printlogo


کد خبر: 263909تاریخ: 1402/3/29 00:00
دور دنیا

یک کشته و 20 زخمی در تیراندازی «ایلینوی» آمریکا
در جریان تیراندازی کور شبانه در ایالت ایلینوی آمریکا، دست‌کم ۲۰ نفر زخمی شدند و یک نفر جان باخت. در جریان تیراندازی کور شبانه در جشن «جونتینت» (تعطیلی ملی به مناسبت لغو برده‌داری) در «ویلوبروک» ایالت ایلینوی آمریکا، دست‌کم ۲۰ نفر زخمی شدند و یک نفر جان باخت. معاون کلانتر شهر «دوپیج» یکشنبه به خبرنگاران گفت برخی از مجروحان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و برخی دیگر خود به بیمارستان رفتند. به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک مسؤول محلی، حال 2 نفر از مجروحان وخیم است. «اریک سوانسون» افزود: دست‌کم ۱۲ آمبولانس برای رسیدگی به مجروحان حادثه در صحنه حضور یافتند. شاهدان گفتند تیراندازی ساعت 12:30 بامداد یکشنبه (به وقت محلی) در یک محوطه پارکینگی در ویلوبروک حدود ۲۱ مایلی غرب شیکاگو رخ داد.  سوانسون گفت انگیزه این تیراندازی نامشخص بوده و هنوز تحقیقات در حال انجام است. 
***
میراث شوم داعش در عراق
رئیس‌جمهور عراق گفت 600 هزار آواره همچنان در اردوگاه‌های مختلف این کشور در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند. عبداللطیف الرشید روز یکشنبه با استقبال از «عبد‌الله الدردری» معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر دفتر منطقه‌ای کشورهای عربی برنامه توسعه سازمان ملل، با او درباره مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی عراق به گفت‌و‌گو نشست. به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس‌جمهور عراق در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط میان بغداد و سازمان ملل و بخش‌های مختلف آن، گفت این روابط باید در راستای اهداف تعیین شده و حمایت از عراق برای حل مشکلات مربوط به آوارگان و توسعه اقتصادی، گسترش یابد. وی افزود:‌ «در پرونده آوارگان باید اقدامات عملی انجام شود، به شکلی که نتایج این اقدامات ملموس باشد؛ نزدیک به ۶۰۰ هزار آواره در شرایط بسیار پیچیده و دشواری زندگی می‌کنند و در واقع هیچ خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود.  این پرونده باید با بازگرداندن آنها به مناطق مسکونی خودشان، بسته شود». عبداللطیف الرشید در این باره به وجود ظرفیت‌های ملی عراق و توانایی‌های عملی این کشور اشاره کرد و گفت سازمان ملل و بخش‌های زیر‌مجموعه آن می‌توانند از این امکانات بهره ببرند. 
***
نگاهی به امپراتوری املاک ۴ میلیارد پوندی برلوسکونی
به دنبال مرگ سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در ۸۶ سالگی، تمام توجهات به املاک و مستغلات بر‌جای مانده از او معطوف شده است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، سیلویو برلوسکونی دوشنبه گذشته در حالی مرد که از خود چندین باب ویلا، عمارت‌های کنار دریاچه، پنت‌هاوس، آپارتمان و ساختمان‌های کاخ‌مانند در سراسر ایتالیا و دیگر نقاط جهان برجا گذاشته که ارزش آنها 4 میلیارد پوند برآورد می‌شود. بر اساس ارزیابی‌های موجود، ارزش امپراتوری املاک برلوسکونی 4 میلیارد پوند تخمین‌ زده می‌شود. «ویلا سرتوسا»، یک زمین وسیع ۲۶هزار فوت مربعی متشکل از ۶۸ اتاق در ملکی به مساحت ۱۷۰ هکتار در ساردینیاست که دهه ۷۰ میلادی خریداری شده است. این ویلا جدا از ۲۵ اتاق خواب، 5 استخر و آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفره شبیه به یونان باستان، با آتشفشانی ساختگی در محوطه خود، که با تکان دادن یک سوئیچ صدای فوران را منتشر می‌کند، هر بازدیدکننده‌ای را مبهوت می‌کند.  گدازه‌های ساختگی هم از دهانه این آتشفشان به بیرون فوران می‌کند. 
***
قاتل «خاشقجی» بعد از مدت‌ها غیبت در جده رویت شد
مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان که به دست داشتن مستقیم در قتل جمال خاشقجی متهم است، بعد از غیبتی طولانی که چند سال طول کشید، در شهر جده دیده شد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت العربی الجدید، کانال‌های عربستانی حامی دولت این کشور ویدئوهایی را از سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان منتشر کردند. این تصاویر در حالی پخش شد که وی وارد منزل دایی‌اش احمد العبیکان در شهر جده می‌شود و مورد استقبال گرم وی قرار می‌گیرد. سعود القحطانی، دستیار سابق محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و مردی که متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی،‌ روزنامه‌نگار منتقد سعودی در شهر استانبول بوده، از سال‌ها پیش در انظار عمومی دیده نشده بود.  دستگاه قضایی عربستان پیش‌تر وی را از جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ ترور شد، تبرئه کرد. با اینکه برخی کانال‌های حامی دولت عربستان از ظاهر شدن مجدد القحطانی استقبال زیادی کردند اما برخی کانال‌های مخالف نیز اعلام کردند این مساله نشان‌دهنده فقدان عدالت در عربستان است. 
***
انصارالله یمن:
صبرمان زیاد طول نمی‌کشد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی با اشاره به سطح بالای آمادگی نیروهای کشورش، ائتلاف متجاوز عربی را به انجام عملیات نظامی تهدید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرتیپ یحیی سریع در این باره گفت: ما تأکید می‌کنیم که صبر نیروهای مسلح طولانی نخواهد بود، پس از گذشت یک سال و نیم از وضعیت معلق میان جنگ و صلح، نیروهای مسلح آمادگی خود را افزایش داده و برای روزهای آینده آماده شده‌اند. وی ادامه داد: اگر آنها صلح می‌خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر به دنبال جنگ هستند ما مرد جنگ هستیم. سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه ائتلاف عربی در نبرد خود در یمن شکست خورده است، گفت: دشمن روی اشغال کشور در یکی دو هفته حساب کرده بود اما شکست خورد و ناامید شد و امروز پس از گذشت بیش از 3 هزار روز تجاوز، ما استوارتر و قوی‌تر هستیم. 

Page Generated in 0/0068 sec