printlogo


کد خبر: 263944تاریخ: 1402/3/30 00:00
اخبار

رونمایی از کتاب «پسر آشیخ محمود»
کتاب «پسر آشیخ محمود» خاطرات حسین علایی از دوران انقلاب و دفاع‌مقدس در موسسه ایران رونمایی شد.
رونمایی از کتاب «پسر آشیخ محمود» در حالی با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی و همچنین فرماندهان دوران دفاع‌مقدس در محل موسسه ایران برگزار شد که عمده سخنرانان این مراسم از حسین علایی، نویسنده این اثر به‌عنوان یکی از راویان صادق وقایع انقلاب و همچنین دوران جنگ تحمیلی یاد کردند.
حسین علایی، نویسنده کتاب «پسر آشیخ محمود» در این مراسم گفت: «خوشبختانه حتی یک کلمه هم از کتاب در روند انتشار آن عوض نشد. حدود یک دهه قبل گام‌های نخست انتشار این کتاب با مصاحبه‌هایی که به همت مرکز اسناد انقلاب انجام شد برداشته شد اما نتیجه کار مقبول نشد، بنابراین تصمیم گرفتم خود تألیف کتاب را شروع کنم». 
***
کتابشهر ایران به اهواز رسید
 آیین افتتاح کتابشهر ایران شعبه اهواز دوشنبه ۲۹ خردادماه  با حضور جمعی از مسؤولان این شهر برگزار  شد.
در آیین افتتاح کتابشهر ایران شعبه اهواز حبیب احمدزاده نویسنده و کارگردان، سیدمحمدمهدی شفیعی شاعر و نرگس اسکندری نویسنده کتاب «زنان جبهه جنوبی» به عنوان مهمانان ویژه این برنامه حضور  داشتند.
در آیین افتتاحیه کتابشهر اهواز همچنین از کتاب «زنان جبهه جنوبی» رونمایی شد که روایتی است از پشتیبانی جنگ توسط زنان اهوازی که توسط انتشارات راه‌یار راهی بازار نشر شده است.
***
نمایش توانمندی هنری دانشجویان فرهنگ و هنر
نمایشگاه کار و توانمندی‌های هنری دانشجویی در شهر تهران برای  علاقه‌مندان و متقاضیان موقعیت‌های شغلی برگزار شد. سیدحسین آقاسیدمرتضی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 48 تهران در روز افتتاحیه نمایشگاه کار و توانمندی‌های هنری دانشجویی، خبر داد این نخستین و جامع‌ترین رویداد در زمینه کاریابی هنری در ایران است. این نمایشگاه رویدادی در زمینه کاریابی برای یک دانشجوی هنرمند است که باید به آنها اعتماد کرد.
وی در ادامه گفت: دستاوردها و کار‌آفرینی و عملکردهای برگزیده دانشگاه در 14 غرفه در فضایی با مشارکت معاونت‌های دانشگاه در حوزه‌های اجتماعی، هنری، حسابداری و کسب‌وکار، کارآفرینی، سینما  به نمایش درآمد.
 آقاسیدمرتضی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را گسترش ارتباط با بخش‌های برون‌دانشگاهی، ارتباط با وزارت ارشاد اسلامی و موسسه‌های هنری و وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه‌های هنری و صداوسیما و رادیو و انعقاد قراردادهای همکاری مشترک، حرکت در مسیر اقتصاد و تحقق اهداف تعریف‌شده در جهت برنامه راهبردی دانشگاه و حرکت به سمت مرجعیت دانشگاه هنری در تهران شرق در سینما و موسیقی دانست.
***
نخستین رویداد ملی «هم‌نوشت» برگزار می‌شود
 برنامه‌های نخستین رویداد «هم‌نوشت»، گردهمایی فعالان صنعت نوشت‌افزار ایران اعلام شد. در این گردهمایی که یکم تیرماه، همزمان با هشتمین نمایشگاه تخصصی نوشت‌افزار (ایران‌پنکس) در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌داران، طراحان، تولیدکنندگان صنعت و نهادهای مختلف مرتبط با این صنعت حضور خواهند داشت. 
بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین رویداد هم‌نوشت، رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، پنل تخصصی «نوآوری در نوشت‌افزار، حال و آینده» با حضور تولیدکنندگان و فعالان پیشرو صنعت، رونمایی از جدیدترین محصولات صنعت و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان برتر، از جمله برنامه‌های این رویداد خواهد بود. قرار است گردهمایی فعالان صنعت نوشت‌افزار ایرانی، با حضور فعالان این صنعت و با هدف هم‌افزایی، هم‌اندیشی، اثربخشی و هدایت عمیق‌تر فنی و محتوایی به صورت سالانه برگزار شود. 
***
تغییر ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در فصل گرما تغییر کرد. در راستای مدیریت بهینه مصرف برق در فصل گرما، ساعات بازدید از تالارهای هفتگانه و همچنین سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی(ره) از سه‌شنبه 30 خردادماه (امروز) تا 31مردادماه، در طول ایام هفته از ساعت 15  الی 20 (آخرین پذیرش) و در روزهای پنجشنبه و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح الی 20 (آخرین پذیرش) است. این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین باغ موزه‌های کشور است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آبنمایش، سالن‌های آمفی‌تئاتر و سراسرنما مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی تشکیل شده و با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس دارد.
***
«کت چرمی» از 3 میلیارد گذشت
همزمان با ۳ میلیاردی شدن فروش فیلم سینمایی «کت چرمی» در سینماهای سراسر کشور، از پوستر جدید این فیلم رونمایی شد. فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که از 17 خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شده است تاکنون بیش از 60 هزار مخاطب داشته و فروش آن از ۳ میلیارد هم گذشته است.این فیلم که توانسته است پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی این روزهای گیشه سینمای ایران باشد، روایتی ملتهب از قاچاق دختران را به تصویر می‌کشد.

Page Generated in 0/0058 sec