printlogo


کد خبر: 263731تاریخ: 1402/3/24 00:00
آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب سرمربی استقلال که به احتمال بسیار زیاد ایرانی است
یکی از این دو

زهره فلاح‌زاده: اعضای کمیته فنی استقلال طی روزهای گذشته جلساتی را برای انتخاب سرمربی آینده این تیم برگزار کردند و با وجود برخی اخبار درباره مربیان خارجی اما منابعی به خبرنگار ورزشی «وطن امروز» خبر دادند شانس حضور مربی خارجی در این تیم بسیار کم است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ۲ مربی ایرانی انتخاب اول سیدحجت کریمی هستند. در روزهایی که تمام هواداران استقلال منتظر اعلام نام سرمربی جدید آبی‌ها هستند، سرپرست مدیرعاملی باشگاه در حال انجام مذاکرات جدی با گزینه‌های مورد نظر است تا در نهایت سرنوشت نیمکت تیم و جانشین ریکاردو ساپینتو مشخص شود. در این میان ۲ گزینه ایرانی برای سرمربیگری استقلال انتخاب شده‌اند که طبق پیگیری‌ها حجت کریمی جلسه‌ای را با محمد ربیعی، سرمربی موفق مس رفسنجان و یکی از ۲ گزینه ایرانی برگزار کرده و طرفین به صورت مستقیم وارد مذاکرات جدی شده‌اند. محمد ربیعی که در سال‌های اخیر هدایت مس رفسنجان را بر عهده داشته، توانست با این تیم به ترتیب در ۳ فصل اخیر در رتبه‌های هشتم، ششم‌ و پنجم قرار بگیرد و در لیگ بیست‌ودوم تنها 2 گام تا کسب سهمیه آسیایی کم آورد. او حالا با پایان قراردادش می‌تواند تیم آینده خود را انتخاب کند. از سویی مانند فصل قبل، نام جواد نکونام نیز به عنوان گزینه هدایت استقلال اعلام شده است. سرمربی جوان و موفق فولاد که توانست با این تیم عناوین قهرمانی جام حذفی و سوپرجام را کسب کند و این تیم را به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند، دیگر گزینه ایرانی آبی‌هاست. با وجود اینکه کریمی مدعی شده مذاکره‌ای با نکونام انجام نشده اما یکی از سایت‌های خبری اعلام کرد گویا مدیران استقلال چند شب پیش در یکی از هتل‌های تهران با نکونام نیز نشستی برگزار کرده‌اند تا شرایط را برای انتخاب وی بررسی کنند. البته این یک ادعاست و باشگاه استقلال تا این لحظه این خبر را تایید نکرده است.
* مومنی: تبحر من و مظلومی جمع کردن حاشیه‌های استقلال است
عضو کمیته فنی باشگاه استقلال  می‌گوید: من و پرویز مظلومی افراد فنی باشگاه هستیم و در زمینه انتخاب سرمربی و کمک کردن به جمع شدن حواشی تبحر داریم. محمد مومنی درباره جلسه کمیته فنی باشگاه استقلال و بحث انتخاب سرمربی جدید تیم گفت: «این جلسه بیشتر بررسی برنامه‌ها بود. دوستان نظرات‌شان را اعلام کردند که در چه حیطه‌ای کار کرده و چطور بتوانیم شرایط قهرمانی را برای سرمربی ترسیم کنیم. همه امکاناتی که سرمربی نیاز دارد را بررسی و راهکارهایش را ارائه کردیم». وی در پاسخ به این سوال که  به نظر می‌رسد نظر همه اعضای کمیته فنی انتخاب سرمربی داخلی باشد، گفت: «هم درباره مربی داخلی بحث کردیم، هم خارجی. در نهایت قرار شد مربیان خارجی که قرار است به ایران بیایند، از امکانات باشگاه دیدن کنند و سپس نشستی با آنها داشته باشیم. اینکه چه کسی روی نیمکت بنشیند، هر اتفاقی ممکن است بیفتد ولی مهم‌تر از آن ارائه راهکارهای مناسب برای طول فصل بود که دچار مشکل نشویم. می‌خواهیم انتخاب‌مان طوری باشد که برگ برنده داشته باشیم». مومنی در پاسخ به این سوال که  خوان لوپس و کریستین پانوچی، ۲ گزینه اسپانیایی و ایتالیایی استقلال را می‌شناسید؟ گفت: «در اینترنت تحقیق کردم و چیزهایی را که لازم بود به دست آوردم. لوپس یا هر مربی دیگری که به ایران می‌آید، امکانات را بررسی می‌کند و سپس با او صحبت خواهیم کرد». عضو سابق هیات‌مدیره استقلال درباره کمیته فنی گفت: «در ابتدا عده‌ای مطرح کردند که من و آقای مظلومی نمی‌خواهیم در کمیته فنی باشیم که من همین جا تکذیب می‌کنم. اینها بحث‌های حاشیه‌ای است. ما چون قدرت تحلیل داریم و برای کسانی که نقطه ضعف دارند، چالش بزرگی هستیم، این حرف‌ها را مطرح می‌کنند و ما را می‌زنند. من و مظلومی جلوی کسانی را که در استقلال غیرتخصصی اظهارنظر می‌کنند تا به اهداف‌شان برسند، می‌گیریم. زمانی که پست کمیته فنی را گرفتیم، حرف رفتن ما از هیات مدیره نبود. ما ۲ عضو فنی باشگاه بودیم نه اقتصادی. ما در زمینه انتخاب سرمربی و کمک کردن به جمع شدن حواشی تبحر داریم. فوتبال صنعتی نیست که مسائل اجتماعی را در بر نگیرد. دنبال تأمین خواسته‌های خودم نیستم که اگر بودم، کارمند شهرداری نبودم».
* مقصد نهایی گزینه مربیگری استقلال مشخص شد
«چسلاو میخنیویچ» به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال ابهای عربستان معرفی شد. یکی از مربیانی که در روزهای گذشته جهت نشستن روی نیمکت استقلال به مدیران این باشگاه معرفی شده بود، چسلاو میخنیویچ بود که سابقه خوبی در فوتبال لهستان دارد. این سرمربی ۵۳ ساله که در آخرین تجربه مربیگری خود هدایت تیم‌ ملی لهستان را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ بر عهده داشت، پس از پایان این رقابت‌ها و جدایی از تیم‌ ملی کشورش، مشغول استراحت بود. میخنیویچ یکی از چند نامی بود که برای نشستن روی نیمکت استقلال به مدیران باشگاه معرفی شده بود ولی هیچ‌گونه مذاکره جدی با وی نشد و این سرمربی تنها در حد یک نام پیشنهادی، در فهرست مدیریت باشگاه بود. در نهایت میخنیویچ در مذاکراتی که با باشگاه ابهای عربستان داشت، به توافقات نهایی دست یافت و این باشگاه سعودی به صورت رسمی، سرمربی سابق لواندوفسکی را به عنوان مربی جدید خود انتخاب کرد. ابها فصل گذشته در رده دوازدهم لیگ عربستان جا گرفت و تا هفته‌های پایانی، یکی از کاندیداهای سقوط بود ولی سرانجام در لیگ حرفه‌ای ماندگار شد.

Page Generated in 0/0040 sec