printlogo


کد خبر: 263797تاریخ: 1402/3/25 00:00
اخبار

رئیس کل دادگستری مازندران:
قاتل آیت‌الله شهید سلیمانی به قصاص محکوم شد
رئیس کل دادگستری استان مازندران از صدور حکم قاتل آیت‌الله شهید «عباسعلی سلیمانی» در دادگاه کیفری یک استان خبر داد. حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیرامون این موضوع گفت: با صدور رای از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران، قاتل آیت‌الله سلیمانی به اتهام مباشرت در قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد. وی افزود: با توجه به اقاریر صریح متهم در مراحل مختلف رسیدگی و نیز نتایج حاصله از جمیع تحقیقات انجام ­گرفته، ارتکاب جرم مزبور توسط مشارالیه از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده احراز شد. رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: رای صادره پس از قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی قابل اجرا خواهد بود.
آیت‌الله سلیمانی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل بانک ملی مرکزی شهرستان بابلسر به ضرب گلوله نگهبان بانک به شهادت رسید که بلافاصله با دستور ویژه رئیس قوه‌قضائیه و پیگیری دستگاه قضایی استان، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و نامبرده با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد. شایان ذکر است با انجام تحقیقات توسط ضابطان و گزارش رسمی پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.
***
جانشین وزیر دفاع:
تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان منجر به استحکام مناسبات می‌شود
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با سپهبد «حمودالزمان خان» دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان که در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه علایق ۲ ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است و این موضوع برای دولتمردان ۲ کشور مسؤولیت‌آور است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به‌واسطه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود، دارای موقعیت مهم و اثرگذار در تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام هستند و صرف‌نظر از مرزهای مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و دینی عمیقی برخوردارند؛ اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بویژه در دولت فعلی، توسعه روابط با همسایگان است و در این میان، جایگاه پاکستان به‌واسطه اشتراکات متعدد تاریخی، فرهنگی، دینی و سیاسی در میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.
سردار سیدمهدی فرحی ادامه داد: برای ارتقای روابط و همکاری‌ها با پاکستان یک اتفاق نظر میان مسؤولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ایران از ارتقای همکاری با پاکستان در تمام زمینه‌ها استقبال می‌کند. ما افزایش سفرهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی ۲کشور را مهم و سازنده ارزیابی می‌کنیم و آن را بسترساز و زمینه‌ساز توسعه روابط در همه بخش‌ها می‌دانیم و معتقدیم ارتقای تعاملات و همکاری‌های دفاعی ۲ کشور می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود؛ همچنین همکاری‌های 2 کشور بدون تردید عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش یا گروهک‌های جدایی‌طلب نیز تنگ خواهد کرد.
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه هم‌اکنون شرایط و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیت حساس و پیچیده‌ای قرار دارد، تصریح کرد: آمریکا و غرب در تلاش هستند رویکردهای یک‌جانبه‌گرا و تمامیت‌خواه خود را در تمام مناطق راهبردی دنیا اجرا و منافع خود را بدون توجه به ساختار فرهنگی، باورها و اعتقادات مردم منطقه دنبال کنند که شرایط آسیب‌پذیر چند سال گذشته منطقه غرب آسیا نتیجه همین نگاه مخرب و آسیب‌زا بوده است.
سردار فرحی اضافه کرد: شاهد بودیم که در افغانستان پس از ۲۰ سال اشغال، این کشور را در یک شرایط آشفته و اسفناک ترک کردند و یقیناً راه‌حل افغانستان برای برون‌رفت از شرایط فعلی تشکیل یک حکومت فراگیر است. 
جانشین وزیر دفاع با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران راه­‌حل مسائل و بحران­‌های منطقه‌ای را مشارکت و تعامل کشورهای منطقه در حل‌وفصل موضوعات می‌داند، تاکید کرد: توافقات اخیر با عربستان را نقطه عطفی در آغاز گفت‌وگوهای جامع امنیتی و ایجاد فضای مثبت و آرامش­‌بخش در منطقه می‌دانیم و یقیناً این تحولات تأثیر قابل توجهی در افزایش همکاری‌های دوجانبه نیز خواهد گذشت.
وی افزود: معتقدیم ارتقای تعاملات و همکاری‌های دفاعی ۲ کشور، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود و همچنین همکاری‌های 2 کشور بدون تردید عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش یا گروهک‌های جدایی‌طلب نیز تنگ خواهد کرد.
***
تأکید آیت‌الله جنتی بر توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی
دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز گذشته این شورا با گرامیداشت روز دحوالارض، اظهار داشت: این روز بسیار بابرکت است و در متون دینی درباره اهمیت این روز و آداب و اعمال آن سخن گفته شده است. 
آیت‌الله احمد جنتی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی مانند امروز که بر اهمیت آنها در منابع دینی تاکید شده، فرصت‌های ارزشمندی است که نباید از کنار آنها بی‌تفاوت گذشت.
وی افزود: توجه به آنها مصداق ذکر خداست و بر معنویت موجود در زندگی فردی و اجتماعی می‌افزاید. آیت‌الله جنتی همچنین بیان داشت: وقتی یاد خدا در جامعه‌ای زیاد شود، بر اساس وعده الهی در قرآن کریم، توجه خداوند نیز به آن جامعه بیشتر می‌شود و تلاش‌های انجام‌ ­شده برای پیشرفت کشور برکت پیدا می‌کند و به نتیجه‌ای کامل‌تر می‌رسد.

Page Generated in 0/0061 sec