printlogo


کد خبر: 263862تاریخ: 1402/3/28 00:00
حاشیه‌نگاری از حال و هوای مراسم چهلم شهادت حمیدرضا الداغی که با حضور خیل عظیمی از مردم در سبزوار برگزار شد
با کاروان غیرت

محمدعلی میرزایی، روزنامه‌نگار: رفتن پیش رفیق قدیمی، قید زمان نمی‌شناسد! گویی هر زمان دلت گرفت می‌توانی بروی و با او هم‌کلام شوی. حالا این رفیق شاید هزاران کیلومتر با تو فاصله داشته باشد اما فاصله‌ دور نمی‌تواند مانع نزدیکی دل‌ها شود. شاید شمایی که این روایت را می‌خوانید، با نگارنده این متن فصل مشترکی درباره این رفیق داشته باشید؛ رفیقی که قطعا یا شاید شما را به خراسان کشانده باشد. آخرین باری که به حرم حضرت امام رضا(ع) مشرف شدم، بهمن‌ پارسال بود. نمی‌دانم چه حکمتی است که این دل برای تجدید قوا یک زیارت از دیار خراسان رضوی را می‌طلبد. در تکاپوی سفر به مشهد مقدس بودم که با خبر «کاروان غیرت» مواجه شدم؛ کاروانی که به مناسبت اربعین شهادت حمیدرضا الداغی مهیا شده بود. کم و بیش در جریان شهادت حمیدرضا الداغی، شهیدی که در سبزوار توسط چند تن از اراذل و اوباش جان خود را فدای ناموس این مملکت کرده بود، قرار گرفته بودم. پویش «کاروان غیرت» در ۴ قرار از پایتخت ایران، تهران و میدان بزرگی که مزین به نام بزرگ سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) است با یک پرچم شروع شد، قرار دوم گلزار شهدای امامزاده اشرف سمنان بود، قرار سوم گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد  و قرار آخر هم در نهایت در گلزار شهدا و مزار شهید غیرت در سبزوار. یکی از اتفاقات ویژه این کاروان حضور بابرکت پرچم متبرک حرم حضرت عباس(ع) و حس و حال عجیب حرم حضرت امام رضا(ع) بود. این جوان رعنا  نشان داد بزرگمردی، مذهبی یا غیرمذهبی نمی‌شناسد! «اتحاد» بخوبی در مراسم چهلم این شهید نمایان بود.

گلزار شهدای سبزوار رنگ و بوی عجیبی به خود گرفته بود؛ از دمام‌زنی سوزناک تا اجرای گروه‌های تواشیح.
جمعیت انبوه، دوشادوش یکدیگر برای مراسم آمده بودند. دوربین‌های زیاد و هلی‌شات، تصاویر مراسم را از شبکه‌های مختلف رسانه ملی به طور زنده مخابره می‌کردند.
در حاشیه  مراسم، مادر شهید را می‌بینیم؛ مادری که درست است فرزند از دست داده و داغ عجیبی را تحمل می‌کند اما امیدواری و شجاعت در صورت و رفتارش موج می‌زند!
با او همکلام می‌شوم. با روی خوش می‌گوید: «صحبت‌ها را  قبلا کرده‌ام و الان حرف جدیدی نیست». «ما ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل داریم؛ آفتاب آمد، دلیل آفتاب! من فکر نمی‌کنم حقیقت با حواشی رسانه‌های معاند پنهان شود. حقیقت می‌درخشد و هر کس هر طور می‌خواهد فکر کند؛ آن کسی که باید بفهمد شهید کیست، تا الان متوجه شده است. در حال حاضر که چهل و چند روز از این ماجرا می‌گذرد؛ از تمام مردم ایران متشکرم که مرا تنها نگذاشتند».
پویش «کاروان غیرت» به همت قرارگاه مردمی فضای مجازی شاهد و به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید حمیدرضا الداغی در 4 قرارگاه و از بیست‌وسوم خرداد ماه آغاز به‌کار کرد.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، اجرای سرود و نمایش، گفت‌وگو با مادر، همسر و دختر شهید الداغی، مرثیه‌سرایی و مداحی و اهدای پرچم مطهر گنبد حرم حضرت اباالفضل(ع) به مادر شهید الداغی، برخی از برنامه‌های پویش «کاروان غیرت» در سبزوار بود.
بعد از این اجرا از دیوارنگاره منقش به تصویر جهان‌پهلوان تختی و شهید غیرت حمیدرضا الداغی رونمایی شد. 
این دیوارنگاره قرار است در چهارراه دادگستری سبزوار نصب شود. حمیدرضا الداغی شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.
شهید الداغی متولد ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه‌کشی ساختمان فعالیت داشت. از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

Page Generated in 0/0073 sec