printlogo


کد خبر: 263718تاریخ: 1402/3/24 00:00
اخبار

صدور ۸ مجوز بهره‌برداری از سالن‌های سینمایی جدید در بهار امسال
سازمان سینمایی بر مبنای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و گفتمان ترویج ساخت و فعال‌سازی سینماها، اقدام به صدور ۸ مجوز سینما در کل کشور کرده است. سازمان سینمایی بر مبنای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و گفتمان ترویج ساخت و فعال‌سازی سینماها در کل کشور، بویژه مناطق کم‌برخوردار، در ۳ ماه اول امسال با موافقت کمیسیون‌های رسیدگی ماده ۸ استان‌ها، اقدام به صدور ۸ مجوز سینما در کل کشور کرده که این تعداد سینما، در استان‌های کرمان، کرمانشاه، مرکزی و گیلان ایجاد و بهره‌برداری شده است. در سه ماهه اول ۱۴۰۲، سینما فجر در شهر رشت با ۷۰۰ صندلی دارای بیشترین ظرفیت در بین مجوزهای صادر شده است که توسط بخش دولتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی و سمعی - بصری در این رابطه گفت: در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۲ با موافقت کمیسیون رسیدگی ماده ۸، آیین‌نامه «ایجاد، ساماندهی و نظارت بر سالن‌های نمایش فیلم»، موضوع تصویب نامه شماره ۱۵۳۷۲۰/ ت ۵۶۱۵۴ به مورخ 24/12/1399 هیات وزیران مجوز بهره‌برداری از ۸ سینمای جدید با ظرفیت ۲۵۳۲ صندلی توسط دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی و سمعی بصری صادر شد.
***
رویداد ملی مد و رسانه در ۵ محور موضوعی برگزار می‌شود
نشست خبری رویداد ملی مد و رسانه (رستا)، پیش‌رویداد جشنواره مد و لباس فجر، صبح دیروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علیرضا بابایی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مد و لباس فجر و مهسا فرزان، دبیر اجرایی رویداد ملی مد و رسانه (رستا)، فعالان حوزه مد و لباس و اهالی رسانه برگزار شد.
رویداد ملی مد و رسانه قرار است تیرماه سال جاری در ۵ محور تیپ‌سازی و طراحی محصول، عکاسی محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی، بسته‌بندی و برنامه فروش و تولید محتوای مجازی به عنوان پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار شود.
در ابتدای این نشست، علیرضا بابایی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مد و لباس فجر در رابطه با شروع روند رویدادهای مد و رسانه گفت: پیش‌نشست مد و رسانه به موضوعات مورد غفلت در جشنواره مد و لباس فجر اختصاص داده شده که یکی از این پیش‌نشست‌ها مد و رسانه است. 4 ماه است روی مضمون محتوایی جشنواره فجر فعالیت می‌کنیم. آیین‌نامه جشنواره تغییر کرده و این بار ویژندها هم می‌توانند در جشنواره مد و لباس فجر شرکت کنند تا طراحان برنده نگران تولید طرح خودشان نباشند و با تولیدکنندگان مرتبط شوند.
بنا بر گفته مهسا فرزان، دبیر اجرایی این رویداد، قرار است با حضور ویژندهای حوزه مد و لباس و با محوریت مد و رسانه، از حضور فعالان و صاحبان ایده در حوزه مد و لباس استفاده شود. 
فرزان، دبیر اجرایی رویداد ملی مد و رسانه (رستا) در رابطه با جزئیات برگزاری رویداد، در این نشست گفت: این رویداد که به نوعی گردهمایی رسانه و مد است و محوریت آن تولیدات در فضای مجازی و با حداقل امکانات است، از ۲۴ تیرماه آغاز می‌شود. چشم‌انداز ما در برگزاری رستا، استاندارد‌سازی استفاده از رسانه در صنعت مد است تا در ۴ سال آینده یک معرفی درست و بین‌المللی از ویژندها و برندها داشته باشیم و فعالان این حوزه به استقلال فکری در رسانه مد برسند.
***
فراخوان سومین نمایشگاه عکس «ایران من» منتشر شد
آژانس عکس ایران همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سومین نمایشگاه و بازار عکس «ایران من» را به صورت رقابتی برگزار می‌کند.
سومین نمایشگاه و فروشگاه عکس «ایران من» با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی عکاسان جوان، معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران، ایجاد زمینه ارتباط و تعامل عکاسان و فراهم کردن بستر انتقال تجربه، فراهم آوردن امکان فروش آثار هنرمندان عکاس در جهت حمایت از عکاسان و بازنمایی طبیعت زیبای ایران، همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که با تکیه بر محورهای آداب و رسوم و فرهنگ‌های اقوام ایران اسلامی، ظرفیت‌‌های گردشگری و جاذبه‌های میراث فرهنگی کشور و طبیعت زیبای ایران برگزار می‌شود، همراه با فروشگاه خواهد بود و امکان فروش آثار عکاسان حاضر در سومین نمایشگاه «ایران من» به ۲ صورت چاپی و دیجیتال فراهم است. علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا 10 مرداد 1402 نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند. بازار عکس «ایران من» به صورت انحصاری و در محل جشنواره 27 مهر تا 2 آبان 1402 برگزار می‌شود؛ تمام عکس‌های بازار توسط هیات داوران مورد داوری قرار خواهد گرفت و آثار برتر در ایام برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی خواهند شد.
***
بلیت‌های ۱۵ شب کنسرت علیرضا قربانی فروخته شد
تاکنون بلیت‌های ۱۵ شب کنسرت علیرضا قربانی در تهران به فروش رسیده است و ۸ سانس جدید نیز بزودی باز می‌شود. 
کنسرت علیرضا قربانی پس از اجرا در شهرهای مختلف سراسر کشور از جمله گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش به تهران رسیده است و به دلیل این استقبال بالا ۸ سانس جدید برای روزهای ۱۳ تا ۲۰ تیرماه نیز بزودی باز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های مد نظر خود را تهیه کنند. مجموعه این کنسرت‌ها توسط موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب و آهنگ اشتیاق در سراسر ایران به اجرا درخواهد آمد.

Page Generated in 0/0047 sec