printlogo


کد خبر: 263864تاریخ: 1402/3/28 00:00
مدیر‌کل دفتر فیلمنامه رسانه ملی خبر داد
بیش از ۱۰۰ طرح در مرحله نگارش فیلمنامه

راه‌اندازی اداره کل دفتر فیلمنامه رسانه ملی از جمله اتفاقاتی بود که سال گذشته در ساختار جدید صداوسیما رقم خورد. حسین اسدی‌زاده، مدیرکل این دفتر صبح روز شنبه ۲۷ خرداد نخستین نشست خود را با اهالی رسانه برگزار کرد.
اسدی‌زاده در این نشست گفت: شهریور سال گذشته از ما خواسته شد این دفتر را راه‌اندازی کنیم و این تصمیم تحت سیاستی بود که قرار شد بر مبنای آن متن را از تولید جدا کنیم و نگارش متن‌ها مستقل، تولید مستقل و پخش هم مستقل باشد، بنابراین ذیل معاونت سیما دفتر فیلمنامه تشکیل شده و ماموریتش این است که همه متون مرتبط با مجموعه‌های تلویزیونی را رصد و ارزیابی کند.
اسدی‌زاده تصریح کرد: طی این سال‌ها در عرصه نگارش فیلمنامه گرفتار سلیقه بوده‌ایم و سعی شده در فرآیند رصد متون تأثیر سلیقه را پایین بیاوریم. در این راستا نخستین ماموریت ما هم پایش و ارزیابی طرح‌ها بود.
وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ طرح تا امروز به دست ما رسیده و بررسی شده است. در فرآیند دریافت آثار هم همه مکاتبات کاغذی را حذف کرده‌ایم و همه اتفاقات به صورت دیجیتال بررسی می‌شود. از میان این طرح‌های دریافتی هم تاکنون بیش از 100 طرح وارد مرحله نگارش فیلمنامه شده است. در فرآیند بررسی این طرح‌ها از اولویت‌های موضوعی و مضمونی هم تبعیت کرده‌ایم؛ اینکه کارها ریشه در باورهای انقلاب اسلامی داشته باشد و در عین حال تکراری نباشد.

Page Generated in 0/0068 sec