشین که مدعی بودند این اتفاق در محل برگزاری مراسم بوده یا حتی گفته بودند پویا مولایی در راه رفتن به مراسم تولد کیان پیرفلک بوده، این اکانت مدعی شد مقصد پویا خانه‌باغ در روستای پدری بوده است. نکته دیگر درباره اشتباه فاحش در روایت یک‌خطی از ماجرا و محل وقوع حادثه است. در حالی که این فرد در ابتدای متن می‌گوید پویا در راه خانه‌باغ بوده است که بین راه‌ ماموران را می‌بیند که راه را بسته‌اند، دقیقا در ادامه همین جمله می‌گوید «چون آنها در پیچ جاده بودند، متوجه حضور آنها نشده است». فیلم منتشرشده از صحنه جنایت هم مشخصا حاوی 2 نکته است؛ اولا محل وقوع حادثه پیچ یا گردنه جاده نیست، ثانیا محل اصابت گلوله به بدنه خودروی پویا مولایی کاملا مشخص است و اینکه این اکانت می‌گوید هیچ آثاری از گلوله روی خودرو نیست شاید ناشی از دیدن فیلم خودرو در تاریکی شب بوده است.
* دستپخت فتنه‌گری‌های مادر به ظاهر داغ‌دیده
کیان پیرفلک کودک 9 ساله‌ای بود که در جریان اغتشاشات سال گذشته با حمله یک تیم تروریستی به مردم ایذه، به شهادت رسید. نکته جالب توجه این است که ماه‌منیر مولایی مادر کیان از فعالان اغتشاشات در ایذه بود و کودک خود را نیز مجبور به حضور در تجمعات غیرقانونی می‌کرد. در شب حادثه تروریستی نیز خانم مولایی و همسرش به همراه کیان در مسیر محل برگزاری تجمعات غیرقانونی ایذه بودند که مورد حمله تیم تروریستی قرار گرفتند. پس از شهادت کیان پیرفلک، ماه‌منیر مولایی‌راد با سوءاستفاده از خون فرزندش، شروع به اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی و نیروهای مدافع امنیت کرد. او حتی بدون توجه به دستگیری عاملان حادثه، ماموران امنیتی را عامل کشته شدن کیان پیرفلک می‌داند و پس از دستگیری و اعترافات قاتلان مردم ایذه نیز بر این ادعای خود تاکید داشته است. 
یکی از کارویژه‌هایی که حاکمیت در جریان اغتشاشات سال قبل در دستور کار قرار داد، التیام‌بخشی به زخم‌های مادی و معنوی‌ای بود که مردم ایران متحمل آن شدند. علاوه بر این، سعه‌صدر در مقابل اغلب اغتشاشگرانی که در نتیجه تاثیرپذیری از جریان ضدایرانی اقدام به آشوب کرده بودند نیز موضوعی بود که از سوی رهبر انقلاب، قوه مجریه و دستگاه قضا دنبال می‌شد. مادر کیان پیرفلک نیز از آنجایی که فرزند خود را از دست داده بود، جزو همین افراد بود و نهادهای قضایی و امنیتی با چشم‌پوشی بر فتنه‌انگیزی‌های او، رأفت اسلامی را در پیش گرفتند. اقدامات مولایی در ماه‌های گذشته به سوژه و خوراک رسانه‌های جریان ضدایرانی تبدیل شده و اقدام پسرعموی او را که منجر به شهادت یک نیروی پلیس شد نیز باید معلول اقدامات و اظهارنظرهای او دانست و با توجه به حادثه اخیر به نظر می‌رسد رأفت اسلامی و مماشات با ماه‌منیر مولایی‌راد، دیگر جایز نیست. چنانکه رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی نیز در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: بدون شک رأفت اسلامی و مماشات با این‌گونه افراد که بعضا داغ‌دار عزیزان کشته‌شده خود در جریان اغتشاشات پاییز گذشته نیز هستند، تا جایی قابل توجیه است که مخل اصلی‌ترین رکن حیاتی در شئون مختلف زندگی مردم یعنی «امنیت پایدار» نباشد، چرا که در غیر این صورت حقوق عامه مردم قربانی امیال شخصی این افراد شده و حاکمیت مجوز قانونی برای مدارا با تداوم چنین اقداماتی ندارد. بدون شک رخداد مشکوک و تلخ روز یکشنبه در ایذه که فراخوان «ماه‌منیر مولایی‌راد» مادر کیان پیرفلک زمینه‌ساز آن بود، مصداق بارز تجاوز به حقوق عمومی و از آن نگران‌کننده‌تر، بسترساز شکل‌گیری جنایت علیه نیروهای حافظ امنیت بود و به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
* مادر شهید قنبری: پسرم برای اسلام رفت و شهید شد
مادر شهید راه امنیت محمد قنبری در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های فرزند شهیدش اظهار کرد: پسرم با ایمان و اهل نماز و روزه بود و به مردم هم کمک می‌کرد. 
مادر شهید مدافع وطن با اعلام اینکه فرزندش در راه اسلام شهید شد، اظهار کرد: ما اسلام و امام خمینی را رها نمی‌کنیم.
مادر شهید قنبری گفت: پسرم در زندگی ماشین نداشت و با یک موتور قراضه‌ای که داشت به محل کارش در کلانتری رفت و آمد می‌کرد. وی در ادامه تصریح کرد: خیلی به افراد محروم کمک می‌کرد و دست‌گیر آنها بود، ما هم راضی به رضای خدا هستیم که شهید شد، هیچ وقت از کمک کردن به مردم کوتاه نمی‌آمد و برای اسلام رفت و شهید شد. مادر شهید مدافع وطن محمد قنبری عنوان کرد: بهتر از این می‌خواست که برای اسلام شهید بشود؟
* پسر شهید قنبری: شهادت پدرم مایه افتخار است
از شهید سرگرد محمد قنبری که روز یکشنبه هفته جاری به دست پسرعموی تروریست ماه‌منیر مولایی‌راد به شهادت رسید، ۵ فرزند ۲ تا 13 ساله باقی مانده است.
سلیمان قنبری فرزند ارشد این شهید مدافع امنیت، محمد قنبری، دیروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: پدرم ۲۴ سال لباس مقدس نیروی انتظامی را به تن داشت و در این راه خدمت کرد. وی افزود: شهادت پدرم در راه تأمین امنیت و در لباس خدمت مایه افتخارم است. برادر شهید قنبری نیز گفت: برادر من در راه تأمین امنیت و نظم عمومی و در حال خدمت به فیض شهادت نائل آمد. وی افزود: حراست از امنیت وظیفه‌ای بود که برادرم در حال انجام آن بود و در همین  راه هم آسمانی شد.
* اعلام زمان تشییع شهید محمد قنبری
شب گذشته مراسم تشییع شهید محمد قنبری، شهید راه امنیت در محل فرماندهى فراجا استان خوزستان برگزار شد. همچنین پیکر پاک این شهید راه امنیت امروز ساعت ١٠ صبح در شهرستان ایذه و سپس ساعت ١٦ در باغملک تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

Page Generated in 0/0050 sec