printlogo


کد خبر: 263926تاریخ: 1402/3/29 00:00
اخبار

عرضه خودرو در بورس ضد رقابتی است
رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بهمن‌موتور اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا اقدامی ضد رقابتی و متخلفانه است و باید به سرعت متوقف شود. سیدمحمدرضا سیدنورانی، رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بهمن‌موتور اعلام کرد عرضه خودرو در بورس اقدامی ضد رقابتی و متخلفانه است و باید به سرعت متوقف شود.
***
۱۰ درصد اداره‌های پایتخت اخطار قطع برق دریافت کردند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق پایتخت گفت: برق ۷۰ دستگاه اداری که به اخطارهای داده شده مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق بی‌توجه بوده‌اند با نزدیک‌شدن دمای هوای پایتخت به عدد ۴۰ درجه سانتیگراد، در ۲ روز نخست هفته قطع شد و بر این اساس ۱۰ درصد مشترکان اداری شهر تهران اخطار قطع برق گرفتند. کامبیز ناظریان افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعت اداری به میزان دست‌کم ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعت غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند. وی ادامه داد: 10 درصد مشترکان اداری پایتخت به دلیل رعایت‌نکردن مصوبه هیات دولت، اخطار قطع برق دریافت کرده‌اند که در صورت تداوم این وضعیت، اشتراک برق این مشترکان قطع خواهد شد. ناظریان خاطرنشان‌کرد: مصرف برق همه مشترکان اداری پایتخت با استفاده از کنتورهای هوشمند به ‌صورت لحظه‌ای توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حال رصد است و همزمان با اجرای طرح‌های مدیریت بار بخش اداری کشور، در تابستان امسال مشترکان خانگی نیز که اقدام به کاهش مصرف برق کنند، از پاداش ریالی تا ۲۰ برابر تعرفه برق بهره‌مند خواهند شد.
***
افزایش ۳۱ درصدی خرید تضمینی گندم 
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی 4.2 میلیون تن گندم تاکنون خبر داد و گفت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد. علیرضا مهاجر در جلسه شورای مدیران معاونت امور زراعت با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون از سطح یک میلیون هکتار اراضی آبی و ۶۸۰ هزار هکتار اراضی دیم، گندم برداشت شده است. مهاجر در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این معاونت در زمینه دستیابی به خودکفایی محصولات زراعی تصریح کرد: ما علاوه بر خودکفایی گندم به دنبال پایداری تولید در این محصول استراتژیک هستیم. وی اصلاح تغذیه، افزایش تولید، مصرف بذر اصلاح شده و مبارزه درست و به موقع با عوامل زیان‌رسان را از عوامل موفقیت پایداری تولید گندم برشمرد. وی درباره محصولات صنعتی گفت: چنانچه شرایط مهیا شود، خوداتکایی محصولاتی مانند شکر و پنبه دور از انتظار نیست و در زمینه دانه‌های روغنی از جمله کلزا که کشت آنها در تناوب با غلات موجب پایداری تولید می‌شود، درصدد به حداقل رساندن واردات هستیم. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در همین حال بر افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات جو و برنج با تکیه بر اصلاح امور زیربنایی و اقتصادی تاکید کرد.
***
رئیس سازمان هواپیمایی: «علی بابا» با سپردن تعهد رفع تعلیق شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رفع تعلیق مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا خبر داد. محمد محمدی‌بخش با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تعهدی که مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا به سازمان هواپیمایی کشوری داد، این سایت رفع تعلیق شد‌. وی در گفت‌‌وگو با صداوسیما ادامه داد: چنانچه تخلفات مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا ادامه یابد، این شرکت این بار لغو مجوز خواهد شد. 22 خرداد بود که حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفرهای علی بابا به علت بی‌توجهی به تذکرات و ادامه روند گرانفروشی تعلیق شد. اردیبهشت امسال شورای عالی هواپیمایی در پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار، خواستار تصویب افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی با توجه به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی شده بود که ستاد تنظیم بازار با افزایش متوسط ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد. پس از آن برخی شرکت‌های هواپیمایی (10 شرکت) و چندین دفتر و سایت فروش بلیت هواپیما به دلیل عرضه بلیت خارج از نرخنامه مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری جریمه شدند.
***
یارانه ۲۵ میلیون نفر زیاد می‌شود
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری در حدود ۸۰ هزار تومان به حساب ۳ دهک اول طی امشب خبر داد. عسگریان روز گذشته گفت: فردا شب (امشب) مبلغ 20 درصد یارانه اعتباری به حساب ۳ دهک اول یعنی حدود 25 میلیون نفر واریز می‌شود. وی با بیان اینکه یارانه همه افراد جامعه، بیستم خرداد به حساب سرپرستان خانوار همه 9 دهک واریز شده است، افزود: این مبلغ که حدود 80 هزار تومان است تنها به حساب سرپرستان ۳ دهک اول واریز می‌شود. عسگریان گفت: افراد مشمول این طرح در صورت خرید حداقل 320 هزار تومان از 11 قلم کالای اساسی ظرف یک ماه می‌توانند از این مبلغ بهره‌مند شوند. وی افزود: سرپرستان خانوار می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «شما» در گوشی همراه خود از میزان مانده اعتبار و فروشگاه‌های عرضه‌کننده این کالا‌ها مطلع شوند. معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون حدود 70 هزار فروشگاه کالا‌های یارانه‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

Page Generated in 0/0061 sec