printlogo


کد خبر: 263878تاریخ: 1402/3/28 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی 
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان از شنبه 27 خرداد آغاز شد و تا 31 خرداد ادامه دارد. میرهاشم موسوی پرداخت به‌موقع مستمری، توسعه خدمات درمانی و تسهیل در ارائه این خدمات و توجه به معیشت و موضوعات رفاهی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: رقم وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از 12 میلیون تومان سال گذشته به 20 میلیون تومان افزایش یافته است و در ماه جاری از بیست‌وهفتم تا پایان خرداد ثبت‌نام از متقاضیان دریافت تسهیلات انجام می‌شود. بعد از انجام این مرحله و مشخص‌ شدن افراد واجد شرایط به تعداد 40 هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان را در دستور کار خواهیم داشت. وی افزود: در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.  مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در 2 سال گذشته و داشتن سن بین 18 تا 77 سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل 100 هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است. در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند.
***
زلزله 4.7 ریشتری خوی خسارتی نداشت
زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز گذشته شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند. به گزارش ایرنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران زمان وقوع زلزله را ساعت ۱۶ و ۴۳ ثانیه عصر شنبه چهارم ۲۷ خرداد در حوالی خوی اعلام کرد. این زمین لرزه در عرض 44.9 شرقی و طول جغرافیایی 38.51 شمالی در عمق ۹ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوسته است. زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله ماکو و شوط هم احساس شده است. خوشبختانه زلزله هیچگونه خسارتی نداشت. مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله 4.7 ریشتری در منطقه خوی در استان آذربایجان‌غربی، هیچ گونه خسارتی نداشته است. هلال‌احمر آذربایجان‌غربی کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است.
***
تمدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه تا ۴ تیرماه
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد مهلت ثبت‌نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان‌پایه که قبلا تا تاریخ ۲۶ خردادماه بود، تا ۴ تیرماه ۱۴۰۲ تمدید شد. محمد علوی‌تبار افزود: با توجه به اینکه ۱۳ درصد دانش‌آموزان میان‌پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نکرده‌اند، مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا ۴ تیرماه ۱۴۰۱ تمدید می‌شود تا دانش‌آموزان میان‌پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هشتم و نهم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند، در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند. وی درباره دانش‌آموزان میان‌پایه‌ای که تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند، یادآور شد: ضرورت دارد خانواده‌ها و مدارس در این فرصت زمانی سفارش دانش‌آموزان را در سامانه ثبت کنند، مسؤولیت بررسی، اطلاع‌رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان بر عهده مدارس است. وی افزود: مطابق تقویم زمانی مندرج در شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و اطلاع‌رسانی قبلی، زمان ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان‌پایه در تاریخ ۲۶ خردادماه به اتمام می‌رسد که اکنون به مدت ۹ روز (از ۲۷ خرداد تا ۴ تیرماه) تمدید شده است. 
***
بهره‌برداری از ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در تهران
برج شبیه‌ساز ۱۵ طبقه آموزشی - عملیاتی به همراه 2 ایستگاه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با حضور نایب‌رئیس شورای شهر تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مسؤولان شهری دیروز شنبه در محل مرکز آموزش بین‌المللی سازمان آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسید. 

Page Generated in 0/0109 sec