printlogo


کد خبر: 263751تاریخ: 1402/3/24 00:00
حضور باشکوه مردم بختیاری و بهمئی در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حافظ امنیت، محمد قنبری که روز یکشنبه توسط یکی از اوباش شرکت‌کننده در فراخوان ضدانقلاب به شهادت رسید
رسم قدرشناسی

گروه سیاسی: پیکر مطهر مدافع امنیت، سرگرد شهید محمد قنبری روز گذشته با حضور جمعی از مسؤولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران، عشایر غیور و قشرهای مختلف مردم شهرستان ایذه تشییع شد.
در این مراسم شرکت‌کنندگان با عزاداری و سوگواری پیکر این شهید مدافع امنیت را تشییع و با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاق کردند. مردم شهرهای مختلف خوزستان بویژه شهرستان‌های صیدون، ایذه، باغملک و دزپارت، همچنین اقوام مختلف بویژه بختیاری‌ها حضوری باشکوه در مراسم وداع با این شهید امنیت داشتند و پا به پای مردم و خانواده این شهید به عزاداری پرداختند. شرکت‌کنندگان در این آیین، در حالی که پرچم‌های سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتند اقدام‌های کورکورانه دشمنان را محکوم کردند، همچنین تشییع‌کنندگان پیکر شهید خواستار برخورد قاطع و شدید دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان و کشور با مخلان نظم و امنیت شدند و اعلام کردند مسؤولان نباید اجازه دهند عده‌ای با غرور و تکبر و بازی در زمین معاندان و اسلام‌ستیزان، امنیت این شهر را برهم بزنند. عصر روز یکشنبه همزمان با فراخوان معاندان و رسانه‌های ضد ایرانی برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم کیان پیرفلک، نیروهای پلیس برای جلوگیری از ایجاد آشوب و اغتشاش و تامین امنیت در منطقه حاضر شدند. با این حال پویا مولایی، پسرعموی ماه‌منیر مولایی، مادر فتنه‌گر کیان پیرفلک با خودروی سواری به عمد به نیروهای حافظ امنیت حمله کرد و در یک اقدام وحشیانه، سرگرد محمد قنبری را به شهادت رساند.
شهید قنبری پدر ۴ دختر و یک پسر بود که بزرگ‌ترین فرزندش 13 ساله و کوچک‌ترین فرزندش نیز 2 ساله هستند. وی دهه سوم خدمت خود به عنوان نیروی پلیس را سپری می‌کرد. از نکات تاثیربرانگیز مراسم تشییع شهید، همانند مراسمی که روز دوشنبه در اهواز برگزار شد، گریه‌های بی‌امان فرزندان شهید قنبری بود که ناراحتی و اشک شرکت‌کنندگان را به همراه داشت. مادر شهید قنبری هم با مویه‌های خود به زبان بختیاری در غم از دست دادن فرزند شهیدش عزاداری کرد ولی با صلابت خود در کنار آن به شهادت فرزندش نیز افتخار می‌کرد و او را فدایی اسلام و رهبری می‌دانست. مادر شهید مدافع وطن پیش از این نیز با بیان اینکه فرزندش در راه اسلام شهید شد اعلام کرده بود ما اسلام و امام خمینی را رها نخواهیم کرد. مادر شهید قنبری درباره وضعیت زندگی فرزندش نیز گفته بود: پسرم در زندگی ماشین نداشت و با یک موتور قراضه‌ای که داشت به محل کارش در کلانتری رفت و آمد می‌کرد. او خیلی به افراد محروم کمک می‌کرد و دست‌گیر آنها بود، ما هم راضی به رضای خدا هستیم که شهید شد، هیچ وقت از کمک کردن به مردم کوتاه نمی‌آمد و برای اسلام رفت و شهید شد. بهتر از این می‌خواست که برای اسلام شهید بشود؟
* خط قرمز پلیس مقابله با ناامنی است
سردار سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان خوزستان در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید قنبری در ایذه اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و نیروی انتظامی شهید می‌دهد که مردم ما در امنیت و آسایش باشند. وی افزود: مردم استان خوزستان بدانند که فرزندان آنها در نیروی انتظامی با کسانی که قصد ایجاد ناامنی و برهم زدن نظم جامعه را دارند بشدت برخورد می‌کنند.
