printlogo


کد خبر: 263734تاریخ: 1402/3/24 00:00
به پایان سلام کن

سیدمحسن حسینی: هراس از پایان رژیم مجعول صهیونیستی در میان صهیونیست‌ها از مرحله انکار به مرحله اعتراف رسیده است و ساکنان اراضی اشغالی بیش از پیش به این نتیجه رسیده‌اند این رژیم موقت به دلایل مختلف از جمله ماهیت پوشالی و بحران هویتی و شخصیتی، هیچ آینده‌ای ندارد. 
بسیاری این ایده که رژیم اسرائیل در ۳ دهه آینده وجود نخواهد داشت را یک پیش‌بینی  صرف می‌خوانند اما هر روز که می‌گذرد تحلیلگران و سیاستمداران بیشتر به این نتیجه می‌رسند که نابودی رژیم صهیونیستی نه یک لفاظی یا پیش‌بینی بلکه یک تحلیل عمیق از درون حکومت پوسیده و موقت در فلسطین اشغالی است که تا امروز با ضرب و زور و خونریزی سرپا مانده است. 
اسرائیل طی یک دهه اخیر با بحران‌های سیاسی - اجتماعی زیادی دست به گریبان بوده است؛ از بحران کنست و برگزاری 7 انتخابات طی ۱۰ سال گرفته تا فساد گسترده در میان مقامات ارشد از جمله زندانی شدن «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر و اتهامات تجاوز و آزار جنسی علیه «موشه کاتساو» رئیس پیشین این رژیم و بحران‌های اجتماعی - امنیتی فزاینده‌ای که شهرک‌نشینان صهیونیست را به فکر «بازکوچ» از سرزمین‌های اشغالی انداخته است. 
بازگشت دوباره بنیامین نتانیاهو به قدرت نه تنها به بحران سیاسی و شکاف در جامعه صهیونیستی پایان نداده است بلکه خود به یکی از مصادیق فروپاشی احتمالی این رژیم در آینده نزدیک تبدیل شده است. ساکنان اراضی اشغالی از ۶ ماه پیش هر روز و هر هفته در حال برگزاری تجمعات اعتراضی علیه دولت و سیاست‌های دولتمردان این رژیم هستند. عده‌ای خوش‌خیال آن را دموکراسی در سرزمین‌های اشغالی می‌دانند اما خود دولتمردان و سیاستمداران این رژیم از وخامت حکمرانی در اسرائیل باخبرند؛ آنقدر که نتانیاهو را نیز وادار به اعتراف کرده است. 
نخست وزیر جلاد رژیم صهیونیستی در واکنش به تظاهرات گسترده ضددولتی در سرزمین‌های اشغالی که هر هفته در جریان است، درباره پایان اسرائیل هشدار داده است. نتانیاهو در اظهاراتی بی‌سابقه با هراس از ادامه اعتراضات گفته، در یک دموکراسی اختلاف رای موضوعی طبیعی است اما جنگ داخلی نه و نباید وجود داشته باشد؛ جنگ داخلی به معنای «پایان کار اسرائیل» خواهد بود.
پیش از این ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین این رژیم در مقاله‌ای نسبت به نابودی این رژیم در پایان دهه هشتم خود خبر داده بود. این مقاله که سر و صدای زیادی به راه انداخت با عنوان «نحسی هشتاد» براساس تحولات تاریخی استدلال کرده است رژیم اشغالگر دچار نفرین دهه هشتم می‌شود و قبل از پایان این دهه نابود خواهد شد. 
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی هم با اشاره به بحران‌های فزاینده سیاسی - اجتماعی درباره فروپاشی جامعه صهیونیست از داخل هشدار داده و گفته شرایط به وجود آمده به خاطر بحران سیاسی ناشی از اصلاحات قضایی نتانیاهو، همانند بشکه باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود. با این حال اعتراف نتانیاهو به پایان اسرائیل، حکایت جدیدی است که به‌سادگی نباید از آن گذشت. کسی که با پیروزی در انتخابات خود را ناجی رژیم صهیونیستی می‌دانست بعد از یک سال اکنون درباره پایان اسرائیل هشدار می‌دهد.
علاوه بر شکاف داخلی که رژیم صهیونیستی را به سمت یک جنگ داخلی تمام‌عیار پیش می‌برد، تشدید فشارها علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری باعث شکل‌گیری نوعی انتفاضه جدید شده است.
همچنین تجاوزات مکرر ارتش این رژیم به نوار غزه باعث خشم روزافزون عرب‌های ساکن اراضی اشغالی شده و در آستانه شوراندن این نیروی اجتماعی عظیم علیه صهیونیست‌ها است. صهیونیست‌ها اکنون در یک باتلاق خودساخته گرفتار هستند، راه‌حلی برای معضلات بی‌پایان خود ندارند و ناامید از آینده هستند؛ اینها همگی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک باید به پایان سلام کند.

Page Generated in 0/0066 sec