printlogo


کد خبر: 263918تاریخ: 1402/3/29 00:00
اخبار

6 میلیون و ۸۰۰ هزار موتورسوار بدون گواهینامه
رئیس پلیس راهور فراجا توضیحاتی درباره اجرای طرح ارائه یک‌روزه گواهینامه موتوسیکلت ارائه کرد. سردار سیدکمال هادیانفر درباره اینکه اجرای طرح ارائه یک‌روزه گواهینامه موتوسیکلت در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در حال حاضر طرح ارائه یک‌روزه گواهینامه موتوسیکلت در سمنان به شکل پایلوت در حال اجراست. ما در نظر داریم در یکی دو هفته آتی این طرح را در تبریز هم اجرا کنیم و پس از آن با رفع نواقص و مشکلات سامانه، آن را به شکل سراسری در کشور به مرحله اجرا دربیاوریم. رئیس پلیس راهور فراجا درباره جزئیات طرح ارائه یک‌روزه گواهینامه موتوسیکلت گفت: برابر آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور از موتوسیکلت استفاده می‌کنند اما فاقد گواهینامه موتوسیکلت هستند. ما بررسی کردیم و دیدیم اگر با همین روال عادی و جاری بخواهیم کاری کنیم که این افراد گواهینامه موتوسیکلت دریافت کنند، بیش از ۴۰ سال زمان لازم است. به همین دلیل طرح ارائه یک‌روزه گواهینامه موتوسیکلت را طراحی کردیم. 
***
آغاز ثبت‌نام «هفتمی‌ها» از اول تیر
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و پایه دهم نیز از نیمه تیر آغاز می‌شود. از ابتدای تیرماه ثبت‌نام پایه هفتمی‌ها آغاز می‌شود اما از آنجا که برای ثبت‌نام پایه دهم به نمرات کارنامه و نتیجه هدایت تحصیلی نیاز است، ثبت‌نام این دسته از دانش‌آموزان از نیمه تیر شروع می‌شود. محمدمهدی کاظمی، معان آموزش متوسطه وزیر آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بخشنامه ثبت‌نام پایه‌ها، ۹ اردیبهشت از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیرماه انجام می‌شود. وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه دهم پس از اینکه برگه کارنامه‌ها و هدایت تحصیلی صادر شد انجام می‌شود، چرا که هم کارنامه و هم برگه هدایت تحصیلی برای ثبت‌نام در پایه دهم ملاک عمل هستند. وی با بیان اینکه معمولا در نیمه تیرماه ثبت‌نام پایه دهم انجام می‌شود، درباره ثبت‌نام میان‌‌پایه‌ها توضیح داد: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به مرور بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان است. درواقع به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان، زمینه ثبت‌نام پیش‌فرض دانش‌آموز در پایه بالاتر انجام شود.
***
پایان زورگیری سریالی با قمه، چاقو و گاز اشک‌آور
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که با قمه، چاقو و گاز اشک‌آور از شهروندان زورگیری می‌کردند. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور با اعلام خبر دستگیری 4 سارق زورگیر در شرق تهران اظهار داشت: با وقوع زورگیری‌های سریالی از شهروندان با ایجاد وحشت و ضرب و جرح مال‌باختگان به وسیله قمه، چاقو و گاز اشک‌آور در شرق تهران، رسیدگی به موضوع این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت‌ها توسط 4 راکب و ترک‌نشین 2 دستگاه موتوسیکلت سبز و قرمزرنگ رخ داده است. کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها افرادی سابقه‌دار بوده و به دفعات مختلف تحمل کیفر داشته‌اند. وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

Page Generated in 0/0056 sec