printlogo


کد خبر: 263860تاریخ: 1402/3/28 00:00
اخبار

بازگشت شیخ‌طادی به سینما
پرویز شیخ‌طادی پس از 7 سال یک فیلم سینمایی جدید می‌سازد. به گزارش ایسنا، پرویز شیخ‌طادی که تا سال ۱۳۹۵ ساخت فیلم‌هایی همچون «پشت پرده مه»، «سینه سرخ»، «روزهای زندگی»، «دفتری از آسمان»، «آتش در نیستان» و «شکارچی شنبه»  را در کارنامه کاری خود ثبت کرده بود، در سال‌های گذشته مشغول ساخت دو سریال «بانوی سردار» و «آتش در گلستان» برای تلویزیون بود.
آخرین فیلم او «امپراتور جهنم» به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی سال ۱۳۹۵ ساخته شد. شیخ‌طادی در سال 90 و در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر برای ساخت «روزهای زندگی»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را گرفت. این فیلم جوایز دیگری را هم در آن دوره کسب کرد.
این فیلمساز حالا پس از گذشت 7 سال از آخرین فیلمش، بتازگی درخواست پروانه ساخت را برای فیلمی به نام «دستمال سرخ‌ها» (دستمال قرمزها) ارائه کرده است. درخواست صدور پروانه ساخت این فیلم به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در سایت سازمان سینمایی ثبت شده است.
شیخ‌طادی که سال گذشته فیلمی در جشنواره فجر نداشت، به عنوان یکی از اعضای هیأت انتخاب جشنواره چهل‌ویکم فجر مشغول بود و در صورت ساخت به‌موقع این فیلم، احتمالا رونمایی آن در جشنواره امسال خواهد بود.
***
جشن امضای «چوکان حمینی» در کتابشهر زاهدان برگزار شد
 جشن امضای کتاب «چوکان حمینی» به میزبانی کتابشهر ایران شعبه زاهدان شنبه ۲۷ خرداد برگزار شد. به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، مراسم جشن امضای کتاب «چوکان حمینی» شنبه ۲۷ خرداد به میزبانی کتابشهر ایران شعبه زاهدان برگزار شد. کتاب «چوکان حمینی» شامل خاطرات شفاهی جهاد سازندگی روستای زرآباد است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است. برنامه رونمایی از این‌کتاب با حضور علیرضا میرشکار، نویسنده کتاب و محمد شهرکی راوی کتاب همراه بود.
این مراسم روز گذشته از ساعت ۱۷ در کتابشهر ایران شعبه زاهدان واقع در خیابان آزادی، جنب کتابخانه آیت‌الله کفعمی برگزار شد. حضور در این مراسم برای عموم آزاد بود و تعدادی از پیشکسوتان عرصه جهاد در آن حضور داشتند.
***
پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت به پایان رسید
 پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت در شمال کشور به کار خود پایان داد. پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌های آنان، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در شمال کشور به پایان رسید. محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: از مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و همکاران پرتلاش و زحمتکش وی که خارج از روال معمول اداری و مثل اعضای یک خانواده در کنار پیشکسوتان انجام وظیفه می‌کنند سپاسگزارم و مطمئن هستم هر قدمی در مسیر تکریم هنرمندان برداشته شود از سوی خداوند متعال بی‌اجر نخواهد ماند و ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت همکاران عزیزم است. امیدوارم با حمایت‌های وزیر محترم این سفرها با امکانات و خدمات بهتری در برنامه‌های بعد انجام شود. بر اساس اعلام موسسه هنرمندان پیشکسوت، هنرمندان حاضر در این همایش ضمن قدردانی از حمایت وزارت فرهنگ در گسترش فعالیت‌های خدماتی موسسه هنرمندان پیشکسوت، خواستار تسریع در پرداخت کمک سال گذشته رئیس‌جمهوری به موسسه شدند. با توجه به مشکلات بودجه‌ای موسسه، با درخواست ۲۵ هنرمند پیشکسوت در مراسم افطاری ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ از رئیس جمهور، مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان برای تکریم هنرمندان پیشکسوت به این موسسه کمک شود. این در حالی است که سیدمحمود اسلامی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت، از دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت قطعی کمک رئیس‌جمهور در سال ‌جاری خبر داد. 

Page Generated in 0/0063 sec