printlogo


کد خبر: 263871تاریخ: 1402/3/28 00:00
اخبار

کسب پنجمین مدال ایران در دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا
رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا با کسب یک مدال دیگر توسط نمایندگان ایران پیگیری شد. در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در مالزی، بعدازظهر دیروز (شنبه) رکابزنان پاراسایکلینگی کشورمان در ماده ۴ هزار متر تعقیبی توانستند با ترکیب رضا رشنو و دلیر حیدرآبادی به مدال برنز دست پیدا کنند. کاروان ایران پیش از این صاحب یک مدال طلا توسط محمد گنج‌خانلو در اسکرچ بزرگسالان، یک مدال طلای دیگر توسط بهروز فرزاد در ماده یک کیلومتر انفرادی معلولان، یک برنز در بخش ۲ نفره معلولان و یک نقره توسط پوریا یعقوبی در اسکرچ شده بود.
***
۲ خروجی قطعی پرسپولیس خارجی شدند
مهاجم برزیلی پرسپولیس دومین خروجی قطعی این تیم در نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. باشگاه پرسپولیس در حالی برای تمدید قرارداد بازیکنان خود آغاز به کار کرده است که تصمیمی برای حفظ ۲ مهاجم خارجی خود ندارد. شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی پرسپولیس نخستین بازیکنی بود که از لیست فصل آینده پرسپولیس کنار گذاشته شد تا یحیی گل‌محمدی یکی از کم‌بازده‌ترین بازیکنان فصل گذشته خود را این‌گونه کنار بگذارد. حالا لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی فصل گذشته سرخپوشان پایتخت نیز جداشده قطعی پرسپولیس در تابستان خواهد بود. او با وجود اینکه یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارد جایی در لیست بازیکنان این تیم ندارد تا جدایی‌اش از پرسپولیس قطعی شود. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قصد دارد به توافق با مدیربرنامه‌های او برای فسخ قرارداد برسد تا کمترین هزینه را برای جدایی این مهاجم برزیلی که ۷۴۰ هزار دلار برای فصل آینده قرارداد دارد پرداخت کند. با این حال پریرا به طور قطع از پرسپولیس جدا می‌شود و دیگر قرار نیست در جمع پرسپولیسی‌ها حضور داشته باشد تا لیست این تیم برای خریدهای خارجی دیگر باز شود.
***
واکنش روسیه به در نظر گرفتن اصول تیم پناهندگان برای ورزشکاران المپیکی
روسیه به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای در نظر گرفتن اصول تیم پناهندگان نسبت به ورزشکاران المپیکی این کشور، واکنش تندی نشان داد. به گزارش  تسنیم، اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه به اطلاعات مربوط به تصمیم IOC برای اجازه حضور روس‌ها در بازی‌های المپیک پاریس بر اساس اصول «تیم پناهندگان» واکنش نشان داد. پیش از این نشریه روسی وس اسپورت به نقل از منابع خود گزارش داده بود این تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در جریان رایزنی‌ها به کمیته المپیک روسیه اطلاع داده شد. وزیر ورزش روسیه گفت: پیش از هر چیز لازم است یک ارزیابی قانونی از این پیشنهادها انجام شود که تا چه اندازه با منشور المپیک مطابقت دارد اما در این قالب نشان می‌دهد شرکای خارجی می‌خواهند نظام ورزش ملی ما را از بین ببرند. این غیر قابل قبول است. فکر نمی‌کنم هیچ فدراسیونی با آنها موافق باشد. ماتیتسین خاطرنشان کرد: ما قالب‌های جدیدی را بدون نقض تقویم بین‌المللی ایجاد خواهیم کرد. ما فرصت توسعه ورزش را در شرایط جدید می‌دهیم. ما همه را به مسابقات خود دعوت می‌کنیم، از جمله بازی‌های BRICS و دوستی. این نام نشان‌دهنده ایجاد چیزی مثبت است و نه تخریب سیستم موجود.
***
صعود شاگردان عنایتی به مرحله نیمه‌نهایی غرب آسیا
تیم ملی فوتبال امید در دومین دیدارش در رقابت‌های غرب آسیا مقابل فلسطین به تساوی رسید. به گزارش ایسنا، شاگردان رضا عنایتی در دومین دیدار تیم‌ ملی امید از گروه دوم رقابت‌های زیر ۲۳ سال غرب آسیا مقابل تیم‌ ملی امید فلسطین قرار گرفتند که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و دقیقه ۶۲ نیمه دوم زیاد قنبر روی اشتباه مدافعان ایران به توپ رسید و ضربه‌اش در محوطه جریمه به تور دروازه خالدآبادی چسبید. در ادامه ایران حملات خود را پیگیری کرد و در هشتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده آریا برزگر با یک ضربه برگردان زیبا در محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند تا شاگردان عنایتی از شکست فرار کنند. سرمربی فلسطین دقیقه ۸۵ این دیدار از کنار زمین اخراج شد. ایران با این تساوی ۴ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. در این رقابت‌ها ۳ تیم اول از ۳ گروه و بهترین تیم دوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.
***
انصراف قلعه‌نویی از حضور در یک برنامه ویژه در ازبکستان
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان از رقم زدن یک اتفاق ویژه در ازبکستان منصرف شد. به گزارش فارس، کاروان تیم‌ ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری دیدار فینال تورنمنت کافا با ازبکستان وارد تاشکند شد. در شرایطی که امیر قلعه‌نویی در نظر داشت پس از رسیدن تیم‌ ملی به این کشور برای تماشای دیدار شاگردان سرتکو کاتانچ مقابل تاجیکستان به ورزشگاه ملی تاشکند برود اما این موضوع منتفی شد. ظاهرا طبق پیگیری‌های صورت گرفته قرار است ازبک‌ها که صعود خود را به فینال قطعی کرده‌اند، در بازی با هم‌تیمی‌های وحدت هنانوف از نفرات ذخیره خود استفاده کنند و به همین دلیل قلعه‌نویی تصمیم گرفت از حضور در ورزشگاه برای تماشای این بازی خودداری کند. ملی‌پوشان کشورمان که در بیشکک تمرین ریکاوری برگزار کردند، امروز یکشنبه نخستین تمرین خود را در ازبکستان انجام خواهند داد و سه‌شنبه نیز در فینال کافا به زمین می‌روند.

Page Generated in 0/0073 sec