printlogo


کد خبر: 263973تاریخ: 1402/3/30 00:00
اخبار

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد
خشنودی رهبر انقلاب از برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای
رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در روزهای اخیر در حسینیه امام خمینی(ره) موجبات رضایت و خشنودی مقام معظم رهبری را فراهم کرد. محمد اسلامی، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و زمانی که ایشان برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای صرف کردند، از تحقق وعده‌ها حکایت دارد و نشان‌دهنده راهی است که ایشان در این سال‌ها ترسیم و پیگیری کرده‌اند. وی تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه در اصل ترجمه میدانی و عملیاتی شرایطی بود که نشان دهیم با وجود محدودیت و فشارهایی که دشمن داشته، تحریم‌هایی که به‌کار گرفته، تهدیداتی نظیر عملیات ترور و تخریب روانی مستمری که علیه برنامه هسته‌ای کشور داشته، توانسته‌ایم به موفقیت دست یابیم.
اسلامی افزود: ما به سبب تحریم‌ها هم از نظر داخلی و هم در عرصه جهانی، تحت فشار قرار داریم اما با الطاف پروردگار و تلاش‌های همکاران و جوانان مومن و کارآمد، اکنون سازمان انرژی اتمی ایران و صنعت هسته‌ای در مرز دانش حرکت می‌کند و خوشبختانه توانسته‌ایم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم. وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت برای ما این بوده که صنعت هسته‌ای را بیش از پیش معرفی کنیم و در خدمت مردم قرار دهیم، اظهار کرد: مردم کشور باید بیش از گذشته نسبت به آثار و تاثیر فناوری هسته‌ای در زندگی خود، حس نزدیکی پیدا کنند که گسترش فناوری‌ها و سامانه‌های طراحی و تولیدشده در سازمان انرژی اتمی ایران می‌تواند این ماموریت را انجام دهد.
اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره رویکرد صنعتی شدن طرح‌ها و دستاوردها را در سازمان انرژی اتمی ایران دنبال می‌کنیم و درتلاشیم فرآیند تبدیل ایده به محصول را کوتاه کنیم. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در یک سال گذشته و در حوزه کاربرد پرتوها توانسته‌ایم همه سامانه‌های مولد پرتو را در یک فرآیند طراحی و ساخت یکپارچه به ثمر رسانده و در عرصه ملی گسترش دهیم.
***
وزیر اطلاعات:
هم‌افزایی جامعه اطلاعاتی در دولت سیزدهم گسترش یافته است
وزیر اطلاعات در نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مشهد برگزار شد، گفت: امیدوارم این جلسات مقدمه‌ای باشد برای برآورده شدن منویات فرمانده معظم کل قوا و ایجاد یک همدلی، هم‌افزایی، مشارکت، تفاهم، همسویی، هماهنگی و حرکت یکپارچه و وحدت رویه در مجموعه 2 تشکیلات اطلاعاتی مؤثر و نقش‌آفرین در ساخت درونی قدرت نظام و ایجاد امنیت پایدار که همه وظیفه‌ داریم جهت تحکیم بنیه درونی قدرت و استحکام‌بخشی آن، برای ملت قدم برداریم. حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل خطیب افزود: اقدامات مشترک جامعه اطلاعاتی، مکرر مورد لطف، عنایت، رضایت و خشنودی رهبر عزیز، حکیم و فرزانه و فرمانده‌ کل قوا قرار گرفته است و این رضایت امام زمان‌(عج)، رضایت خداوند تبارک‌ و تعالی و سرفرازی و سربلندی در مقابل عظمت شهدا و مردم است و ثبات و امنیت امروز را مدیون خون شهدا، امام(ره)، حضور و همراهی مردم و هماهنگی و هم‌افزایی در جامعه اطلاعاتی، نیروهای مسلح و قوه‌قضائیه هستیم. وزیر اطلاعات گفت: ما (جامعه اطلاعاتی) وظیفه‌ داریم با ارتقای توان‌مان، با اشتراک‌گذاری‌ها، با همسویی‌های‌مان، با یک وحدت رویه جدی جهت مقابله با جنگ ترکیبی استکبار و بنای یک مجموعه اطلاعاتی مردم‌پایه و مؤثر، تلاش خود را در جهت مقابله با تمام آنچه خاستگاه و برنامه‌ریزی منسجم و گسترده دشمنان علیه این نظام و انقلاب است به‌کار گیریم.
رئیس شورای هماهنگی اطلاعات کشور گفت: رهبر عزیزمان در ابتدای سال در فرمایشات‌شان در حرم مطهر رضوی فرمودند؛ دشمن به‌ دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است. تلاش و همت دشمن با تمامی ابزارهای موجود ایجاد ادراکی است، تا براندازی را از شیوه تغییر ماهیت جمهوری اسلامی پی بگیرد و ابزار آن‌ کسانی هستند که با انقلاب و ولایت زاویه‌ دارند و سخن از تغییر اصلاح ساختار و تغییر و انقلاب می‌زنند.
حجت‌الاسلام خطیب گفت: اگر 2 دستگاه اطلاعاتی بتوانند در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف و شرایط جغرافیایی و موضوعی به یک انسجام واحدی برسند، قطعا در تحقق ایران قوی، مهار تورم و رشد تولید و ایجاد امیدزایی و تحرک و نشاط در کشور و خواسته‌های نظام و آنچه حکمرانی برای ارتقای قدرت خود به آن نیاز دارد، در موضوع هنجار‌های اجتماعی حجاب و امثال آنها موفقیت‌های بیشتری حاصل خواهد شد. وی گفت: امروز اگر در دولت مردمی و انقلابی حجت‌الاسلام رئیسی موفقیت‌هایی را در ارتباط با سیاست خارجی، پیمان‌های منطقه‌ای و موضوعات اقتصادی و مردمی کردن یارانه‌ها و موضوعات مختلف صنعتی و باز کردن گره تولید و کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی به دست آورده‌ایم، لازمه این تعامل این است که بتواند جهشی در این پیشرفت‌ها ایجاد کند و جامعه اطلاعاتی می‌تواند در زمینه‌های افزایش دارایی‌های ارزشمند نظام و ارتقای سرمایه‌های کشور نقش ایفا کند.
***
بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید اکبری
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی آموزش خلبانی شهید اکبری (کوشک نصرت)، از بخش‌های مختلف این یگان شامل آموزش خلبانان جنگنده، پهپاد و گروه نگهداری هواپیماهای آموزشی بازدید کرد. در این بازدید که امیر سرتیپ واحدی، امیر سرلشکر موسوی را همراهی می‌کرد، مراسم سولوی خلبانان جوان توسط فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام شد. فرمانده کل ارتش همچنین با حضور در قرارگاه سربازی این پایگاه چگونگی اجرای طرح «هر پادگان یک دانشگاه» را مورد ارزیابی قرار داد.

Page Generated in 0/0057 sec