printlogo


کد خبر: 263787تاریخ: 1402/3/25 00:00
اخبار

معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای معلول
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شود. سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به  ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد. در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان ذکور به واسطه معلولیت پدر یا مادر و یا ۲ فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدان شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت، برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند. به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
***
کوچ داروخانه‌داران به مناطق مرفه‌نشین
عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه داروخانه‌داران برای کسب درآمد بیشتر به مناطق مرفه‌نشین کوچ کرده‌اند و بیماران در مناطق کم‌برخوردار برای تهیه دارو باید یک سفر نیم‌روزی را تجربه کنند، بررسی مجدد و اصلاح اجرای آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها را از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواستار شد. دکتر یدالله سهرابی درباره آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها با گذشت ۲ سال از ابلاغ آن گفت: باید در حوزه داروخانه‌ها تمرکززدایی اتفاق افتد و عدالت رخ دهد، چراکه تجمع داروخانه‌ها در مناطق مرفه و به نسبت مرفه‌نشین است و تعداد داروخانه‌ها در محلات به نسبت فقیر و کم‌برخوردار کمرنگ شده است. وی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه تاسیس و اداره داروخانه‌ها در ۲ سال گذشته منجر به کوچ داروخانه‌داران به مناطق مرفه‌نشین شهرها شده است، اظهار داشت: سطح‌بندی خدمات درمانی و دسترسی و توزیع عادلانه داروخانه در آیین‌نامه مربوط به تاسیس و اداره داروخانه‌ها رعایت نشد؛ برای همین نیز کلونی از داروخانه‌ها را در نقاط بالای شهر می‌بینیم؛ این در حالی است که طبق خروجی‌ای که این آیین‌نامه داشت، نه‌تنها تمرکززدایی اتفاق نیفتاده است، بلکه دسترسی مردم به دارو را در سطح داروخانه‌ها دچار چالش کرده است. 
***
تشکیل کمیسیون سوانح برای بررسی حادثه ایستگاه متروی شهید بهشتی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از برگزاری جلسه کمیسیون سوانح برای بررسی علل حادثه عصر روز سه‌شنبه متروی شهید بهشتی خبر داد. مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این حادثه در پله برقی ایستگاه متروی شهید بهشتی، گفت: این حادثه ساعت ۱۷:۱۲ روز سه‌شنبه 23 خرداد در ایستگاه متروی شهید بهشتی در پله برقی خط ۳ و یک رخ داده است. وی با بیان اینکه مسافرانی که از خط ۳ به خط یک مترو وارد شدند در پله برقی رو به بالا دچار این سانحه شدند که به دلیل نقص فنی رخ داد، گفت: متاسفانه ۱۸ نفر مصدوم شدند که ۱۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ۶ نفر از این افراد مرخص شده و تنها یک مسافر که دچار شکستگی شده هنوز تحت درمان قرا دارد اما حال عمومی وی مساعد است. وی درباره علت نقص فنی پله برقی نیز اظهار کرد: مرجع اصلی اعلام و تعیین علت نقص فنی پله برقی‌ها کمیسیون سوانح مترو است که جلسه آن در حال برگزاری است و پس از بررسی اطلاعات موجود علت این حادثه اعلام می‌شود که ما نیز منتظر هستیم نظرات کارشناسی اعلام شود.
***
امدادگران و داوطلبان در هر حادثه‌ای در صف اول خدمت‌رسانی‌ هستند
۵۲۴ خانه هلال و ۴۱ پروژه عمرانی هلال‌احمر سه‌شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور همزمان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید. محمد مخبر در آیین افتتاح پروژه‌های امدادی و عمرانی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ‌با قدردانی از خدمات 100 ساله هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به مردم و آسیب‌دیدگان، تاکید کرد: ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، جهاد و دستگیری در بحران‌ها و حوادث و بلایای طبیعی از مهم‌ترین ویژگی‌های داوطلبان و امدادگران برای خدمت به تمام طبقات و آحاد جامعه است. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تلاشگران و جهادگران جمعیت هلال‌احمر همواره در هر حادثه و بلایای طبیعی در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در هر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهد که قطعا چنین خدمتی اجری ویژه نزد پروردگار متعال دارد. مخبر افزود: در زمان حوادث هر دستگاه و سازمانی مامور به انجام یک وظیفه مشخص است اما این جمعیت هلال‌احمر است که از لحظات آغازین بروز حوادث تا هر موقع که نیاز باشد، تمام خدمات مورد نیاز را در اختیار مردم و آسیب‌دیدگان قرار می‌دهد. وی با تجلیل از نقش پررنگ و خدمات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه بویژه در حادثه زلزله ترکیه و سوریه و همچنین سایر کشورهای همسایه، تاکید کرد: در سفر اخیر به کشور ترکیه مسؤولان کشورهای منطقه بدون استثنا از نقش هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تجلیل و قدردانی کردند.

Page Generated in 0/0151 sec