printlogo


کد خبر: 263826تاریخ: 1402/3/27 00:00
اخبار

فینالیست شدن ایران در کافا با هت‌تریک طارمی
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل قرقیزستان به فینال تورنمنت کافا صعود کرد. تیم ‌ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی تورنمنت کافا در ورزشگاه دولن اومورزاکوف به مصاف میزبان گروه دوم یعنی قرقیزستان رفت‌ که این بازی با هت‌تریک مهدی طارمی و دبل سردار آزمون در نهایت با نتیجه ۵ بر یک به سود ایران تمام شد.
شاگردان امیر قلعه‌‌نویی با این پیروزی پرگل موفق به صدرنشینی در گروه خود و صعود به فینال تورنمنت شدند تا در دیدار نهایی سه‌شنبه هفته آینده به مصاف ازبکستان در تاشکند بروند‌.
***
یک تغییر در ترکیب تیم‌ ملی والیبال برای هفته دوم لیگ ملت‌ها
سرمربی تیم‌ ملی والیبال ایران فهرست 14 بازیکن این تیم در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2023 در شهر روتردام هلند را اعلام کرد. لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز شد تا تیم‌ ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کند. هفته دوم لیگ ملت‌ها به میزبانی روتردام هلند و اورلئان فرانسه از 30 خرداد تا 4 تیرماه برگزار خواهد شد که مردان والیبال ایران در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبه‌رو خواهند شد. بهروز عطایی فهرست نهایی تیم‌ ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ ملت‌ها را اعلام کرد که سیدمحمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش و میثم صالحی بازیکنان اعزامی به هلند برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند. به این ترتیب تنها تغییر در ترکیب تیم‌ ملی والیبال برای هفته دوم حضور میثم صالحی و خط خوردن محمدجواد معنوی‌نژاد خواهد بود. اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشاردوست (مربیان)، مصطفی کارخانه (مشاور فنی)، یاناس ویچیچ (مربی بدنساز)، پاول متئوس (مربی تمرین‌دهنده)، حسین خوریانی (آنالیزور) و نیما ده‌پناه (تراپیست)، کادر فنی تیم‌ ملی ایران را در هفته دوم تشکیل می‌دهند. ملی‌پوشان در مدت حضور در تهران ۲ جلسه تمرین روز پنجشنبه و یک جلسه تمرین دیروز (جمعه 26 خرداد) برگزار کردند و بامداد شنبه 27 خرداد برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها تهران را به مقصد فرانکفورت و سپس آمستردام ترک خواهند کرد تا از آنجا راهی شهر روتردام در 90 کیلومتری آمستردام شوند. تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2023 در شهر ناگویا ژاپن به ترتیب به مصاف تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی رفت و با یک پیروزی، 3 شکست، 4 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه یازدهم جدول به کار خود در مسابقات هفته نخست پایان داد.
***
اسپانیا، ایتالیا را کنار زد و حریف کرواسی در فینال لیگ ملت‌ها شد
ماتادورها با گلی دیرهنگام آتزوری را شکست دادند و به ایستگاه پایانی سومین دوره لیگ ملت‌های اروپا رسیدند. به گزارش تسنیم در دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، (پنجشنبه) در شهر توئنته هلند، تیم‌‌های ملی اسپانیا و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که اسپانیا این بازی را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساند و به فینال صعود کرد. در این بازی اسپانیایی‌ها با شروع خوبی که داشتند روی اشتباه کاپیتان کهنه‌کار حریف، لئوناردو بونوچی در همان دقیقه 3 توسط یرمی پینو به گل رسیدند. برتری ماتادورها خیلی طول نکشید، چرا که خطای هند روبین لنروماند در دقیقه 10 در محوطه جریمه آنها یک پنالتی را به ایتالیایی‌ها تقدیم کرد و یک دقیقه بعد این پنالتی توسط چیرو ایموبیله به گل تبدیل شد. بعد از این گل کشمکش ۲ تیم برای زدن گل دوم ادامه داشت و هر کدام از آنها یک گل زدند که اولی به نام ایتالیایی‌ها ثبت شد اما VAR آن را مردود اعلام کرد. گل بعدی هم در دقیقه 87 برای اسپانیایی‌ها رقم خورد که این بار کمک داور ویدئویی سلامت آن را تأیید کرد و به این ترتیب اسپانیا راهی فینال شد.

Page Generated in 0/0064 sec