printlogo


کد خبر: 263912تاریخ: 1402/3/29 00:00
ناهید کیانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران استان تهران:
طلای مسابقات جهانی را تصویرسازی کرده بودم

مراسم تجلیل از مدال‌آوران استان تهران با حضور «علیرضا فخاری» استاندار و «علی جوادی» مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد. مراسم تجلیل از ۱۰ ورزشکار مدال‌آور استان تهران که امسال در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند روز شنبه ۲۷ خرداد در محل استانداری تهران برگزار شد. در این مراسم علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند. ناهید کیانی (تکواندو)، جواد فروغی (تیراندازی)، سمیر اقبالی (دوومیدانی)، سمیرا خاکباز (جودو)، سام واژیر (شیرجه)، محمدصالح پالیزبان (تیروکمان)، سجاد گنج‌زاده (کاراته)، عبدالملکی (گلبال)، متین رضایی و ندا شهسواری (تنیس روی میز) مدال‌آوران استان تهران بودند که تجلیل شدند.
* ناهید کیانی: برای طلای جهان شب و روز تمرین کردم
در حاشیه این مراسم تنها بانوی مدال‌آور تکواندو در مسابقات جهانی باکو رودرروی خبرنگاران حاضر در مراسم  قرار گرفت و از کار بزرگش در باکو گفت. ناهید کیانی صحبت‌هایش را اینچنین شروع کرد: به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی باکو امیدوار بودم و برای رسیدن به این هدف شبانه‌روز تمرین می‌کردم. کیانی اظهار کرد: قبل از اعزام به مسابقات جهانی باکو پیش‌بینی کسب مدال طلای این رقابت‌ها را داشتم. مدال این مسابقات چون من را به یک قدمی المپیک نزدیک می‌کرد به همین خاطر اهمیت زیادی برای من داشت و هر آنچه در توان داشتم به نمایش گذاشتم تا خود را به المپیک نزدیک کنم. وی با بیان اینکه هدف اصلی کسب مدال المپیک است، افزود: ۲ سال است در تکواندو شبانه‌روز تمرین می‌کنم و بعد از کسب مدال طلای قهرمانی آسیا و اینکه فنی‌ترین بازیکن آسیا شناخته شدم، تمرکزم را معطوف مسابقات جهانی کردم تا با کسب مدال طلا خود را به کادر فنی ثابت کنم و حرفی برای گفتن داشته باشم، البته در مسابقات جهانی ۵ رقابت نفسگیر داشتم تا به فینال راه پیدا کنم، خوشحالم که با کسب مدال طلا برتری خود را به اثبات رساندم. دارنده مدال طلای مسابقات جهانی باکو یکی از سخت‌ترین حریفان خود در مسابقات جهانی را ورزشکاری از روسیه عنوان کرد و گفت: وی نایب قهرمان المپیک بود و من را به سختی به چالش کشید. کیانی ادامه داد: مدال طلای مسابقات جهانی را تصویرسازی کرده بودم و به کسب طلای جهان امید زیادی داشتم، زیرا مطمئن بودم تنها از طریق مسابقات جهانی می‌توانم به المپیک راه پیدا کنم. وی درباره تعامل خود با کادر فنی اظهار کرد: با کادر فنی رابطه بسیار خوبی دارم و با همفکری آنها حریفانم را آنالیز کرده بودم تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنم. تعامل خوبی با کادر فنی دارم و معتقدم هیچ نتیجه‌ای بدون همدلی با کادر فنی اتفاق نمی‌افتد. کیانی یکی دیگر از برنامه‌های خود را حضور پرقدرت در مسابقات دانشجویان جهان عنوان کرد و افزود: از هفته آینده تمرینات خود را شروع خواهم کرد و تا زمان اعزام به مسابقات دانشجویان جهان تمرینات ادامه خواهد داشت. تنها بانوی طلایی تاریخ تکواندو ایران در پاسخ به این پرسش که بعد از کسب مدال طلای جهانی باکو چه حسی داشتید، خاطرنشان کرد: حس خیلی خوبی داشتم که مسیری را در تکواندوی بانوان باز کردم که تا به امروز بسته بود. امیدوارم این مسیر تداوم داشته باشد. وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از مسؤولان دارید، خاطرنشان کرد: انتظار حمایت بیشتر از آنها دارم زیرا معتقدم به ورزشکاران آنطور که حق‌شان است رسیدگی نمی‌شود. من ناهید کیانی تا زمانی که ورزشکار هستم حمایت می‌شوم اما اگر آسیب ببینم دیگر درآمدی نخواهم داشت. کار ما سخت است و شبانه روز به دور از خانواده در اردوهای آماده‌سازی هستیم.باید تحت حمایت بیشتری قرار بگیریم که از نظر روحی و روانی لطمه‌ای به ما وارد نشود.
***
جواد فروغی: 
خوب است به ورزشکاران اهمیت داده می‌شود
 جواد فروغی درباره مراسم تجلیل از مدال‌آوران استان تهران اظهار کرد: مراسم بسیار خوبی بود و این انگیزه را در ورزشکاران ایجاد می‌کند که کسانی که پا به عرصه ورزش می‌گذارند، به آنها اهمیت داده می‌شود و مورد توجه مسؤولان ورزش قرار دارند. وی در ادامه گفت: باید بسترسازی مناسب شده و موانع قانونی برداشته شود تا ورزشکار بتواند از امکانات بدرستی استفاده کند. فروغی با بیان اینکه اماکن ورزشی باید به ورزشکاران واگذار شود، تصریح کرد: اگر اماکن ورزشی به ورزشکاران سپرده شود، به صورت حرفه‌ای می‌توانند مدیریت کنند، بویژه اینکه چهره هم باشند، در این صورت در جذب سایر ورزشکاران عملکرد موفقی خواهند داشت. قهرمان المپیک توکیو در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مدال طلای المپیک را در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز تکرار خواهید کرد یا خیر؟ تصریح کرد: در تیراندازی هیچ‌کس نمی‌تواند قول مدال بدهد؛ چه من و چه سایر تیراندازان. امیدوارم با تیم قوی و بانشاط در بازی‌های آسیایی حضور یافته و شایستگی ایران را دوباره ثابت کنیم.

Page Generated in 0/0053 sec