printlogo


کد خبر: 263757تاریخ: 1402/3/24 00:00
ابطال مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی در برخی مسیرهای داخلی به دلیل گران‌فروشی
بدون تعارف با گران‌فروشان
* تعلیق مجوز بلیت‌فروشی «علی‌بابا»

گروه اقتصادی: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی شامل معراج، وارش، زاگرس، کیش، آتا، ساها، تابان، سپهران، کارون و فلای پرشیا خبر داد. علت این اقدام عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی عنوان شده است. این اقدام قاطع سازمان هواپیمایی کشوری در راستای عزم وزارت راه و شهرسازی جهت مقابله با گران‌فروشی بلیت هواپیماست که بذرپاش نیز اوایل سال جاری بر این موضوع تاکید کرده و گفته بود: در موضوع سوءاستفاده از نرخ بلیت هواپیما و گران‌فروشی، تعارف نداریم و به سراغ خاطیان خواهیم رفت.
اردیبهشت امسال شورای عالی هواپیمایی در پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار خواستار تصویب افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی با توجه به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی شده بود که ستاد تنظیم بازار با افزایش متوسط ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد. پس از آن برخی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر و سایت‌های فروش بلیت هواپیما به دلیل عرضه بلیت خارج از نرخنامه مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری جریمه شدند.
حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: پس از جلساتی که داشتیم مقرر شد به دلیل گران‌فروشی برخی شرکت‌های هواپیمایی، مجوز پرواز برخی مسیرهای داخلی این شرکت‌ها از 21 خرداد تا اطلاع بعدی باطل شود.
به گفته وی، طبق بررسی‌های انجام شده مجوز پرواز 10 شرکت هواپیمایی در برخی مسیرهای داخلی از 21 خرداد لغو شده است. این شرکت‌های هواپیمایی تابع نرخنامه مصوب اردیبهشت امسال درباره پروازهای داخلی نبوده‌اند و گران‌فروشی کرده‌اند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری یکی از این شرکت‌های هواپیمایی را هواپیمایی زاگرس اعلام کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در موضوع رعایت نرخنامه بلیت، جدیت خواهد داشت و قطعا با گران‌فروشی بلیت هواپیما مقابله می‌کند. 
بنا بر این گزارش شرکت‌هایی نظیر آتا، فلای‌پرشیا، کیش‌ایر، کارون و سپهران از دیگر شرکت‌های هواپیمایی هستند که مجوز پروازی آنها از 21 خرداد به دلیل گران‌فروشی باطل شده است.
سازمان هواپیمایی کشوری صبح دیروز اعلام کرد: علاوه بر لغو مجوز پرواز تهران - اهواز شرکت هواپیمایی زاگرس، به ۳ شرکت خدمات مسافرت هوایی شامل دلتابان، آبنوس گشت و جهان‌نوین‌گستر اطلس به دلیل گران‌فروشی در مسیرهای داخلی اخطار داده شده است.
* تعلیق مجوز بلیت‌فروشی «علی‌بابا» 
همچنین در ادامه برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای مقابل با گران‌فروشی بلیت هواپیما و پس از لغو مجوز برخی مسیرهای داخلی 10 شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی، دیروز حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی‌بابا خبر داد.
خوشخو درباره تعلیق مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا (alibaba_travels@) و امکان فروش بلیت این سایت در حال حاضر توضیح داد: نامه تعلیق مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای بستن دسترسی علی‌بابا به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.

Page Generated in 0/0065 sec