printlogo


کد خبر: 263927تاریخ: 1402/3/29 00:00
اخبار

تأکید رئیسی بر ضرورت سرریز کردن دستاوردهای هسته‌ای به صنایع دیگر
رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده این واقعیت است که جوانان عزیز و دانشمندان این کشور چگونه تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و برپایی این نمایشگاه، پیامی از سوی صنعت هسته‌ای کشور برای سایر صنایع است که چطور می‌توان با وجود بالاترین حجم از تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید. حجت‌االاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در این بازدید با توضیحات کارشناسان و دست‌اندرکاران از جزئیات آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای و تاثیرات آنها در زندگی روزمره مردم و نیز اقتصاد کشور آگاهی یافت.
 رئیسی با اشاره به تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم‌ بویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت، همچنین در صنایع نفت و گاز و بسیاری از بخش‌های دیگر گفت: با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای، امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است. وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای برای کشور قدرت تولید کرده است، تاکید کرد: برخی‌ها در دنیا تصور می‌کنند خلق قدرت در تولید سلاح هسته‌ای است، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده با وجود اینکه چنین توانایی‌ای در کشور وجود دارد اما با توجه به باورهای دینی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب هرگز به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رویم. رئیسی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای هسته‌ای کشور برای مردم تصریح کرد: باید توانایی‌ها و فناوری‌هایی را که در صنعت هسته‌ای کسب شده به سایر صنایع، بویژه خودروسازی سرریز کنیم تا به این مرحله از موفقیت برسند. رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از تشویق‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز صرف وقت ایشان برای بازدید از این نمایشگاه، از تلاش‌های دانشمندان و دست‌اندرکاران صنایع هسته‌ای کشور -که این افتخارات بزرگ را برای کشور رقم زده‌اند- نیز سپاسگزاری کرد.
***
سخنگوی دولت:
آمریکا از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کند
سخنگوی دولت در نشست خبری ششمین «جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی» اظهار داشت: وارونه جلوه دادن حق و باطل کار آمریکایی‌هاست که این شیوه را از دوران جنگ‌های ظالمانه در سطح جهان ایجاد کرده یا با آن همکاری کرده‌اند. علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه در مقابل دیدگاه کانت درباره سیاهپوستان و بومیان آمریکایی، دیدگاه قرآن را درباره نوع انسان داریم که به جایگاه والای انسانیت اشاره دارد، گفت: کشوری که ادعای آزادی دارد، از ورود بانوان با حجاب به مدارس جلوگیری می‌کند؛ یعنی از سویی ادعای آزادی پوشش را دارند و از سوی دیگر تناقض رفتاری خود را نشان می‌دهند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی با یادآوری اینکه حقوق بشر با اقداماتی چون تحریم اقتصادی و بهداشتی یک ملت قابل جمع نیست، گفت: اینها واقعیت‌های حقوق بشر از منظر آمریکا را نشان می‌دهد. بهادری‌جهرمی آواره شدن 6 میلیون نفر از مردم سوریه به دلیل سیاست‌های آمریکا یا کشتار ۲۲۰ هزار ژاپنی با استفاده از بمب اتم و نیز ایجاد داعش، قتل عام مسلمانان بوسنی و مردم ویتنام یا گورهای دسته‌‌جمعی بومیان در کانادا را نمونه‌های روشنی از حقوق بشر مورد تایید غرب و آمریکا دانست. وی در ادامه نوع نگاه آمریکا به خانواده، کودکان و زنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این دیدگاه جایگاه واقعی زن، نهاد خانواده و کودکان را از بین برده است و با پرچم دفاع از حقوق زنان، خانواده و کودک به آنها تجاوز می‌کند. بهادری‌جهرمی این را هم گفت که آمریکا به طور میانگین سالانه یک جنگ را در دنیا برنامه‌ریزی کرده است. وی هدف از برگزاری جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی را کمک به ترویج و تبلیغ همین حقایق در سراسر جهان دانست و گفت: دولت نیز در این راستا لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی را تهیه و تصویب کرده که برای طی مراحل قانونی به مجلس تقدیم خواهد شد. به گفته سخنگوی دولت، این لایحه با هدف حمایت از اتباع ایرانی متضرر از تحریم، کاهش بیش‌ از پیش آثار تحریم و طراحی چارچوبی حقوقی به‌منظور اقدامات متقابل علیه رفتارهای متخلفانه بین‌المللی به نگارش درآمده است. 
***
رئیس پدافند غیرعامل کشور:
حوزه امنیت و سیاست خارجی نیاز به همپوشانی قدرت نرم و سخت دارد
رئیس پدافند غیرعامل کشور در سخنانی با اشاره به طرح ادعایی از سوی مسؤولان دولت قبل درباره آرزوگرایی در عرصه سیاست خارجی اظهار کرد: بعضی موضوعاتی که متاسفانه از سوی برخی مسؤولان دولت قبل مطرح می‌شود به نوعی عدول از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی است و ضرورت دارد در برابر این انحراف‌ها صراحتا اعلام موضع شود. سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه «مسؤولان دولت قبل صراحتا اعلام کردند که «شما با قدرت موشکی‌تان نمی‌خواستید بگذارید توافقات به نتیجه برسد»؛ که البته منظورش به نهادهای نظامی کشور بود»، تصریح کرد: این افراد در نگاه مبنایی خود معتقد هستند قدرت نرم محیط بر قدرت سخت است و نه اینکه قدرت سخت به ‌عنوان قدرت واقعی ابزار چانه‌زنی ما را در مذاکرات تقویت می‌کند. بدیهی است می‌دانیم که هر کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی نیاز به همپوشانی و هم‌افزایی قدرت نرم و سخت خود دارد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه «امروز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در نطنز و فردو، به نیروی محرکه‌ای جهت تقویت مذاکرات در حوزه دیپلماسی تبدیل شده است»، خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی، اولتیماتوم به آژانس و فراتر از آن قدرت منطقه‌ای و میدانی ماست که طرف مقابل را به نقطه‌ای رسانده که در برابر ایران از بسیاری از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کند.

Page Generated in 0/0060 sec