printlogo


کد خبر: 263888تاریخ: 1402/3/28 00:00
اخبار

مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با اسپوتنیک:
راه‌آهن رشت - آستارا  فرصت توسعه گردشگری است
وزیر راه و شهرسازی گفت: می‌توان از کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال - جنوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت - آستارا که بخشی از کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال - جنوب است، نه‌تنها فرصت‌های بزرگ برای حمل‌ونقل بار و ترانزیت را ایجاد می‌کند، بلکه توسعه صنعت گردشگردی را نیز بویژه در سفرهای ریلی بین فدراسیون روسیه و ایران افزایش می‌دهد.
وی بیان کرد: البته در حال حاضر اولویت برای ما تضمین حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالا از دریای شمال (دریای خزر) به بنادر جنوبی ایران (خلیج‌فارس و اقیانوس هند) است اما با تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا می‌توان از کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال - جنوب برای توسعه گردشگری از جمله سفرهای ریلی بین کشورها استفاده کرد.
مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ که از 14 ژوئن 2023 آغاز شده بود و دیروز پایان یافت، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تجاری در جهان است.
با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی که با دگرگونی انجمن‌های اقتصادی بین‌المللی، نابرابری اجتماعی فزاینده، روابط تجاری و سیاسی ناپایدار همراه است، چشم‌انداز توسعه پایدار اقتصاد جهانی امروز اهمیت ویژه‌ای دارد. مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ یک فضای واحد قابل اعتماد با فرصت‌های برابر برای همه نهادهای اقتصادی در جهان است.
***
تشکر امام جمعه اردبیل از اقدامات وزارت راه و شهرسازی
آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از تماس‌های معاون اول رئیس‌جمهور و معاون وزیر راه، با صدور پیامی از اختصاص 100 میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به استان اردبیل خبر داد.
پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ و بیان مطالبات و مشکلات مردم توسط آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور طی تماس‌های جداگانه‌ای با امام جمعه اردبیل گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله عاملی نیز بعد از این تماس‌ها با صدور پیامی از اختصاص 100 میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به استان اردبیل خبر داد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با شکر به درگاه خدای مهربان مشعوفم که به اطلاع اهالی مکرم استان برسانم بعد از ایراد خطبه امروز صدیق مکرم، معاون اول جناب آقای دکتر مخبر از طرف ریاست‌جمهور تماس گرفتند و فرمودند 100 میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به استان واریز کردیم و ادامه دادند آماده اقدام درباره هر نیاز دیگر مربوط به سیل و سیل‌زدگان هستیم.
در این تماس تلفنی تسریع و تعریض جاده گرمی – بیله‌سوار مطرح و قرار شد ایشان دستورات لازم را به وزیر راه صادر کنند.
همچنین برادر جناب آقای دکتر امانی رئیس سازمان راهداری کشور و معاون وزیر طی تماسی از طرف وزیر آمادگی خود را برای بازسازی خرابی‌های راه گرمی - بیله‌سوار و ارتقای کیفی آن اعلام فرمودند.
فرصت را غنیمت می‌شمارم و از دولت جناب آقای رئیسی که در اسرع وقت مطالبات بحق مطرح شده مردم در خطبه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند، تشکر می‌کنم‌.
***
افتتاح حساب بانکی محدود شد
بر اساس بخشنامه جدید ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها، مجموع حساب‌های مجاز مشتریان بانک‌ها و تعداد کارت‌هایی که هر مشتری در یک بانک می‌تواند داشته باشد، تعیین شد.
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به نظام بانکی، دستورالعمل ناظر بر الزامات افتتاح و نگهداری حساب‌های سپرده ریالی و صدور کارت‌های پرداخت در مؤسسات اعتباری را ابلاغ کرد.
بانک مرکزی در بخشنامه ابلاغی تأکید کرده است در زمان حاضر چالش‌های مهمی در زمینه افتتاح و نگهداری حساب‌های سپرده بانکی و کارت‌های پرداخت وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم الزام به آگاهی اصیل از افتتاح حساب سپرده و بهره‌برداری از آن توسط وکیل، عدم الزام در به‌کارگیری رو‌ش‌هایی نظیر ارسال پیامک و دریافت شناسه تأیید هویت هنگام افتتاح حساب سپرده و نیز هنگام ارائه خدمات مرتبط با حساب سپرده به اشخاص با ریسک بالا، تورم تعداد حساب‌های سپرده بانکی و کارت‌های پرداخت به ‌دلایل متعدد همچون به‌ دلیل منوط کردن ارائه همه خدمات بانکی به افتتاح حساب سپرده و برخی سوءاستفاده‌ها از حساب‌های سپرده مشترک اشاره کرد.

Page Generated in 0/0066 sec