فرمانده انتظامی خوزستان افزود: هنجارشکنان بدانند که خط قرمز پلیس به‌ عنوان نماینده مردم استان، مقابله با ناامنی است و کسانی که قصد خدشه‌دار کردن زندگی و آسایش مردم را دارند با سرپنجه‌های قدرت مجموعه نیروی انتظامی استان مواجه می‌شوند.
* قوه‌قضائیه به هیچ عنوان مماشات نکند
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان نیز اعلام کرد مسؤولان قضایی در برخورد با بانیان و تحریک‌کنندگان حادثه تروریستی ایذه هیچ مماشاتی به خرج ندهند. آیت‌الله سیدمحمد‌نبی موسوی‌فرد در پیامی به مناسبت شهادت محمد قنبری نوشت: شهادت مردان خدا پاداش زندگی مجاهدانه و مخلصانه برای اسلام و وطن است. وی در پیام خود افزوده است: نگاه‌های زمینی شهادت را در قالب اتفاق و حادثه می‌بیند ولی روشن‌ضمیران نیک می‌دانند که تقدیر الهی بر مرگ سرخ مردان خدا رقم خورده است.
* متخلفان شهر ایذه به سزای کارشان خواهند رسید
معاون امنیتی استانداری خوزستان نیز در حاشیه مراسم تشییع این شهید در ایذه گفت عزم شورای تأمین و دستگاه‌های قضایی و امنیتی این است که متخلفان را در این شهر به‌ سزای کارشان برسانند. ولی‌الله حیاتی با تسلیت و تبریک شهادت این نیروی ارزشمند به خانواده وی، مردم و مسؤولان اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در این مراسم ۳ پیام بزرگ را به جهان مخابره کرد. اولین پیام مردم ایذه به معاندان و منافقان بود. شما مردم ایذه اعلام کردید این منطقه سرزمین یلان و جوانمردانی است که برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند. ایذه خاستگاه سرداران بزرگی همچون مرادی‌ها و لجم اورک‌ها، انقلاب و جوانمردی است. وی گفت: قوم بختیاری به تعبیر مقام معظم رهبری با صداقت‌ترین و باوفاترین قوم به اسلام و انقلاب است. پیام دوم این حضور اقتدار و امنیت بود. دبیر شورای تأمین استان خوزستان عنوان کرد: به برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که با استوری‌های کذایی در فضای مجازی جوانان را اغفال می‌کنند هشدار می‌دهم دوران بزن در رو در ایذه تمام شده است و عزم شورای تأمین، دستگاه‌های قضایی و امنیتی این است که مسببان و محرکان و نفوذکنندگان در این شهرستان را به سزای کارشان برسانند. حیاتی اظهار کرد: پیام سوم حضور مردم در مراسم تشییع شهید قنبری این است که دشمنان بدانند خوزستان مظهر وحدت اقوام و زندگی مسالمت‌آمیز است. وی افزود: ایذه خاستگاه وحدت و همدلی است و با برگزاری این مراسم تشییع با حضور پرشور مردم، وحدت اقوام در این منطقه بیش از پیش مستحکم شد.
* برخورد قضایی با عاملان حادثه ایذه
صادق جعفری­‌چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محمد قنبری در گفت‌وگویی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید بیان ‌کرد: خون شهدا همیشه نگهدارنده انقلاب اسلامی بوده است. وی افزود: در این حادثه همه مزدورانی که در قالب فضای مجازی مردم را تحریک کردند و همچنین فریب­‌خوردگان باید بدانند دستگاه قضایی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و دستگاه قضا با همه عواملی که در تهییج و تحریک مردم دخیل بودند، حتما برخورد خواهد کرد.
* تدفین شهید در زادگاهش
بعد از آیین تشییع شهید قنبری در شهرستان ایذه، بعدازظهر روز گذشته پیکر شهید مدافع امنیت به شهرستان صیدون انتقال یافت و بعد از تشییع باشکوه در زادگاه این شهید والامقام در روستای چلسرخ به خاک سپرده شد. در این مراسم جمعی از مسؤولان و خیل عظیمی از مردم انقلابی و ولایتمدار این استان حضور پیدا کردند. همچنین مردم روستاهای اطراف ساعاتی قبل از شروع مراسم خود را به گلزار شهدای این روستا رساندند و بعد از مراسم تدفین همراه با خانواده این شهید سرافراز به سینه‌زنی و عزاداری پرداختند. فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز به رسم احترام بر دستان پدر شهید قنبری بوسه زد.

Page Generated in 0/0080 sec