printlogo


کد خبر: 263730تاریخ: 1402/3/24 00:00
اخبار

تیم ملی فوتبال با 6 گل از سد افغانستان گذشت
دوستانه اما پر گل
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، در نخستین بازی خود در تورنمنت کافا به یک پیروزی پرگل برابر تیم افغانستان دست یافت. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت کافا که به میزبانی قرقیزستان برگزار می‌شود، به مصاف تیم‌ ملی افغانستان رفت و ۶ بر یک به پیروزی رسید. سردار آزمون (۲۹)، مهدی طارمی (۲۱، ۲۸ - پنالتی و ۵۱)، علیرضا جهانبخش (۴۵) و رضا اسدی (۶۷) برای تیم ‌ملی ایران در این دیدار گل زدند. تنها گل تیم افغانستان هم در دقیقه ۵۷ روی شوت غافلگیرکننده و غیرقابل پیش‌بینی‌ فرشاد نور به ثمر رسید.
***
قطری‌ها مالک جدید منچستریونایتد
برادر امیر قطر در آستانه معرفی شدن به عنوان مالک جدید باشگاه منچستریونایتد است. به گزارش خبرآنلاین، خانواده گلیزر که سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستریونایتد را در ازای ۷۹۰ میلیون پوند خریداری کردند، ماه نوامبر اعلام کردند در حال آغاز فرآیندی برای بررسی جایگزین‌های استراتژیک از جمله فروش این باشگاه هستند. از همان زمان پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه لیگ برتری از طرف‌های مختلف ارائه شد اما از همان آغاز رقابت اصلی برای خرید این باشگاه انگلیسی بین شیخ جاسم قطری و سِر جیم رتکلیف بریتانیایی بوده است. سر جیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی چند پیشنهاد را از طریق کمپانی خود با نام «INEOS» به ثبت رساند و در سوی دیگر شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) هم هست، از طریق بنیاد «ناین تو» پیشنهادهایی برای خرید این باشگاه ارائه کرده که ظاهرا پیشنهاد پنجم و آخر برادر امیر قطر که 7.4 میلیارد پوند است، از سوی گلیزرها پذیرفته شده است. روزنامه «الوطن» قطر که گفته می‌شود ۵۰ درصد سهام آن متعلق به پدر شیخ جاسم است، خبر داد خرید باشگاه منچستریونایتد توسط شیخ جاسم موفقیت‌آمیز بوده و اعلام رسمی آن بزودی انجام می‌شود. پیشنهاد شیخ جاسم علاوه بر خرید منچستریونایتد، شامل طرحی برای سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، صفر کردن بدهی‌های باشگاه، سرمایه‌گذاری روی تیم‌های مردان و زنان، به‌روزرسانی کرینگتون (محل تمرین تیم) و سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های باشگاه نیز می‌شود. پیشنهاد امیر قطر شامل خرید صددرصدی سهام باشگاه منچستریونایتد می‌شود اما رتکلیف حاضر است ۶۰ درصد سهام این باشگاه را بخرد و مابقی این سهم همچنان در اختیار خانواده گلیزر باشد؛ خانواده‌ آمریکایی که در سال‌های اخیر به خاطر عملکرد ضعیف‌شان در حمایت از باشگاه از سوی هواداران شیاطین سرخ بشدت تحت‌ فشار بوده‌اند و خواهان خروج آنها از باشگاه شده‌اند.
***
الهلال به دنبال ستاره بلژیکی اینتر
مهاجم بلژیکی چلسی در لیست خریدهای تابستانی باشگاه الهلال قرار دارد. روملو لوکاکو که پس از به پایان رسیدن دوره حضور قرضی یک ساله‌اش در اینتر، حالا باید به چلسی بازگردد، این بار در رادار باشگاه الهلال عربستان قرار گرفته، این در حالی است که باشگاه اینتر هم به دنبال تمدید قرارداد قرضی این مهاجم بلژیکی است که فصل اخیر آمار ۱۴ گل ‌زده و ۷ پاس‌ گل در ۳۷ بازی را از خود برجا گذاشت. بر اساس ادعای سایت «گل»، روملو لوکاکو به عربستان سفر کرده تا درباره پیوستنش به الهلال با مدیران این باشگاه عربستانی مذاکره کند. الهلال هم که مانند چند باشگاه دیگر عربستانی به دنبال جذب ستاره‌های نامدار جهان فوتبال است، قراردادی ۲ ساله با دستمزد ۲۵ میلیون یورو در سال به این بازیکن پیشنهاد داده است. طبق این گزارش، پیشنهاد فعلی این باشگاه عربستانی انتظارات لوکاکو را برآورده نکرده است. با توجه به اینکه مهاجم پیشین منچستریونایتد تا سال ۲۰۲۶ با چلسی قرارداد دارد، این باشگاه عربستانی باید با چلسی نیز وارد مذاکره شود که ظاهراً ۵۰ میلیون یورو بابت فروش مهاجم ۳۰ ساله خود می‌خواهد. الهلال مایل به مذاکره است اما حاضر نیست چنین مبلغی را به چلسی بپردازد. از سوی دیگر اما پایگاه خبری «فوت مرکاتو» مدعی شد ملاقات بین لوکاکو و نمایندگان باشگاه الهلال در هتلی در شهر پاریس انجام شده، نه در عربستان سعودی.

Page Generated in 0/0054 sec