printlogo


کد خبر: 263772تاریخ: 1402/3/25 00:00
اخبار

مهاجم سابق و بنجل پرسپولیس سر از لیگ اندونزی درآورد
مادورا یونایتد اندونزی از جذب جونیور براندائوی برزیلی خبر داد. به گزارش سایت maduratoday، جونیور براندائو با امضای قراردادی به تیمی در لیگ اندونزی پیوست. براندائو در زمان حضور گابریل کالدرون آرژانتینی راهی پرسپولیس شد و تنها ۵ بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی برای پرسپولیس بازی کرد و در نهایت با ۶ بازی و بدون گل‌ زده پرسپولیس را ترک کرد تا در فهرست طویل مهاجمان خارجی بی‌کیفیت پرسپولیس قرار گیرد. سال ۲۰۱۸ او به باشگاه لودوگورتس پیوست ولی در ادامه به چندین باشگاه مانند گویاس، پرسپولیس، اتلتیکو، ریو آوه و CRB قرض داده شد و عملکرد خوبی در گلزنی نداشت. براندائو که با عقد قراردادی ۵٧٣ هزار دلاری به پرسپولیس آمده بود، حتی کالدرون را نیز ناامید کرد و این مربی بعد از فسخ قرارداد اعلام کرد: «من کیفیت او را تضمین نکرده بودم، چون هیچ‌کس نمی‌تواند کیفیت بازیکنی را تضمین کند. جونیور گزینه نهم ما بود و با بودجه کم باشگاه نمی‌توانستیم بازیکن بهتری جذب کنیم». جونیور براندائو یکی از آن بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بود که به پرسپولیس آمد تا مثل همیشه جیب واسطه‌ها از دلارهای بیت‌المال پر شود. اینکه چطور یک مدیر اجازه می‌دهد سرمربی و افراد مرتبط با او، چنین کلاهی سر باشگاه بگذارند مساله‌ای است که نشان از فقر مدیران بادانش و آگاه در فوتبال ایران است اما در این بین نباید نقش نهادهای نظارتی را هم نادیده گرفت. قطعا اگر نظارت ویژه‌ای بر روند جذب بازیکنان خارجی باشد، کمتر شاهد هدر رفتن دلارهای بیت‌المال خواهیم بود.
***
غافلگیری بازیکن میلان با سؤال درباره طارمی و اختلاف بین کارشناسان
در شرایطی که بازیکن تیم میلان ایتالیا از پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال مهدی طارمی به این تیم خودداری کرد، کارشناسان پرتغالی دیدگاه‌های متفاوتی به این موضوع دارند. به گزارش مهر، در شرایطی که مهدی طارمی مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران یک فصل دیگر با تیم پورتو پرتغال قرارداد دارد، در روزهای اخیر رسانه‌های ایتالیا مدعی شدند باشگاه میلان طرح جذب این بازیکن را دنبال می‌کند. طارمی در واقع یکی از گزینه‌های مدنظر میلان برای جانشینی زلاتان ابراهیموویچ است. این خبر در رسانه‌های پرتغال هم بازتاب گسترده‌ای داشت و در ۲ روز گذشته تحلیل‌ها و خبرهای مختلفی درباره احتمال انتقال مهاجم ایران به سری آ ایتالیا منتشر شد. پای بحث طارمی حتی به نشست خبری «رافائل لیائو» بازیکن پرتغالی تیم میلان هم باز شد. لیائو که روز گذشته در یک نشست خبری در اردوی تیم‌ ملی فوتبال پرتغال قبل از شروع مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ حضور داشت، بعد از توضیح درباره شرایط خود، با سوال یکی از خبرنگاران درباره احتمال حضور طارمی در میلان غافلگیر شد. لیائو در واکنش گفت: «این موضوع به عهده من نیست، افراد دیگری در باشگاه هستند که به این موضوع رسیدگی می‌کنند. من فقط باید درباره تیم‌ ملی صحبت ‌کنم». در این میان کارشناسان پرتغالی هم دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به اینکه آیا پورتو باید طارمی را به میلان بدهد یا نه، مطرح کرده‌اند. برنامه تلویزیونی cmjornal با حضور چند کارشناس و پیشکسوت فوتبال پرتغال این موضوع را مورد بررسی قرار داد.
«پائولو کاتارو» یکی از کارشناسان این برنامه مدعی شد داشتن طارمی از ۱۰ میلیون یورویی که ممکن است از انتقالش به میلان نصیب پورتو شود، بهتر است. در واقع پیشنهاد کاتارو، حفظ طارمی برای ادامه موفقیت پورتو بود. بر خلاف این کارشناس، «فرناندو مندز» با اشاره به بزرگی و عظمت باشگاه میلان، تاکید کرد پیشنهاد میلان یک فرصت بزرگ برای طارمی برای جدایی از پورتو خواهد بود. همچنین «ژرژ آمارال» هم گفت: پورتو که هنوز یک فصل دیگر با مهاجم ایرانی قرارداد دارد، باید ریسک فروش طارمی را داشته باشد.
***
چه کسی گربه سیاه ایرانی‌ها را شکست داد؟
چنس مارستلر، کشتی‌گیر آمریکایی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی آمریکا جردن باروز را شکست داد و برترین کشتی‌گیر هفته لقب گرفت. در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی کشتی آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد اتفاق عجیبی رخ داد؛ چنس مارستلر و جردن باروز در وزن ۷۹ کیلوگرم برای دوبنده تیم جهت مسابقات قهرمانی جهان روی تشک رفتند که در نهایت مارستلر موفق شد قهرمان المپیک و جهان را در ۲ مبارزه شکست دهد و صاحب دوبنده تیم‌ ملی کشتی آزاد شود. پس از اینکه مارستلر موفق به شکست جردن باروز، کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا شد، به عنوان برترین کشتی‌گیر هفته شناخته شد. نکته جالب توجه اینکه چنس مارستلر زندگی پرفراز و نشیبی داشته؛ او پس از اعتیاد به ماری­جوانا، کوکائین و الکل و همچنین ۷ سال حبس تعلیقی، ۱۰۰۰ دلار جریمه و ۳۵۰ ساعت کار در خدمات اجتماعی توانست دوباره به زندگی عادی بازگردد و این بار با شکست کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا نام خودش را مطرح کرد.

Page Generated in 0/0053 sec