printlogo


کد خبر: 263736تاریخ: 1402/3/24 00:00
اخبار

ساماندهی وضعیت ایمنی بازار تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه هیچ مساله‌ای نمی‌تواند مانع ایمن‌سازی بازار تهران شود، اعلام کرد بزودی ساماندهی وضعیت ایمنی بازار تهران آغاز خواهد شد. محمدحسن نامی در جلسه بررسی وضعیت و ایمن‌سازی بازار بزرگ تهران که در استانداری تهران برگزار شد گفت: باتوجه به تاکیدات مکرر رئیس‌جمهور و وزیر کشور همه باید تلاش کنیم برای مقابله با مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت، ایمنی لازم در بازار بزرگ تهران فراهم شود. وزیر کشور در همین زمینه چندین دفعه از بازار بزرگ تهران بازدید کردند و نظرات کسبه و متولیان بازار را درباره وضعیت ایمنی بازار دریافت کردند. نامی با بیان اینکه مشکل عمده بازار بزرگ تهران کنار هم قرار گرفتن توزیع و تولید اجناس در محل بازار است، گفت: تولید باید از بازار دور و به شهرک‌های صنعتی منتقل شود. جلسات بسیاری در گذشته برای ساماندهی بازار برگزار شده اما اکنون وزیر کشور مصمم است تا وضعیت بازار سریعا تعیین تکلیف شود. 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای حل مشکل بازار بزرگ تهران خبر داد و گفت: این کمیته‌ها بررسی‌های تخصصی خود را در زمینه‌های مختلف بازار انجام خواهند داد تا بتوانیم با استفاده از این طرح‌ها وارد عمل شویم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میراث فرهنگی مورد احترام همه است اما باید مدنظر داشت در مکانی که ایمنی در خطر است میراث فرهنگی و اوقاف نمی‌توانند مانع باشند زیرا با به خطر افتادن جان افراد مواجه هستیم.
***
کاهش بهای بلیت مترو از امروز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش سقف اعتبار کارت بلیت منزلت و اقشار خاص خبر داد و گفت: کاهش بهای بلیت متروی تهران و حومه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از امروز -چهارشنبه 24خرداد- اعمال خواهد شد.
مسعود درستی با بیان اینکه ثبت‌نام کارت بلیت منزلت و اقشار خاص از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد (امروز)، با توجه به هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود گفت: این کار باهدف افزایش رفاه حال مسافران بویژه سالمندان که سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند انجام شده است. 
وی تصریح کرد: مبلغ اعتبار کارت بلیت‌های تخفیف‌دار اقشار خاص نیز از ۱۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ثبت‌نام برای سالمندان (کارت بلیت منزلت)، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار خاص شامل ایثارگران، معلولان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهر تهران و تمدید کارت بلیت اقشار مذکور در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود. وی در ادامه گفت: با توجه به تصویب طرح دوفوریتی کاهش قیمت بلیت مترو در صدوچهل‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، از روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه این کاهش قیمت اعمال می‌شود. درستی اظهار کرد: قیمت بلیت تک‌سفره مترو در خطوط درون‌شهری به ۳۲۶۷۴ ریال و در خط 5 به ۳۷۴۰۰ ریال کاهش خواهد یافت.
***
آتش‌سوزی خودرو در اصفهان جان ۴ نفر را گرفت
4 نفر براثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن ۲ دستگاه خودروی سواری در شرق استان اصفهان جان خود را از دست دادند. بنا بر اعلام رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ۴ نفر براثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در جاده خور  - جندق در شرق استان اصفهان جان باختند. 
با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، مشخص شد ۲ دستگاه خودروی سواری حامل سوخت قاچاق بودند که پس از مواجهه با ماموران ایست‌بازرسی محور را دور ‌زده و با سرعت از صحنه فرار می‌کنند. در ادامه مسیر به علت نامعلومی هر ۲ خودرو با یکدیگر برخورد کرده و دچار آتش‌سوزی شدند که در نهایت تمام 4 سرنشین این خودروها در پی حادثه و آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

Page Generated in 0/0117 sec