printlogo


کد خبر: 263842تاریخ: 1402/3/27 00:00
اخبار

انهدام تیم اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان
صبح روز گذشته یک تیم از اشرار مسلح در منطقه عمومی شهرستان هامون با نیروهای انتظامی و بسیج منطقه درگیر شدند که با هوشیاری و آمادگی رزمندگان قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد ضربه قرار گرفتند. در این عملیات 2 نفر از اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و یک نفر از نیروهای بسیجی بومی منطقه به نام «اردشیر خطیبی» به درجه رفیع شهادت نائل شد. در همین ارتباط سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان نیز از کار اطلاعاتی گسترده پلیس در دستگیری 4 نفر از عوامل اصلی باند اشرار مسلح  در هامون خبر داد و گفت: با انجام کار دقیق اطلاعاتی مشخص شد تیمی از اشرار مسلح با خودرویی حامل مهمات جنگی به قصد ضربه زدن به امنیت و انجام عملیات خرابکارانه در سطح استان فعال شده‌اند که از همان لحظات ابتدایی، تیم‌هایی متشکل از نیروهای اطلاعاتی، سپاه و انتظامی، رصد، تعقیب و مراقبت این تیم از اشرار مسلح را در دستور کار قرار دادند. اعضای این تیم که با خودروی پژوی بدون پلاک در یکی از مناطق شهرستان هامون در حال تردد بودند، متوجه حضور ماموران شده و پس از درگیری مسلحانه به سمت روستاهای شهرستان هامون متواری ‌شدند. وی افزود: در ادامه عملیات، اشرار در یکی از روستاها محاصره و با آتش سنگین نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند که درجریان این درگیری ۲ نفر شرور مسلح به هلاکت رسیدند و در پاکسازی منطقه نیز 4 نفر از عوامل مرتبط با این تیم شناسایی و دستگیر ‌شدند.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
آمریکا جایی در منطقه ندارد
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ایران را سنگین کرد، گفت: امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته‌ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم و ابرقدرتیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم. این آغاز پرش است و باش تا صبح دولتش بدمد. 
وی عنوان کرد: تبریک مقام معظم رهبری به جهاد اسلامی و رضایت از آمادگی گروه‌های مقاومت در مقابله با غاصبان صهیونیست و پیروزی در جنگ 5 روزه، برای همه مستضعفان و کسانی‌که روحیه مقابله با ظلم و ستم دارند جای مباهات دارد. تنها راه نجات فلسطین و پس‌گرفتن اراضی اشغالی، اقتدار روزافزون هسته‌های مقاومت است. به فضل الهی کرانه باختری رو به تسلیح عمومی است و شیوه صهیونیست‌ها این بود بترسانند ولی امروز خود آنها هستند که می‌ترسند.
صدیقی با اشاره به سبک زندگی امام خمینی‌(ره) و تعالیم رهبر انقلاب از شناخت شخصیت ایشان گفت: کسی مانند رهبر انقلاب از زندگی امام(ره) آگاه نبود، از همین رو بر ایمان و امید تأکید کرد. در دولت سیزدهم مشکلات و ناترازی‌هایی بود و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما از روزی که رئیس‌جمهور جهادی و ولایتمدار ما پرچم جهاد را در دست گرفته و همواره از این سنگر به آن سنگر رفته و دیپلماسی همسایگی و سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که یک ‌زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده را در دستور کار قرار داد، پیام‌های بسیاری  به همراه داشت. وقتی حجت‌الاسلام رئیسی وارد ونزوئلا شد، سرود «ای ایران» خوانده شد که نشان از احترام آنان به ملت و رئیس‌جمهور ما و خضوع آن دولت درباره کشور ما است. خطیب موقت جمعه تهران افزود: امروز عربستان و کشورهایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیده‌اند ایران برای همسایه‌ها هم موجب امنیت، عزت و قدرت است و با وجود پیوستن آنها به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم و عوامل بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند جایی در منطقه ندارند.
***
رئیس سازمان انرژی اتمی:
پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای نماد خودباوری ملی است
رئیس سازمان انرژی اتمی در یادواره سرداران و 60 شهید مهندسی و پدافند غیرعامل فراجا با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای گفت: پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای نماد خودباوری ملی است که در آن متخصصان ما پیشروی در مرزهای دانش را محقق کرده‌اند. محمد اسلامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی با استفاده از همه ابزارهای خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند اما حضور مردم با ایمان ایران در صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون همه معادلات دشمن را به هم زد. رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار دانشمندان و متخصصان و فعالان صنعت هسته‌ای با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در روزهای اخیر دستاوردهای صنعت هسته‌ای مورد حمایت و خرسندی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که نشان‌دهنده بحث خودباوری، شکستن مرزهای دانش، پیشروی خارق‌العاده در این عرصه و نیز دسترسی به دانش و فناوری‌هایی است که کشورهای پیشرفته با استفاده از همه امکانات خود به دنبال آن هستند و این موضوع بخوبی نمایان است. وی افزود: متخصصان ما در صنعت هسته‌ای با وجود همه توطئه‌های دشمنان و تهدیدهایی که می‌شوند، جسورانه کارهایی را انجام داده و می‌دهند که به اصطلاح در مرز دانش است و سبب شده ایران در میان کشورهای صاحبنام این عرصه قرار گیرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به استفاده مردم از دستاوردهای صنعت هسته‌ای، توضیح داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این دستاوردها باید بیش ‌از پیش به مردم معرفی شود تا آنها از آثار و مزایای آن آگاه شوند. در این مسیر تلاش می‌کنیم رفاه مردم به صورت هر چه بیشتر محقق شود. اسلامی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هرکس ایران را دوست دارد و اقتدار ایران را می‌خواهد باید از صنعت هسته‌ای حمایت کند، گفت: متخصصان صنعت هسته‌ای با تلاش شبانه‌روزی، پیشرفت‌های روزافزون کشور در این صنعت را دنبال می‌کنند.

Page Generated in 0/0052 sec