printlogo


کد خبر: 263882تاریخ: 1402/3/28 00:00
هشدار سازمان هواشناسی برای ۵ استان
گرما کشور را دربر می‌گیرد

پس از پایان فعالیت سامانه‌های بارشی سیل‌آسا در روزها و هفته‌های گذشته، سازمان هواشناسی موج گرما و وزش بادهای نسبتا شدید را برای کشور طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد. این سازمان با صدور هشدار وزش باد نسبتاً شدید برای ۵ استان، از افزایش نسبی دما و جو آرام در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد و اعلام کرد: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حکمفرماست؛ به طوری که برای امروز یکشنبه 28 خرداد در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان‌وبلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد. 
همچنین طی 5 روز آینده در برخی مناطق شرق، غرب و دامنه‌های جنوب البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. دریای خزر و خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان امروز (یکشنبه) مواج و متلاطم خواهد بود. اثر مخاطره جوی طی روزهای آینده این است که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی می‌شود. 
بنابراین اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال توصیه می‌شود.
* وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز گذشته از رگبار پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد. 
صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای  آینده اظهار کرد: آسمان تهران یکشنبه 28 خرداد (امروز) صاف، گاهی وزش باد، از بعدازظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (فردا) صاف، در بعدازظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0065 sec