printlogo


کد خبر: 263835تاریخ: 1402/3/27 00:00
اخبار

عامل تیراندازی به در زندان اصفهان زمین‌گیر شد
عامل تیراندازی به در زندان اصفهان توسط پلیس دلیجان زمینگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان با اعلام این خبر گفت: پنجشنبه‌شب فرد یا افراد ناشناس سوار بر یک دستگاه خودرو اقدام به تیراندازی به سمت در اصلی زندان مرکزی اصفهان کرده و سریعا از محل متواری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی پوکه‌های برجا مانده در محل، مشخص شد در این تیراندازی از سلاح وینچستر و کلاشینکف استفاده شده است، افزود: با توجه به احتمال متواری شدن متهمان به شهرهای دیگر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ جمالی در ادامه افزود: ساعاتی بعد یک دستگاه خودروی پژو پارس که فاقد پلاک جلو بود، پس از ورود به حوزه استحفاظی شهرستان دلیجان، بدون توجه به دستور ایست ماموران گشت کلانتری ضمن تهاجم به ماموران با سرعت متواری می‌شود. وی گفت: با اعلام این خبر و احتمال اینکه خودرو همان خودروی مورد استفاده مهاجمان مسلح متواری است، دستورات هوشیاری و دستگیری آنها به تمام یگان‌ها ابلاغ شد. سرهنگ جمالی افزود: نهایتا راننده خودرو پس از متواری شدن از ایست و بازرسی و ورود به هسته مرکزی شهر به سمت شهروندان و ماموران تیر‌اندازی می‌کند که با تعقیب و گریز صورت‌گرفته، ماموران جهت حفظ جان شهروندان و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت خودروی مهاجم تیر‌اندازی می‌کنند و مهاجم در خیابان امام دلیجان متوقف می‌شود. وی با اشاره به مجروح شدن راننده خودرو در این حادثه و انتقال سریع وی به بیمارستان عنوان کرد: مهاجم مسلح در نهایت با وجود تلاش تیم پزشکی فوت شد. سرهنگ جمالی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه سلاح وینچستر و ۷۱ فشنگ جنگی و مقادیر زیادی پوکه گلوله‌های استفاده شده از خودروی متهم، افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد و متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
مسمومیت ۸۸ نفر در البرز بر اثر مصرف مشروبات الکلی
یک منبع آگاه گفت پنجشنبه شب ۸۸ نفر از ساکنان منطقه اسلام‌آباد و حصارک شهرستان کرج به دلیل مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شدید شده و به بیمارستان منتقل شدند. این مقام مطلع روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، چند نفر از این تعداد به دلیل شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند. به گفته وی، این حادثه پنجشنبه شب اتفاق افتاد و مسمومان به بیمارستان‌های کوثر، البرز، رجایی و کسری در شهر کرج انتقال یافته بودند. همچنین برخی منابع غیررسمی از فوت ۱۴ نفر از مسموم‌شدگان خبر دادند اما مقامات رسمی اعلام دقیق تعداد فوتی‌ها را منوط به گردآوری اطلاعات دانستند. در همین ارتباط، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی استان البرز گفت: ۲ نفر بر اثر مسمومیت شدید ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این بیمارستان جان خود را از دست دادند. دکتر حسین بابکان اظهار داشت: ۷ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی به این بیمارستان انتقال داده شدند که بلافاصله تحت مداوا و دیالیز قرار گرفتند. وی ادامه داد: ۲ نفر از این تعداد بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند و ۵ نفر دیگر برای ادامه درمان به بیمارستان کوثر کرج منتقل شده‌اند. به گفته بابکان، طبق بررسی‌ها، افراد مسموم شده مشروبات الکلی از نوع متانول را مصرف کرده‌اند و سن آنها نیز بین ۲۰ تا ۵۰ سال است.
***
ضارب روحانی تهرانی بازداشت شد
قوه قضائیه اعلام کرد ضارب یک روحانی در خیابان رودکی تهران شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد. به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، در پی حمله یک فرد با جسم تیز به یک روحانی در خیابان رودکی تهران و متواری شدن وی در روز دوشنبه ۲۲ خرداد، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران برای شناسایی و دستگیری این فرد به ضابط قضایی برای تحقیق و بررسی، دستور ویژه صادر کرد. با انجام تحقیقات صورت‌گرفته، پنجشنبه‌شب گذشته ۲۵ خرداد این فرد شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
***
همکاری ایران و‌ کوبا در تولید داروهای سرطان و واکسن‌های جدید
وزیر بهداشت با اشاره به امضای تفاهمنامه‌هایی مبنی بر همکاری 2 کشور ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن، از برنامه‌ریزی‌ها برای همکاری در تولید داروهای های‌تک در درمان سرطان خبر داد. بهرام عین‌اللهی در حاشیه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به 3 کشور آمریکای لاتین، با بیان اینکه کوبا یکی از کشور‌های پیشرفته در حوزه تولید واکسن است، افزود: در زمینه کنترل و تولید واکسن‌های کرونا هم انستیتوپاستور ایران با کشور کوبا همکاری‌های خوبی را آغاز کرد. یکی از کار‌های خوبی که در این دوران انجام شد، این بود که تکنولوژی تولید واکسن را از این کشور وارد ایران کردند. 

Page Generated in 0/0057 sec